Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 2 veckor senare...
  • Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

• 1 år senare...
Postad

Det är delvis biologiskt? eller menar du de miljövänliga nacellerna? Voyager har även fantastisk warpmotor som kan göra warp 9.975... b

Vilket var rätt MrTrek?

Hur många år fyller Star Trek i år?

Postad

Jag tänkte på det biologiska datorsystemet :) För att kontra på din fråga, menar du idén i Gene Roddenberrys huvud, eller kanske när det första pilotavsnittet visades för NBC? Eller kanske när det första avsnittet visades på TV? Gissar på det senaste. Och i sådana fall så fyller Star Trek 45 år detta året :)

Vem spelade Gul Dukat?

Postad

Det är John Fleck som spelade Silik (Sulibaner) i några ENT-avsnitt.

En ny fråga:

Vem har sagt "Det finns kaffe i nebulosan" ? ("There's coffee in that nebula")

Ledtråd

The Cloud, Voy

• 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

En horgahn! En slags sexsymbol från Risa.

I VOY så dyker speices 8472 upp ytterligare en gång efter Scorpion-avsnitten. Vad heter det avsnittet?

Redigerad av Borgmi
Postad

Är det inte det där avsnittet där seven får agera ensam besättning (eller om det nu var tillsammans med doktorn?) vad det nu heter... Dark Space kanske? J.

Det avsnittet du tänker på är säsong 4 avsnitt 25 "One", det är dock inte det avsnittet jag syftade på :)

Postad

Hmmm, jag är lite osäker på frågan eftersom jag vet att det nämligen finns två stycken avsnitt med en område utan stjärnorna. Den ena är Voy-avsnitt Night (säsong 5, avsnitt 1), där besättning alldeles hade ägnat för mycket åt sina fritidsaktivitet och led nästan av sysslolös ombord på skeppet. Den andra är Voy-avsnitt The Void (säsong 7, avsnitt 15), där skeppet Voyager drog in i en märklig region med en tratt och fastnade där. Det finns inte stjärnorna, planeten eller annan en enda ljusglimt i denna "tratt-regionen".

Jag gissar på att du, Lieutenet Lind kanske är ute efter svaret "Night" .

Postad

Hmmm, jag är lite osäker på frågan eftersom jag vet att det nämligen finns två stycken avsnitt med en område utan stjärnorna. Den ena är Voy-avsnitt Night (säsong 5, avsnitt 1), där besättning alldeles hade ägnat för mycket åt sina fritidsaktivitet och led nästan av sysslolös ombord på skeppet. Den andra är Voy-avsnitt The Void (säsong 7, avsnitt 15), där skeppet Voyager drog in i en märklig region med en tratt och fastnade där. Det finns inte stjärnorna, planeten eller annan en enda ljusglimt i denna "tratt-regionen".

Jag gissar på att du, Lieutenet Lind kanske är ute efter svaret "Night" .

Justja helt glömt bort avsnittet "The Void", men du har rätt jag syftar på avsnitt "Night" :)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...