Jump to content

Space Above & Beyond + Earth 2

Crayle

Recommended Posts

Måste säga att "Slaget om Tellus" är den bästa sci-fi serie jag känner till, synd bara att det bara finns en säsong i det.

Är inte "Den andra Jorden" sci-fi serien som gick på TV4 för ett tag sen som handlade om ett gäng peroner som krachade på en planet och skulle ta sig till en annan skyttel före ett visst datum för att sticka bort därifrån eller nått sånt?

EDIT - stavfel

Edited by Mikael

• 9 months later...
Måste säga att "Slaget om Tellus" är den bästa sci-fi serie jag känner till, synd bara att det bara finns en säsong i det.

Är inte "Den andra Jorden" sci-fi serien som gick på TV4 för ett tag sen som handlade om ett gägng peroner som krachade på en planet och skulle ta sig till en annan skyttel före ett visst datum för att sticka bort därifrån eller nått sånt?

Jag håller med de är det bästa science fiction filmerna som jag har sett. Speciellt Slaget om Tellus. Menar du att det bara finns en säsong av serien?

Vad hände med Shane? Blev Nathan och hans efterlängtade flickvän ihop efter det med Shane?

Jag tycket det är dåligt att de påbörjar en jättebra serie och sen bara avslutar så. Det där gör mig så arg.

Vad hände med "Den andra Jorden"? Så vitt jag vet så avslutades den bara? Fanns det bara en säsomg av den serien?

Det var ju bara en som dog, asiaten, minns inte var han heter. Shane och Vanessa dör inte, deras skepp faller ner mot en planet men man vet inte om de dör eller klarar sig. Anledningen till att de la ner serien var att bolaget inte ville ha kvar den och flytta sändningstiden till sena vardagskvällar (ungefär vad som hänt med Voyager)

Det var ju bara en som dog, asiaten, minns inte var han heter. Shane och Vanessa dör inte, deras skepp faller ner mot en planet men man vet inte om de dör eller klarar sig. Anledningen till att de la ner serien var att bolaget inte ville ha kvar den och flytta sändningstiden till sena vardagskvällar (ungefär vad som hänt med Voyager)

Fy alltså! Jag älskade den serien. De kan ju inte avsluta så. Då kommer man ju undra för alltid vad som hände. Hittade de Shane och Vanessa? Vann de över shigsen?

Förresten blev inte Vanessa skjuten?

• 4 weeks later...
  • 8 months later...
  • 1 year later...

Ännu en återupplivning!

Vilken tur för min del att jag även hittade Slagt om Tellus samtidigt som den serie jag letade efter i första hand.

Earth 2

Det var längesedan man såg Earth 2 så mitt minne är inte det bästa.

Dock så minns jag att jag uppskattade serien ganska mycket och minns fortfarande en tvärvändning i serien som faktiskt fortfarande gör intryck på mig, trots allt så kom den ändå extremt oväntat.

Det sista avsnittet var också ett uppskattat sådant, den gav utrymme till både att avsluta säsongen och avsluta serien samt att den ändå kunde utögra språngbräda för en säsong till.

Sjukdomen huvudpersonens son hade blev jag inte helt klok på faktiskt, fattade det som att hans genetiska struktur hade omvandlats och han inte kunde leva kvar i det rymdsamhälle som människorna skapat.

Sen i teorin så tycker jag att teknologin de använder inte ligger mer än 100 år framåt i tiden.

Älskade deras Hummer :wub:

Slaget om Tellus

Måste vara flera som minns denna underbara serie.

För min del så var få avsnitt tråkiga, desto fler var verkligen underhållande.

Vem kan glömma Pearly? Mest charmiga stridsvagn jag sett.

Hur kan man glömma Ray Butts, pannkaksätande hårding? Jiiihaaa!

Chiggy von Richthofen. Min personliga favorit. "Abandon all hope"

De enda avsnitt jag spelade in på video (dock så har jag alla avsnitt nu på skiva :P ). Är det något som får håret att resa sig på mig när jag ser något ur den serien så är det när McQueen och Chiggy går lösa på varandra.

Synd och skam att Brandt dog avsnittet före... Hon verkade passa in ganska bra i 58th.

Har för mig att jag läste någonstans från ett script om den övergripande historien att Saratoga genomförde ett personligt Last Stand mot en Chig-attack mot solsystemet i syfte att hålla ut till hjälp anlände.

Efter en hård strid och allt verkar vara förlorat så kommer hjälpen och chigsen får stryk. Fred inleds strax efter.

Nå gott folk. Var har ni att säga om dessa två serier? :)