Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Ny fråga: Hur länge varar kunskap från inlärningsenheten i avsnittet Spock's Brain (TOS)?

Tre timmar.

Ny fråga: I ett av de tidigaste avsnitten av Voyager säsong 1 upptäcker Harry ett maskhål genom vilket de får kontakt med ett skepp i Alfakvadranten. Vilken art tillhör besättningen av detta skepp?

Postad

Romulaner är det väl. Avsnittet är Eye of the Needle.

Vilket datum är Kapten Janeway född och vad ger Chakotay henne i födelsedagspresent?

Postad (redigerade)

Janeway är född 20 maj. I "Year of Hell" ger Chakotay henne en klocka som var en kopia av en som ägdes av en brittisk sjökapten som fick sitt "trasiga" skepp hem mot alla odds.

I ENT avsnittet "Rouge Planet" kommer de till en planet som inte tillhör något solsystem. Men de är inte de enda rymdfarande folket på planeten vilken ras är det de träffar på?

Redigerad av Mr Trek
  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

I film nummer tre (the search for Spock). Han var stationerad vid samma transportörstation som Uhura och klagade på hur tråkig den posten var. Han ville ut och se lite action och vara med om en överaskning eller två. När han sedan hamnade i händelsernas centrum och Uhura, med phaser i hand, tvingade in honom i en garderob var han inte lika stursk.

Hur många dimensioner finns det enligt Dr. Chaotica?

Redigerad av Expendable Ensign
Postad
Hmmm, jag kan ha fel men är det inte 7? Har för mig att de försöker lura i honom att portalerna kommer från den 8:e dimensionen.

Rätt svar var egentligen 5 men du har rätt i att de försöker lura honom att det finns en åttonde. Vi kör vidare med din fråga i vilket fall.

• 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

Vad jag vet är det bara 2 stycken skådespelare som har spelat honom i canon, William Shatner och Chris Pine(guldstjärna till mig :) ).

I produktions noteringarna från Originalserien finns det något som heter Photonic Maser, vad är den mycket mer kända förkortningen för denna sak?

Redigerad av Mr Trek
Postad (redigerade)

Det är väl en ung Kirk med i den nya filmen. Han heter James "Jimmy" Bennett och är född 1996. Dessutom är det en baby-Kirk med i filmen. Vad han heter vet jag inte, om det nu är en riktig människa förstås.

Och Kirk blir förvandlad till en kvinna i avsnittet Turnabout Intruder. Sandra Smith spelar Janice Lester som begår detta illdåd :lol: Så minst fyra har spelat honom.

Redigerad av Aike
Postad (redigerade)

Oj, det tänkte jag inte på :rodna: huruvida en kvinnlig kirk verkligen kan räknas(inget illa menat mot någon) kan diskuteras.

Han heter James "Jimmy" Bennett och är född 1996

Född samma år som jag, blivande guldår när det gäller födelseår för världen? :D

Redigerad av Mr Trek
Postad
Oj, det tänkte jag inte på :rodna: huruvida en kvinnlig kirk verkligen kan räknas(inget illa menat mot någon) kan diskuteras.

Från Memory Alpha:

"Sandra Smith (born 27 June 1940; age 68) is an actress from Minneapolis, Minnesota, who played Dr. Janice Lester and Captain James T. Kirk in the final episode of Star Trek: The Original Series, "Turnabout Intruder". Prior to the feature film Star Trek, she was the only actor besides William Shatner to ever play Captain Kirk on Star Trek."

http://memory-alpha.org/en/wiki/Sandra_Smith

Postad

Det där var visst en mer komplex fråga en vad jag trodde. Själv trodde jag svaret var två stycken men det kan nog bli både tre, fyr och fem.

Vad det gäller svaret på nästa fråga är att ifrån Bozeman startade den första bemannade warpflygningen och där skedde också mänsklighetens första kontakt med en främmande ras (om det nu är vulcans eller betazoids (troi) vågar jag inte gissa på även om den officiella historien säkert säger vulcans...

Vem som bodde i Bozeman vågar jag inte ens gissa på... J.

• Skapa nytt...