Gå till innehåll

Nokia vs. Budweiser


Aike

Rekommenderade inlägg

Vad tyckte ni om produktplaceringarna i filmen?

Jag störde mig lite på dem första gången, men t ex Nokiatelefonen kan ju vara en antik modell pga bilens ålder.

Det är för övrigt inte första gången det är produktplaceringar. I tvåan står det en Commodoredator i scenen där Bones och Kirk dricker sprit på jorden.

I fyran finns det gott om dem och i femman har Kirk på sig Levijeans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen inte Pjotr'k. :lol: Den där ringsignalen kommer existera i all evighets evighet, bara för att reta mig. <_<

Allvarligt talat så är detta det största problemet med produktplacering i filmer som utspelas i framtiden. Produkter och varumärken som är aktuella idag kan mycket väl försvinna inom kort och därför tär det på filmens trovärdighet att om dessa används så framträdande som Nokiatelefonen ifråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag nämde i min betygssättning av filmen så var hela biljaktsscenen där Nokian figurerade den sämsta scenen i hela filmen. Det var också den värsta produktplaceringen då den var så kraftigt framträdande. Nokiatune (ringsignalen jag hatar över alla andra) och inzoomning på logotypen. Usch och fy!

Ja den var både ful visuellt och ljudmässigt. Så jag ska inte skicka nokiasignalen, där M.R Bean sjungen den, till dej alltså? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...