Aike Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Vad tyckte ni om produktplaceringarna i filmen? Jag störde mig lite på dem första gången, men t ex Nokiatelefonen kan ju vara en antik modell pga bilens ålder. Det är för övrigt inte första gången det är produktplaceringar. I tvåan står det en Commodoredator i scenen där Bones och Kirk dricker sprit på jorden. I fyran finns det gott om dem och i femman har Kirk på sig Levijeans. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Inget som jag störde mej på men det kan ju bero på att man är så van vid det nuförtiden. Men jag avskyr nokiaringsignalen som sådan! Om inte MR.Bean sjunger den förstås! ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 9, 2009 Author Report Share Posted May 9, 2009 ^Jo, det finns ju värre exempel som i Transformers där de säger nåt i stil med: "Nokia, det är väl tyskt." En annan svarar: "Nej, finskt." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 9, 2009 Report Share Posted May 9, 2009 Det känns väldigt otrekkigt med en så tydlig och så malplacerad produktplacering som en stor Nokia skärm mitt i synfältet! De andra som att hon beställer budweiser det kan jag gå med på men Nokian var totalt malplacerad IMO! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Fast den passade ändå i veteranbilen tyckte jag(i framtiden finns bara nokia i veteranbilar ). Jag störde mig inte så mycket på något av dem, kanske lite på Nokian. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borgmi Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Jag tyckte också att Nokian var dåligt placerad. Det var många som började skratta i biosalongen när den syntes i skärm.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 10, 2009 Report Share Posted May 10, 2009 Störde mig inte jättemycket kanske, men det kändes lite onödigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Som jag nämde i min betygssättning av filmen så var hela biljaktsscenen där Nokian figurerade den sämsta scenen i hela filmen. Det var också den värsta produktplaceringen då den var så kraftigt framträdande. Nokiatune (ringsignalen jag hatar över alla andra) och inzoomning på logotypen. Usch och fy! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Och är Nokia verkligen så stela i sina produkters utformning att de 200 år framåt i tiden inte har ändrat vare sig sin logotyp eller huvudringsignal? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Tydligen inte Pjotr'k. :lol: Den där ringsignalen kommer existera i all evighets evighet, bara för att reta mig. <_< Allvarligt talat så är detta det största problemet med produktplacering i filmer som utspelas i framtiden. Produkter och varumärken som är aktuella idag kan mycket väl försvinna inom kort och därför tär det på filmens trovärdighet att om dessa används så framträdande som Nokiatelefonen ifråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Fast det såg ju ut att kunna vara en bil som inte var alldeles för långt ifrån vår tid så man kan ju se det som att i framtiden finns bara Nokia i veteranbilar :lol: . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Som jag nämde i min betygssättning av filmen så var hela biljaktsscenen där Nokian figurerade den sämsta scenen i hela filmen. Det var också den värsta produktplaceringen då den var så kraftigt framträdande. Nokiatune (ringsignalen jag hatar över alla andra) och inzoomning på logotypen. Usch och fy! Ja den var både ful visuellt och ljudmässigt. Så jag ska inte skicka nokiasignalen, där M.R Bean sjungen den, till dej alltså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted May 18, 2009 Report Share Posted May 18, 2009 Så jag ska inte skicka nokiasignalen, där M.R Bean sjungen den, till dej alltså? Den som skickar nokiasignalen till mig gör det på eget ansvar. Jag står inte till svars för mina handlingar i det läget. :djävul: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts