Supreme Commander JAF Postad 21 Mars, 2012 Rapport Postad 21 Mars, 2012 Side note: En befälhavare (Commanding Officer) och en kapten är samma sak i det här fallet, även om en befälhavare kan föra befäl över andra saker en fartyg, till exempel en rymdstation eller en armeenhet. Notera även att deta inte har något att göra med armegraden kapten, som ju är en mycket lägre rank. J. Citera
O'Brien Postad 21 Mars, 2012 Rapport Postad 21 Mars, 2012 (redigerade) Helt rätt, och frågan utformades efter det som står om USS Titan är på Star Trek DB. Redigerad 22 Mars, 2012 av O´Brien Citera
O'Brien Postad 28 Mars, 2012 Rapport Postad 28 Mars, 2012 Vad heter Captain Picards barn? Jag tror att det är på sin plats med en liten ledtråd. Citera
RoLaren Postad 28 Mars, 2012 Rapport Postad 28 Mars, 2012 Ok, hans barn är en fantasi, en annan verklighet, i ett avsnitt i säsong 5... Citera
O'Brien Postad 29 Mars, 2012 Rapport Postad 29 Mars, 2012 Hmm, jag dristar mig till en gissning, Meribor och Batai? Citera
Supreme Commander JAF Postad 29 Mars, 2012 Rapport Postad 29 Mars, 2012 Ok, hans barn är en fantasi, en annan verklighet, i ett avsnitt i säsong 5... Ah, du tänker på det avsnittet, själv tänkte jag på Generations och hans besök i Nexus. J. Citera
RoLaren Postad 29 Mars, 2012 Rapport Postad 29 Mars, 2012 O'Brien, du svarade rätt så det är din tur att fråga. Citera
O'Brien Postad 29 Mars, 2012 Rapport Postad 29 Mars, 2012 Vad hette daboflickan som mer eller mindre tömde Reg Barclay på information om "The PathFinder" och möjliggjorde stölden av hans hologram? Citera
Commander Michels Postad 29 Mars, 2012 Rapport Postad 29 Mars, 2012 Hmmm, svaret ligger någonstans där i bakhuvudet och lurar... Leeosa? Citera
O'Brien Postad 29 Mars, 2012 Rapport Postad 29 Mars, 2012 Commander Michels, det var tillräckligt nära, Leosa. Din tur. Citera
Commander Michels Postad 29 Mars, 2012 Rapport Postad 29 Mars, 2012 Vilken roll får Data i avsnittet när Q tar med besättningen till Sherwood Forest? Citera
Mr Trek Postad 30 Mars, 2012 Författare Rapport Postad 30 Mars, 2012 Friar Tuck Ungefär hur många dagar går en denobulan i ide per år? Citera
Nettan Postad 1 April, 2012 Rapport Postad 1 April, 2012 Svar: Cirka fem- sex dagar per år. Ny fråga: Vad gav Dr McCoy födelsedagspresent till Kirk i filmen The Wrath of Khan ? Citera
RoLaren Postad 1 April, 2012 Rapport Postad 1 April, 2012 Romulan Ale och läsglasögon. Är det rätt? Citera
Nettan Postad 2 April, 2012 Rapport Postad 2 April, 2012 Joooo, du har rätt, RoLaren. Din tur! Citera
RoLaren Postad 2 April, 2012 Rapport Postad 2 April, 2012 I avsnittet "Is there no thruth in beauty", hur kommer det sig att Dr Miranda Jones inte behöver skyddsvisir eller andra skyddsanordningar när hon kommunicerar med Ambassadör Kollos? Citera
Nettan Postad 2 April, 2012 Rapport Postad 2 April, 2012 :rodna: Oooops, det är en av mina favoritavsnitt !!! Hon var duktigt på att dölja sin funktionshinder och ingen i besättning utom Doktor McCoy kände till hennes funktionsnhinder, det vill säga blindhet. Ny fråga: I VOY-avsnitt "The 37's " har bestättning hittat en märklig sak i rymden. Vad är det ? Citera
RoLaren Postad 2 April, 2012 Rapport Postad 2 April, 2012 Tänk om Geordi LaFrog hade haft på sig hennes utstyrsel istället för att ha VISOR... LOL ;) :P Citera
Lord Di Lego Postad 2 April, 2012 Rapport Postad 2 April, 2012 Ny fråga: I VOY-avsnitt "The 37's " har bestättning hittat en märklig sak i rymden. Vad är det ? Ett rostigt fordon från första halvan av 1900-talet. För att vara mer specifik en Ford pick-up där det fortfarande fanns spår av gödsel. Ny Fråga: Varifrån misstänker man (i ett Voyageravsnitt) att Voth ursprungligen är ifrån? Citera
O'Brien Postad 3 April, 2012 Rapport Postad 3 April, 2012 Det var inte så himla länge sedan jag såg det avsnittet och om jag inte helt missminner mig och är ute och hojjar så misstänker man att Voth ursprungligen kom från jorden. Jag tror att Chakotay hade något med saken att göra. Citera
Lord Di Lego Postad 3 April, 2012 Rapport Postad 3 April, 2012 Det var inte så himla länge sedan jag såg det avsnittet och om jag inte helt missminner mig och är ute och hojjar så misstänker man att Voth ursprungligen kom från jorden. Jag tror att Chakotay hade något med saken att göra. Det stämmer bra det. Din tur. Citera
O'Brien Postad 3 April, 2012 Rapport Postad 3 April, 2012 Vem var personalchef på Cold Station 12? Citera
Nettan Postad 7 April, 2012 Rapport Postad 7 April, 2012 Dr Jeremy Lucas var personalchef på stationen. Ny fråga: Vad är det för någonting som Reginald Barclay var rädd i TNG-avnsitt "Realm of Fear"? Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.