Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Det här kostade 15 pund när det såldes 1995, plus porto till Sverige, alltså ca 225:- plus porto. Självfallet är samlarvärdet numera större, men jag tycker det är intressant med att det finns så många saker som man borde ha köpt då och sedan sålt nu och därmed tjänat en slant...

Det var ingen dålig värdehöjning!

Postad

Fast det är lite vanskligt att jämföra över tid. Inflation och dåtidens växelkurs behöver man justera för att en korrekt jämförelse. Det är inte alls säkert att säljaren verkligen får det dubbla värdet för det.

Och visst det finns många saker man borde ha köpt för att kunna sälja med vinst senare när samlarvärdet går upp. Problemet är att vet vilka saker som verkligen går upp. Rätt mycket allt av merchandise som kom i mitten av 90-talet när det peakade är billigare eller åtminstone inte dyrare än då.

Postad

Jodå det har jag också räknat med, senast var den "bara" uppe i ungefär 1000 kr fram till sista minuterna, sen steg det till 1800 och slutade där. Samtidigt fanns det ett schackbräde ute för 1000 kr som utropspris, utan att få något bud :blink: Hittade auktionen när jag googlade, säljaren la aldrig ut objektet igen, tyvärr.

Postad

Ahhhhhhhhhhh ni missade precis något oerhört vackert kära kamrater. Oj vilket spektakel, har aldrig sett på maken förut.

Efter 14 långa dagars väntan var det äntligen dags för en show-off, auktionen skulle äntligen få ett slut. Jag bevakade auktionen i fråga den sista timman som en Klingon Bird of Prey med cloaken på. Vi var 5 st där som bevakade den, jag kunde bara höra Den Gode, Den Onde & Den Fule temat spela i bakgrunden. Medan nybörjarna trissade upp budet när det var 10 minuter, låg jag och väntade. I allra sista stunden de-cloakade jag och laddade vapnena (skrev in mitt högsta bud) och skrek "FIRE!!" (tryckte på enter två gånger).

Slutsats: Jag kom, jag såg, jag SEGRADE!!!!!!!!!!!!!!!! Auktionen slutade på 2245 kr och jag kunde pusta ut till ledmotivet till Rocky.

Lägger upp lite bilder på schackspelet när det anländer.

  • 2 veckor senare...
Postad

Fick hem det för några dagar sedan, en riktig pärla i samlingen! Det var dock betydligt mindre än jag trodde, något jag absolut inte ha något emot då den nu passar utmärkt i en av mina hyllor med mina Star Trek grejer. Laddar upp bilder inom de närmaste dagarna.

Postad (redigerade)

Bilder på pärlan:

Boxen med pjäserna + originalförpackningen:

StarTrekChess1.jpg

StarTrekChess11.jpg

En titt på pjäserna:

StarTrekChess4.jpg

Insidan av locket till pjäserna, instruktionsboken, äkthetsintyg, rengöringsanvisningar:

StarTrekChess2.jpg

Instruktionsboken uppslagen till mitten (ska ta med denna till England och få den signerad av Leonard Nimoy)

StarTrekChess3.jpg

Själva schacket:

StarTrekChess5.jpg

StarTrekChess6.jpg

StarTrekChess10.jpg

StarTrekChess7.jpg

StarTrekChess8.jpg

StarTrekChess9.jpg

I hyllan:

StarTrekChessihyllan.jpg

Schacket var helt orört & hade varit inne i förpackningen hela tiden förutom när bilderna skulle tas till auktionen, enligt säljaren. Det verkar stämma. Perfekt skick och verkligen allt ingick, till och med reklambladen man fick med när man köpte det. Kunde inte vara mer nöjd med spelet.

Redigerad av The Holy Three
Postad

Haha ja du Unkas, du vet väl att ingen av dagens konsoler slår det gamla hederliga NES'et? Oj vilka minnen man har av att ha spelat det som liten. Köpte det för en månad sen efter att ha lovat mig själv att göra det i några års tid, nu samlas det NES spel som bara den :w00t:

Ska definitivt uppdatera när jag lärt mig spela schacket :)

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...