Gå till innehåll
The Holy Three

Hur var reaktionerna när ni såg filmen?

Rekommenderade inlägg

Ni som såg filmen på bio, hur var reaktionerna bland publiken? Skrattades det där man *skulle* skratta? Var det lite snyftande vid dom sorgliga scenerna? Var det någon gång under filmen som folk började applådera?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Applåder flera gånger under filmen på Göteborgspremiären! Bland annat när Kirk och McCoy träffades! Även skratt och stunder då det var väldigt tyst(sorgligt).

Stämningen var underbar i salong 1 på Bergakungen alla 417 platser var utsålda!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Applåder under filmen? Wow, måste bero på det stora antalet Trekkies i publiken, har aldrig varit med om något liknande under själva filmen, endast efter. Hade inte blivi några applåder under premiären i Linköping om inte jag tagit initiativet att applådera, då gjorde de flesta i publiken det med.

Applåderades det när man först såg Nimoy? Scotty? När filmen slutade?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag hörde mycket skratt (även om jag nog skrattade mest av alla) och den fick applåder när eftertexterna drog igång vilket tyder på att den uppskattades av väldigt många. J.

JAF o jag var på samma föreställning och det förekom en hel del applåder under filmens gång och en och annan skrek "fortyseven" när det dök upp en 47a. Det fanns en hel del med uniformer och star trekt-shirts osv där. Stockholm Trekkers var där och delade ut lite reklam och hade utlottning av div treksaker, biobiljetter och medlemskap.

När "Star Trek" i enorma bokstäver dök upp på bioduken utbrast jubel från i princip hela publiken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

THT: Jag minns inte när alla applåderna inträffade men jag tror att det var applåder när vi såg Nimoy och under eftertexterna iallafall. Det var applåder såpass många gånger(gissar på 5-15 ggr under filmens gång)att det är svårt att komma ihåg alla gånger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hade inga applåder i Uppsala, men själv storgrät jag i början när pappa Kirk dog. Jag tror mest att det var för att det kändes så bra att äntligen se filmen :P

En hel del skratt också, och allmänt bra stämning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Under hela filmen så hade jag vidöppna ögon och munnen skiftade hela tiden mellan gapande och leende. :rolleyes: (Grät nästan när Kirks pappa dog...)

Efter filmen gick jag omkring och skrattade som om jag tappat förståndet och var allmänt drogad... :lol:

Inga applåder dock, det var dagen efter premiären och vi har trekker-torka i Karlskoga så det var inte så många där.

Redigerad av Keiko

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har sett filmen fyra gånger i London. Vid två tillfällen var det tyst, eftersom det var få i salongen. Vid de andra två var det applåder före och efter filmen. En liten grupp applåderade Nimoy när han dök upp vid den ena föreställningen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag glömde seriöst bort att andas när Kirk och Spock slogs! Älskade även den första "ögonbrynsresningen" av den nya Spock.. han fick nog öva länge på den...

Var annars rätt dämpad stämmning i salongen i Uppsala, kan ha berott på att det var förpremiären på torsdagen då det var färre som hittade dit, på grund av att det var rätt begränsad information från sf:s sida.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta var ganska intressant.. Jag såg den igår på en bio i england och blev ganska förvånad över hur många star trek fans var där. Och hur kunniga de flesta var (att de skratta åt scener som bara hardcore fans skulle förstå)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

^Efter USA är väl England det land Star Trek är mest populärt i. Det enda konventet jag skulle velat gått på var när TNG-besättningen plus Shatner och Rick Berman kom till London i samband med Generations premiär 1995. 10 000 biljetter sålde man till Royal Albert Hall den gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förutom det vanlig godispåseprasslandet och popcorntuggandet samt en och annan kommentar var det ganska tyst på den visningen jag var på. Visserligen var vi bara ett tiotal personer i salongen. Jag tyckte det var bra för då var det enkelt att hänga med i filmen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var kanske en vecka efter premiären i Göteborg och det var lite små reaktioner. Lite småjubel åt Leonard Nimoy var nog det mest tydliga. Det kändes ungefär som att det var 10 trekkers som satt några rader bakom mig som försökte dra igång lite reaktioner (som jag självklart hängde på ;)) men majoriteten av publiken var mer "ordinär". De flesta applårderade i slutet dock :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dock kan jag inte tala för hela publiken när jag såg den men personen brevid mig yttrade Spock Bones eller Scotty så fort någon av dem kom i bild, lite störande men okej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag undrar hur många filmer som får den här responsen? Det är ganska få.

'

Star Wars fick väl det och när Jim Carrey var stor på 90-talet som Ace Ventura. Men annars är det nog ovanligt i Sverige.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag undrar hur många filmer som får den här responsen? Det är ganska få.

'

Star Wars fick väl det och när Jim Carrey var stor på 90-talet som Ace Ventura. Men annars är det nog ovanligt i Sverige.

Det beror väl på att Star Trek's fans är väldigt dedikerade. Förstår dock inte vad du menade med liknande respons från Jim Carrey filmer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag var på premiären av Den Galopperande detektiven 2 någongång på 90-talet. Det var första jag hade upplevt att folk jublade och applåderade filmens titel och skådespelarens namn när en film började. Carrey var enormt populär efter den första filmen, Dum dummare, The Mask och Batman. Det är ju inte riktigt så nu.

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu