Gå till innehåll
Nyhet

West Coast Trekkers byter biograf

Rekommenderade inlägg

West Coast Trekkers kommer från och med Star Treff 49 i september att ha sina treffar på en något större, mer centralare och lite dyrare biograf, gamla biograf Royal (numera vid namn Biograf Roy efter filmskaparen Roy Andersson) på Avenyn i Göteborg. Detta avslöjades vid lördagens årsmöte med föreningen där 75 av föreningens 259 medlemmar hade slutit upp.

Föreningen har de senaste åren haft sina treffar på kulturhuset Möllans biograf i Mölndal, men de ändrar sina uthyrningsrutiner och kommer inte längre att erbjuda sina tjänster till föreningen, därav beslutet att hitta en ny lokal. West Coast Trekkers har även tidigare bytt lokal för treffarna och har bl.a. mötts på Chalmers och (det mest populära) jättebiografen Draken p?? Järntorget.

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Detta var en trevlig nyhet. Trevligare att vara inne i Gbg, och lättare när man har en paus och ska äta. Var inte så mycket i närheten av Möllan. Personligen får jag lite kortare att åka också. Fast parkeringen kommer väll blir svårare och dyrare på Roy.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag får personligen lite längre att åka och jag håller med om ökade p-avgifter, men Roy skall tydligen vara en riktigt fin lokal (om än annorlunda uppbyggd än Möllan) så det blir nog ett lyft. Troligtvis kan det generera fler besök och förhoppningsvis även fler medlemmar, då ett bättre läge ger fler möjligheter till besök.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra med ett centralt läge. Jag har aldrig varit där men att dömma av bilderna och informationen på websidan verkar det som en trevlig biograf. Det blir lite närmare även för mig men som sagt kan det bli lite knöligare med parkering.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter som ett bra och trevligt byte. Roy har ju även blivit uppgraderad till att vara en 3D biograf. Så om det kommer någon Trek eller SF-relaterad film i 3D framöver så kanske WCT anordnar en träff i samband med det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det ska bli intressant att se hur Roy är i jämförelse med Möllan. Att den inte kan mäta sig med Draken kan jag förstå. För övrigt är Draken och Palladium mina favoritbiografer i Göteborg.

Att den slår Möllan tror jag är helt säkert.

En subjektiv jämförelse mellan Draken och Roy på en skala 1-5 skulle se ut så här för mig:

Draken

Biosalong: 5 (om det är mycket folk annars kan den vara lite ödslig).

Ljud: 5

Bioduk: 5

Läge: 3

Roy

Biosalong: 3.5

Ljud: 4

Bioduk: 4

Läge: 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ang parkeringsavgifter så är det väl så att det är gratis parkering på flera större parkeringar på söndagar (då de flesta träffarna väl fortfarande äger rum?). Har jag rätt i det borde det inte bli ett så stort problem.

När det gäller benutrymme för oss lite längre tror jag nog tyvärr inte att det är bättre än genomsnittet, genomsnittet brukar dock funka ganska bra tycker jag så det ska nog ordna sig. Men räkna inte med några enorma ytor för benen...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg