Mr Trek Postad 29 Augusti, 2009 Författare Rapport Postad 29 Augusti, 2009 Gul är en militär rang som motsvarar "captain" eller svenskans "kommendör" ju... Citera
Mr Trek Postad 9 September, 2009 Författare Rapport Postad 9 September, 2009 Ny fråga: Vad spelades vid uppskjutet av the Phoenix. Låt och artist, tack. Ingen verkar veta, ny fråga? Citera
Mr Trek Postad 20 Januari, 2011 Författare Rapport Postad 20 Januari, 2011 Vi kanske skulle försöka dra igång här igen? Ny fråga: Vad heter skådespelaren till Garak? Citera
Commander Michels Postad 20 Januari, 2011 Rapport Postad 20 Januari, 2011 Andrew Robinson . Underbar i rollen. Ny fråga: En star trek skådis gör rösten för Uriel Septim (kungen) i spelet Oblovion. Vem? Citera
Mr Trek Postad 24 Januari, 2011 Författare Rapport Postad 24 Januari, 2011 Det var en svår fråga! Ledtråd? Citera
Commander Michels Postad 24 Januari, 2011 Rapport Postad 24 Januari, 2011 Ok, samme man har även gjort flera andra stora filmroller. Bland annat i en serie filmer om en lite annorlunda skola för ganska ovanliga unga. Citera
Supreme Commander JAF Postad 25 Januari, 2011 Rapport Postad 25 Januari, 2011 Professor Xsavier eller vad han nu heter? J. Citera
Mr Trek Postad 25 Januari, 2011 Författare Rapport Postad 25 Januari, 2011 Jag som trodde att skådespelaren hette Patrick Stewart :P ^ Vad är det som är i början är så unikt med Voyagers system? Citera
RoLaren Postad 26 Januari, 2011 Rapport Postad 26 Januari, 2011 Det är delvis biologiskt? eller menar du de miljövänliga nacellerna? Voyager har även fantastisk warpmotor som kan göra warp 9.975... b Vilket var rätt MrTrek? Hur många år fyller Star Trek i år? Citera
Mr Trek Postad 31 Januari, 2011 Författare Rapport Postad 31 Januari, 2011 Jag tänkte på det biologiska datorsystemet För att kontra på din fråga, menar du idén i Gene Roddenberrys huvud, eller kanske när det första pilotavsnittet visades för NBC? Eller kanske när det första avsnittet visades på TV? Gissar på det senaste. Och i sådana fall så fyller Star Trek 45 år detta året Vem spelade Gul Dukat? Citera
Commander Michels Postad 31 Januari, 2011 Rapport Postad 31 Januari, 2011 Marc Alaimo =). I ett avsnitt av TNG sjunger Picard och tre barn en klättersång när de klättrar i ett "turboliftshaft". Vilken sång sjunger de? Citera
emil9898 Postad 1 Februari, 2011 Rapport Postad 1 Februari, 2011 Broder Jakob Ganska bra avsnitt tycker jag Vem spelade Silik? Citera
Nettan Postad 4 Februari, 2011 Rapport Postad 4 Februari, 2011 Det är John Fleck som spelade Silik (Sulibaner) i några ENT-avsnitt. En ny fråga: Vem har sagt "Det finns kaffe i nebulosan" ? ("There's coffee in that nebula") Ledtråd The Cloud, Voy Citera
RoLaren Postad 4 Februari, 2011 Rapport Postad 4 Februari, 2011 Janeway!!! Vilken dryck replikerar Picard helst? Citera
Commander Michels Postad 4 Februari, 2011 Rapport Postad 4 Februari, 2011 "Tea - Earl Grey - Hot!" Vad fantiserar Odo fram när drömmar blir till verklighet i avsnittet "If wishes were horses"? Citera
Commander Michels Postad 13 Februari, 2011 Rapport Postad 13 Februari, 2011 Hint: Quark säger åt Odo att han har dålig fantasi men blir sedan "själv" en del av Odos... Citera
RoLaren Postad 13 Februari, 2011 Rapport Postad 13 Februari, 2011 han önskar Quark bakom lås och bom. På tal om önskningar, vad vill Riker att Captain Picard att skaffa åt honom på planeten Risa i "Captain's Holiday"? Citera
Borgmi Postad 14 Februari, 2011 Rapport Postad 14 Februari, 2011 (redigerade) En horgahn! En slags sexsymbol från Risa. I VOY så dyker speices 8472 upp ytterligare en gång efter Scorpion-avsnitten. Vad heter det avsnittet? Redigerad 14 Februari, 2011 av Borgmi Citera
Nettan Postad 15 Februari, 2011 Rapport Postad 15 Februari, 2011 Dom dyker nämligen två gånger efter dubbelavsnitt Scorpion. Det är avsnitt Prey och In The Flesh.:visslar: Ny frågan: Var fick Dr McCoy syn på en talande vit kanin ? Citera
Lieutenet Lind Postad 15 Februari, 2011 Rapport Postad 15 Februari, 2011 Star Trek:TOS säsong 1 avsnitt 16 "Shore Leave" Ny fråga; I vilket VOY avsnitt stötet de på en region av rymd utan några stjärnor? Citera
Supreme Commander JAF Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Är det inte det där avsnittet där seven får agera ensam besättning (eller om det nu var tillsammans med doktorn?) vad det nu heter... Dark Space kanske? J. Citera
Lieutenet Lind Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Är det inte det där avsnittet där seven får agera ensam besättning (eller om det nu var tillsammans med doktorn?) vad det nu heter... Dark Space kanske? J. Det avsnittet du tänker på är säsong 4 avsnitt 25 "One", det är dock inte det avsnittet jag syftade på Citera
Nettan Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Hmmm, jag är lite osäker på frågan eftersom jag vet att det nämligen finns två stycken avsnitt med en område utan stjärnorna. Den ena är Voy-avsnitt Night (säsong 5, avsnitt 1), där besättning alldeles hade ägnat för mycket åt sina fritidsaktivitet och led nästan av sysslolös ombord på skeppet. Den andra är Voy-avsnitt The Void (säsong 7, avsnitt 15), där skeppet Voyager drog in i en märklig region med en tratt och fastnade där. Det finns inte stjärnorna, planeten eller annan en enda ljusglimt i denna "tratt-regionen". Jag gissar på att du, Lieutenet Lind kanske är ute efter svaret "Night" . Citera
Lieutenet Lind Postad 16 Februari, 2011 Rapport Postad 16 Februari, 2011 Hmmm, jag är lite osäker på frågan eftersom jag vet att det nämligen finns två stycken avsnitt med en område utan stjärnorna. Den ena är Voy-avsnitt Night (säsong 5, avsnitt 1), där besättning alldeles hade ägnat för mycket åt sina fritidsaktivitet och led nästan av sysslolös ombord på skeppet. Den andra är Voy-avsnitt The Void (säsong 7, avsnitt 15), där skeppet Voyager drog in i en märklig region med en tratt och fastnade där. Det finns inte stjärnorna, planeten eller annan en enda ljusglimt i denna "tratt-regionen". Jag gissar på att du, Lieutenet Lind kanske är ute efter svaret "Night" . Justja helt glömt bort avsnittet "The Void", men du har rätt jag syftar på avsnitt "Night" Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.