Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 588
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

48315.6(okej jag tjuvkikade, jag visste bara att det var sent "40-tusental", men nu får vi ju en ny fråga).

Vilket år(gregoriansk tidsräkning) skickade jorden iväg sitt första Warp-5 skepp?

Postad (redigerade)

Centrala penologibyrån. Iaf strålades det upp ett kolli med forskningsmaterial från Tantalus i Dagger of the Mind som skulle just dit.

Var gömde Morn sin stulna förmögenhet?

Redigerad av RoLaren
  • 2 veckor senare...
Postad (redigerade)
Någon som kan svaret?

Andor

är inte Andor bara ett smeknamn på Andoria... det är iallafall vad som sägs om systemet i Star Trek Conquest.

Redigerad av Mr Trek
Postad
Någon som kan svaret?

Andor

Vad serverar Sisko's i New Orleans? Cajun eller Creole? Pluspoäng om till den som kan förklara skillnaden :P

Bra fråga... Med risk för att jag blandar ihop allting i en enda röra så svarar jag Cajun.

Skillnaden mellan Cajun och Creole torde då vara att Creole är amerikansk mat (och inte fransk). Jag vill ha det till att Siskos är fransmän men då kanske jag är ute och cycklar? J.

Postad

Nämen Johan! :huh: Du var ju på Stockholm Trekkers videodag i lördags och då fick du ju svaret på den frågan i DS9avsnitten Homefront/Paradise Lost :lol:

Supreme Commander JAF har fel. Även i förklaringen till skillnaderna i köken :P

Postad
Nämen Johan! :huh: Du var ju på Stockholm Trekkers videodag i lördags och då fick du ju svaret på den frågan i DS9avsnitten Homefront/Paradise Lost :lol:

Supreme Commander JAF har fel. Även i förklaringen till skillnaderna i köken :P

Okej en koll i databasen avslöjar att sisko är från New Orleans och då får man väl snurra runt maten ett varv då. Med min logik borde han vä ha fått Creole mat då (har för mig att det är från amerikanska södern). Fast med mitt minne så snurrar jag väl till det ännu mer... J.

Postad
ENT säs 4 box i bonusmaterialet

Hade inte du bara säsong 3 av ENT?

Det är riktigt men nu var det frågesport, inte en förteckning över min Star Treksamling :P

Okej en koll i databasen avslöjar att sisko är från New Orleans och då får man väl snurra runt maten ett varv då. Med min logik borde han vä ha fått Creole mat då (har för mig att det är från amerikanska södern). Fast med mitt minne så snurrar jag väl till det ännu mer... J.

Creole är rätt

Har vi fått rätt svar nu, eller? Så att vi kan ha en ny fråga alltså :)

Ny fråga tack :) Johan?

Postad (redigerade)

NX-01

NCC-1701

NCC-1701-A

NCC-1701-B

NCC-1701-C

NCC-1701-D

NCC-1701-E

NCC-1701-J

Jag tror jag fick med alla där :)

Vad heter William Thomas Rikers elaka dubblett?

Redigerad av Mr Trek
Postad (redigerade)

Oj :rodna: , jag glömde det, jag tänkte på det men det kom aldrig in... jag redigerar mitt ovanstående inlägg...

Redigerad av Mr Trek

• Skapa nytt...