Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Det här avsnittet såg jag på senaste trekdagen med stockholm trekkers. En forskningsstation experimenterade med omegapartiklar och eftersom dessa är instabila ledde det till en massiv explosion som förstörde subspace vilket medförde att warpfart inte gick att använda.

Ny fråga: Vilket är Kurns uttryck för "make it so" när han är utbytesofficer på Enterprise 1701-D?

Postad

Watters, förnamnet minns jag dock inte. Detta om du menar Red squad-Valiant.

Vad hette försteofficeren (alltså den som är direkt underställd kommendören) ombord USS Equinox, det skepp som strandade i deltakvadranten en tid innan USS Voyager?

Postad

Vad hette försteofficeren (alltså den som är direkt underställd kommendören) ombord USS Equinox, det skepp som strandade i deltakvadranten en tid innan USS Voyager?

Maxwell Burke? (eller eventuellt var förnamnet bara 'Max', minns inte riktigt)

Postad

Ny Fråga: I TNG-avsnittet "Where no one has gone before" lyckas Enterprise-D färdas längre än någonsin tidigare eller efter tack vare "the Traveler". Ungefär hur många ljusår från vår galax beräknades de vara efter första försöktet att ta sig tillbaka? (Där tankar blev till verklighet)

Postad

Det var ett antal miljoner dito, uh, 2.3 eller 23 miljoner ljusår, tror jag. J.

Det är tyvärr fel. Det första du sa är relativt nära hur långt den första färden tog dem (har jag för mig) , den som tog dem ut ur vår galax i första hand alltså.

Ledtråd: Det är mer, sikta högre. :P

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...