Anders Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Någon som äger detta schackset från Franklin Mint? Jag vet inte ens om det finns några i Sverige, men jag är väldigt intresserad av att införskaffa ett exemplar. Att döma av vad dom går för på Ebay så är dom inte speciellt billiga dock, det kanske finns något liknande som är billigare? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
contec Posted August 9, 2006 Report Share Posted August 9, 2006 Det fanns en i en liten katalog som man fick i posten för ett par år sedan, katalogen brukar vara fylld med skit grejer och samlar saker (mynt, tallrikar m,m) och så fanns det ett Trichess med. Synd bara att jag inte var intresserad av trek då (var en Starwars fan ) Kommer inte ihåg mera av den tyvär, kanske skulle kunna hitta en på tradera.se? /Conny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted August 13, 2006 Report Share Posted August 13, 2006 är det inte speciella regler för 3D-chess? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Posted August 14, 2006 Author Report Share Posted August 14, 2006 är det inte speciella regler för 3D-chess? Jo? http://private.addcom.de/meder/3dschach/chess3d.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 27, 2008 Report Share Posted March 27, 2008 Är det någon här som har en i sin samling och faktiskt vet hur man spelar? Funderar på att köpa ett, mest för skojs skull. Men det skulle ju vara hur kul som helst att köra ett par partin med en likasinnad person som också kan reglerna och har ett Star Trek intresse. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 27, 2008 Report Share Posted March 27, 2008 Det vore riktigt trevlig att ha "Tridimensional chess". Men jag har inte hittat något ställe där det går att köpa. Någon som haft bättre tur? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 27, 2008 Report Share Posted March 27, 2008 Kan vi inte be Contec göra ett gäng? Han är ju helt fantaskisk på att göra props! Hmm fast då kommer väl patent och äganderätt på detta spel in i bilden, kom jag på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 27, 2008 Report Share Posted March 27, 2008 Det vore riktigt trevlig att ha "Tridimensional chess". Men jag har inte hittat något ställe där det går att köpa. Någon som haft bättre tur? Vet inte om det finns att köpa, men vad det dock finns är ett gratis download-program till datorn: Här finner du det (rekomenderas STARKT) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 28, 2008 Report Share Posted March 28, 2008 (edited) Det vore riktigt trevlig att ha "Tridimensional chess". Men jag har inte hittat något ställe där det går att köpa. Någon som haft bättre tur? Vet inte om det finns att köpa, men vad det dock finns är ett gratis download-program till datorn: Här finner du det (rekomenderas STARKT) Fräckt Tack så mycket för tippset. Edited March 28, 2008 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! Förlorade just en budgivning på detta schackbräde, det blev tll slut 1825 kr, jag la 1500 som toppbud, mycket längre ville jag inte gå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! Förlorade just en budgivning på detta schackbräde, det blev tll slut 1825 kr, jag la 1500 som toppbud, mycket längre ville jag inte gå Neee Det var ju jättefint! Stackare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 1, 2008 Report Share Posted April 1, 2008 AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! Förlorade just en budgivning på detta schackbräde, det blev tll slut 1825 kr, jag la 1500 som toppbud, mycket längre ville jag inte gå Neee Det var ju jättefint! Stackare Jo jag vet, men det kommer väl fler gånger antar jag. Jag som suttit o pluggat reglerna i några dagar nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 (edited) AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! Förlorade just en budgivning på detta schackbräde, det blev tll slut 1825 kr, jag la 1500 som toppbud, mycket längre ville jag inte gå Neee Det var ju jättefint! Stackare Jo jag vet, men det kommer väl fler gånger antar jag. Jag som suttit o pluggat reglerna i några dagar nu Jag lider med dig. Kan bara hoppas att det ska dyka upp ett nytt tillfälle att förvärva ett ST-schackbräde, snart. Jag håller de där grejorna som sitter högst upp på handen. Ska tydligen betyda tur?? :P Edited April 2, 2008 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!! Förlorade just en budgivning på detta schackbräde, det blev tll slut 1825 kr, jag la 1500 som toppbud, mycket längre ville jag inte gå Det var tråkigt. Bättre lycka nästa gång. ;) Jag lider med dig. Kan bara hoppas att det ska dyka upp ett nytt tillfälle att förvärva ett ST-schackbräde, snart. Jag håller de där grejorna som sitter högst upp på handen. Ska tydligen betyda tur?? :P Högst upp på handen? Menar du inte mitt i handen? Eller det kanske bara är jag som dem där... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Ett litet tips: Ni behöver inte använda quote om det självklart att ert svar är på det ovan. OT. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Kan vi inte be Contec göra ett gäng? Han är ju helt fantaskisk på att göra props! Hmm fast då kommer väl patent och äganderätt på detta spel in i bilden, kom jag på. jo , jag har föreslagit tidigare att han ska göra grejer till försäljning . får se om han börjar med sånt . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Jag lider med dig. Kan bara hoppas att det ska dyka upp ett nytt tillfälle att förvärva ett ST-schackbräde, snart. Jag håller de där grejorna som sitter högst upp på handen. Ska tydligen betyda tur?? :P Högst upp på handen? Menar du inte mitt i handen? Eller det kanske bara är jag som dem där... Beror på hur man håller handen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted April 2, 2008 Report Share Posted April 2, 2008 Kan vi inte be Contec göra ett gäng? Han är ju helt fantaskisk på att göra props! Hmm fast då kommer väl patent och äganderätt på detta spel in i bilden, kom jag på. jo , jag har föreslagit tidigare att han ska göra grejer till försäljning . får se om han börjar med sånt . Jo men jag tror eller snarare är hundra på att man måste ha rättigheter för att få sälja rena star trek-grejer. Äganderätt och sådant där. Paramount eller vem det är kommer att bli putt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 3, 2008 Report Share Posted April 3, 2008 I det här fallet kan nog även de som har rättigheterna på chackspelet i fråga bli lite sura. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 15, 2009 Report Share Posted March 15, 2009 Kan börja med att be någon med makt här på forumet dela den här tråden, från och med inlägg #3 borde det skapas en ny tråd döpt efter det tredimensionella schackspelet, då allt i och med det inlägget (bortsett från Mr Trek's inlägg ovan), handlat om just det. Med det sagt vill jag bara meddela er alla om att ett sådant här schackspel är än en gång ute på Tradera: http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=87314107 Hur smart det är av mig att nämna detta kan man ju fråga sig, då jag själv är väldigt intresserad av att köpa det och för tillfället leder budgivningen, men eftersom jag själv hade uppskattat ett sånt här tips från någon av er bestämde jag mig för att göra just det. Må bäste man/kvinna vinna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 15, 2009 Report Share Posted March 15, 2009 (edited) Eftersom du vill vinna aktionen lovar jag att inte lägga något bud :lol: Ja menar, va är vänner för annars. Men jag kanske kräver att få komma över och spela ett parti vid något tillfälle Men lycka till Axel....ehhh "The Holy Three". Edited March 16, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 16, 2009 Report Share Posted March 16, 2009 Det här kostade 15 pund när det såldes 1995, plus porto till Sverige, alltså ca 225:- plus porto. Självfallet är samlarvärdet numera större, men jag tycker det är intressant med att det finns så många saker som man borde ha köpt då och sedan sålt nu och därmed tjänat en slant... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Novatron Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Jag tycker inte riktigt det verkar vara likt det från serien. Man blir ändå sugen men tyvärr skulle det nog ta upp för mycket plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Det är väl en exakt kopia på den som användes i serien? Det enda jag ser som är annorlunda är färgen på pjäserna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 20, 2009 Report Share Posted March 20, 2009 Den är en officiell replika (i varje fall om man skall tro reklamen i Star Trek Magazine från 1995). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts