Lord Di Lego Postad 27 Februari, 2012 Rapport Postad 27 Februari, 2012 Yay! Ny Fråga: Vad var det för smeknamn som Reginald Barclays kollegor på Enterprise-D gav honom? Citera
RoLaren Postad 27 Februari, 2012 Rapport Postad 27 Februari, 2012 Lt Broccoli Ny fråga: Vad tränar Data på första gången vi får bekanta oss med holodeck? Citera
Commander Michels Postad 27 Februari, 2012 Rapport Postad 27 Februari, 2012 Att vissla Ny fråga: Vad heter Quarks och Roms far? Citera
O'Brien Postad 28 Februari, 2012 Rapport Postad 28 Februari, 2012 Oki, ny fråga: Vad hette Doktorns fru i den alternativa tidslinjen (VOY)? Citera
Lord Di Lego Postad 28 Februari, 2012 Rapport Postad 28 Februari, 2012 Oki, ny fråga: Vad hette Doktorns fru i den alternativa tidslinjen (VOY)? Jag antar att vi pratar om tidslinjen som framtida-Janeway kommer från...? Hans fru där hette väl Lana om jag inte minns helt fel. Citera
Lord Di Lego Postad 28 Februari, 2012 Rapport Postad 28 Februari, 2012 Ny Fråga: Vad hände i Lantaru sektorn som gjorde att Warp-drivna skepp på genomresa från och med den händelsen valde att navigera runt det området? Citera
RoLaren Postad 28 Februari, 2012 Rapport Postad 28 Februari, 2012 Det här avsnittet såg jag på senaste trekdagen med stockholm trekkers. En forskningsstation experimenterade med omegapartiklar och eftersom dessa är instabila ledde det till en massiv explosion som förstörde subspace vilket medförde att warpfart inte gick att använda. Ny fråga: Vilket är Kurns uttryck för "make it so" när han är utbytesofficer på Enterprise 1701-D? Citera
Mr Trek Postad 4 Mars, 2012 Författare Rapport Postad 4 Mars, 2012 Ingen verkar komma ihåg, ny fråga? Citera
RoLaren Postad 4 Mars, 2012 Rapport Postad 4 Mars, 2012 Execute! säger han :P Vad heter Captain Protons sidekick? Citera
RoLaren Postad 5 Mars, 2012 Rapport Postad 5 Mars, 2012 Helt rätt även om jag är osäker på stavningen.Din tur att fråga. Citera
O'Brien Postad 5 Mars, 2012 Rapport Postad 5 Mars, 2012 Ok, here goes: Vad hette kadetten som blev befälhavare på USS Valiant? Citera
Pjotr'k Postad 5 Mars, 2012 Rapport Postad 5 Mars, 2012 Watters, förnamnet minns jag dock inte. Detta om du menar Red squad-Valiant.Vad hette försteofficeren (alltså den som är direkt underställd kommendören) ombord USS Equinox, det skepp som strandade i deltakvadranten en tid innan USS Voyager? Citera
O'Brien Postad 5 Mars, 2012 Rapport Postad 5 Mars, 2012 Watters, förnamnet minns jag dock inte. Detta om du menar Red squad-Valiant.Japp, det var honom jag menade. Han hette Tim. Citera
Lord Di Lego Postad 5 Mars, 2012 Rapport Postad 5 Mars, 2012 Vad hette försteofficeren (alltså den som är direkt underställd kommendören) ombord USS Equinox, det skepp som strandade i deltakvadranten en tid innan USS Voyager? Maxwell Burke? (eller eventuellt var förnamnet bara 'Max', minns inte riktigt) Citera
O'Brien Postad 5 Mars, 2012 Rapport Postad 5 Mars, 2012 Maxwell Burke? (eller eventuellt var förnamnet bara 'Max', minns inte riktigt) Hade lite svårt för honom, riktigt osympatisk. Citera
RoLaren Postad 6 Mars, 2012 Rapport Postad 6 Mars, 2012 Det var meningen att han skulle vara en osympatisk karaktär. Gillade inte någon av dem på Equinox. LordDiLego, din tur att ställa en fråga. Citera
Lord Di Lego Postad 6 Mars, 2012 Rapport Postad 6 Mars, 2012 Ny Fråga: I TNG-avsnittet "Where no one has gone before" lyckas Enterprise-D färdas längre än någonsin tidigare eller efter tack vare "the Traveler". Ungefär hur många ljusår från vår galax beräknades de vara efter första försöktet att ta sig tillbaka? (Där tankar blev till verklighet) Citera
Supreme Commander JAF Postad 6 Mars, 2012 Rapport Postad 6 Mars, 2012 Det var ett antal miljoner dito, uh, 2.3 eller 23 miljoner ljusår, tror jag. J. Citera
Lord Di Lego Postad 7 Mars, 2012 Rapport Postad 7 Mars, 2012 Det var ett antal miljoner dito, uh, 2.3 eller 23 miljoner ljusår, tror jag. J. Det är tyvärr fel. Det första du sa är relativt nära hur långt den första färden tog dem (har jag för mig) , den som tog dem ut ur vår galax i första hand alltså. Ledtråd: Det är mer, sikta högre. :P Citera
Supreme Commander JAF Postad 7 Mars, 2012 Rapport Postad 7 Mars, 2012 Det är inte så lätt som att det är 47 miljarder, va? J. Citera
RoLaren Postad 7 Mars, 2012 Rapport Postad 7 Mars, 2012 Så lätt var det inte. JAF, du borde verkligen kunna det här eftersom om avsnittet visades på Trekdagen i februari :P Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.