The Holy Three Postad 21 Mars, 2009 Rapport Postad 21 Mars, 2009 Det här kostade 15 pund när det såldes 1995, plus porto till Sverige, alltså ca 225:- plus porto. Självfallet är samlarvärdet numera större, men jag tycker det är intressant med att det finns så många saker som man borde ha köpt då och sedan sålt nu och därmed tjänat en slant... Det var ingen dålig värdehöjning! Citera
Aike Postad 21 Mars, 2009 Rapport Postad 21 Mars, 2009 Fast det är lite vanskligt att jämföra över tid. Inflation och dåtidens växelkurs behöver man justera för att en korrekt jämförelse. Det är inte alls säkert att säljaren verkligen får det dubbla värdet för det. Och visst det finns många saker man borde ha köpt för att kunna sälja med vinst senare när samlarvärdet går upp. Problemet är att vet vilka saker som verkligen går upp. Rätt mycket allt av merchandise som kom i mitten av 90-talet när det peakade är billigare eller åtminstone inte dyrare än då. Citera
The Holy Three Postad 21 Mars, 2009 Rapport Postad 21 Mars, 2009 Givetvis får man räkna med inflation också, men det dubbla lär man definitivt ha tjänat ihop om man får ett sånt här schack sålt för 2000 kr. Citera
Aike Postad 21 Mars, 2009 Rapport Postad 21 Mars, 2009 Vi får se vad slutbudet hamnar på. Risken är väl att du får vara med om ett bjudkrig sista dagarna. Dock inte från mig;) Citera
The Holy Three Postad 21 Mars, 2009 Rapport Postad 21 Mars, 2009 Jodå det har jag också räknat med, senast var den "bara" uppe i ungefär 1000 kr fram till sista minuterna, sen steg det till 1800 och slutade där. Samtidigt fanns det ett schackbräde ute för 1000 kr som utropspris, utan att få något bud :blink: Hittade auktionen när jag googlade, säljaren la aldrig ut objektet igen, tyvärr. Citera
commander ricochet Postad 21 Mars, 2009 Rapport Postad 21 Mars, 2009 Jag har svårt nog med tvådimensionellt schack...den där springaren hmm Citera
Picard Postad 22 Mars, 2009 Rapport Postad 22 Mars, 2009 Såg ett när jag var på en Sci-Fi mässa. Dock kostade väligt mycket. Citera
The Holy Three Postad 22 Mars, 2009 Rapport Postad 22 Mars, 2009 Vilken mässa var det? Såg ett på senaste mässan, men det var i mini-format Citera
Picard Postad 24 Mars, 2009 Rapport Postad 24 Mars, 2009 Vilken mässa var det? Såg ett på senaste mässan, men det var i mini-format Det var Sci-Fi mässan i Göteborg nu i år. Citera
The Holy Three Postad 29 Mars, 2009 Rapport Postad 29 Mars, 2009 Ahhhhhhhhhhh ni missade precis något oerhört vackert kära kamrater. Oj vilket spektakel, har aldrig sett på maken förut. Efter 14 långa dagars väntan var det äntligen dags för en show-off, auktionen skulle äntligen få ett slut. Jag bevakade auktionen i fråga den sista timman som en Klingon Bird of Prey med cloaken på. Vi var 5 st där som bevakade den, jag kunde bara höra Den Gode, Den Onde & Den Fule temat spela i bakgrunden. Medan nybörjarna trissade upp budet när det var 10 minuter, låg jag och väntade. I allra sista stunden de-cloakade jag och laddade vapnena (skrev in mitt högsta bud) och skrek "FIRE!!" (tryckte på enter två gånger). Slutsats: Jag kom, jag såg, jag SEGRADE!!!!!!!!!!!!!!!! Auktionen slutade på 2245 kr och jag kunde pusta ut till ledmotivet till Rocky. Lägger upp lite bilder på schackspelet när det anländer. Citera
Aike Postad 29 Mars, 2009 Rapport Postad 29 Mars, 2009 Grattis Du får uppdatera om hur det går till. Citera
Expendable Ensign Postad 29 Mars, 2009 Rapport Postad 29 Mars, 2009 Qapla'! Länge ska historien berättas om The Holy Threes ärorika seger i slaget om 3D-schacket. Nu väntar vi med spänning på bilderna. Citera
The Holy Three Postad 7 April, 2009 Rapport Postad 7 April, 2009 Fick hem det för några dagar sedan, en riktig pärla i samlingen! Det var dock betydligt mindre än jag trodde, något jag absolut inte ha något emot då den nu passar utmärkt i en av mina hyllor med mina Star Trek grejer. Laddar upp bilder inom de närmaste dagarna. Citera
Unkas Postad 7 April, 2009 Rapport Postad 7 April, 2009 Ta gärna någon bild där man får en uppfattning om storleken på schacket. Citera
The Holy Three Postad 13 April, 2009 Rapport Postad 13 April, 2009 (redigerade) Bilder på pärlan: Boxen med pjäserna + originalförpackningen: En titt på pjäserna: Insidan av locket till pjäserna, instruktionsboken, äkthetsintyg, rengöringsanvisningar: Instruktionsboken uppslagen till mitten (ska ta med denna till England och få den signerad av Leonard Nimoy) Själva schacket: I hyllan: Schacket var helt orört & hade varit inne i förpackningen hela tiden förutom när bilderna skulle tas till auktionen, enligt säljaren. Det verkar stämma. Perfekt skick och verkligen allt ingick, till och med reklambladen man fick med när man köpte det. Kunde inte vara mer nöjd med spelet. Redigerad 13 April, 2009 av The Holy Three Citera
Supreme Commander JAF Postad 14 April, 2009 Rapport Postad 14 April, 2009 Ser bra ut! Då återstår bara att lära sig reglerna och hitta någon att spela med då. J. Citera
Mr Trek Postad 14 April, 2009 Rapport Postad 14 April, 2009 Det verkar riktigt kul... lycka till med spelandet!!! Citera
Unkas Postad 14 April, 2009 Rapport Postad 14 April, 2009 Ser verkligen fint ut, men det som verkligen fick mig att spärra upp ögonen var det undersköna NESét. Du får berätta om hur det är att spela när du lärt dig. Citera
The Holy Three Postad 15 April, 2009 Rapport Postad 15 April, 2009 Haha ja du Unkas, du vet väl att ingen av dagens konsoler slår det gamla hederliga NES'et? Oj vilka minnen man har av att ha spelat det som liten. Köpte det för en månad sen efter att ha lovat mig själv att göra det i några års tid, nu samlas det NES spel som bara den Ska definitivt uppdatera när jag lärt mig spela schacket Citera
Aike Postad 15 April, 2009 Rapport Postad 15 April, 2009 Men det dröjer nog ett tag innan du kan mäta dig med en mästare: http://www.startrekmovie.com/index.php?section=dossiers Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.