The Holy Three Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 Filmen handlar om ett gäng 4 Star Wars nördar som år 1998 bestämmer sig för att bryta sig in i George Lucas ranch, i hopp om att där få se den kommande filmen Episode 1 innan en av vännern går bort i cancer. Filmen är riktigt rolig, och då har jag ändå missat väldigt många referenser som ett Star Wars fan skulle snappat upp på och skrattat åt. I filmen får vi även se Star Trek fans, en av dessa spelas av ingen mindre än Seth Rogen. Som vanligt så målas Star Wars fans upp som sköna individer med humor, lite mer laidback så att säga, medan Star Trek fansen enbart är nördiga/töntiga Lite typiskt men man kan inte hålla sig från att skratta trots det. Är det någon här som sett den här komedifilmen? Detär ett givet framtida köp för min del iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
747 Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 Ett givet köp för min egen del. Är rätt säker på att jag kommer känna igen mig i en hel del när jag väl ser filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 En film jag vill se! Hoppas bara inte den är för nördig..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 4, 2009 Report Share Posted November 4, 2009 Det räcker med att titta på affichen för att inse att den är nördig så att det räcker och blir över... :visslar: :rodna: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 4, 2009 Author Report Share Posted November 4, 2009 En film jag vill se! Hoppas bara inte den är för nördig..... Det är ju en parodi på Fanboyism, så den är definitivt nördig Skulle det vara något fel? Du kanske inte gillar komedier som är för larviga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted November 5, 2009 Report Share Posted November 5, 2009 (edited) Det är precis det jag inte gör. Ameriknarnas hummor är generelt sett väldigt dålig och larvig tycker jag. Får inte ut mycket av den. Edited November 5, 2009 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted November 5, 2009 Report Share Posted November 5, 2009 (edited) riktigt bra film tycker jag älskar delarna med Shatner ;P Edited December 31, 2009 by thamupp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 5, 2009 Author Report Share Posted November 5, 2009 (edited) ^Jag tycker dom gjorde ett misstag med att ha med honom i trailern. Hade jag inte vetat om att han var med i filmen hade jag fått spel när han väl dök upp. Edit: Vet inte riktigt, kanske borde du sätta spoiler på det du skrev precis? Edited November 5, 2009 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
emil9898 Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Jag tycker att filmen verkar vara bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Jag gillar med filmen. Extra kul när de bråkar med star trek nördarna. har filmen i min ägo, men nu är den på vift. För alla vill verkligen låna denna film. Och dum som jag var så lånade jag ut den. Tycker inte om att låna ut filmer, för risken är stor att de kommer tillbaka repiga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 14, 2010 Report Share Posted March 14, 2010 Jag gillar med filmen. Extra kul när de bråkar med star trek nördarna. har filmen i min ägo, men nu är den på vift. För alla vill verkligen låna denna film. Och dum som jag var så lånade jag ut den. Tycker inte om att låna ut filmer, för risken är stor att de kommer tillbaka repiga. Det är så respektlöst och nonchalant att behandla andras egendom på det sättet! Jag gillar inte heller att låna ut filmer då jag vill att mina filmer ska vara i perfekt nyskick och är minitiös med dem. Filmen har jag inte sett, konstigt nog, men tack för tipset. 99:- på cdon men den är tyvärr slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 18, 2010 Report Share Posted March 18, 2010 Det värsta är att jag lånade ut den till en som jag nu är i stor bråk med. Så den filmen får jag väll aldrig se igen. Men annars har jag ett krav när jag lånar ut filmer: "Repar du, får du köpa en ny. Slarvar du bort, få du köpa en ny. Och det ska va samma utgåva eller bättre. Sämre utgåva godtas ej". Den kostar 99 på Discshop med, fast där är den oxå slut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 Har nu införskaffat filmen. Får se om det fins tid att se den i helgen. Hoppas den är så bra som ni säger. Håller tummarna för att du får tillbaka filmen i gott skick T'Pol!! Är alltid riskabelt att låna ut filmer. Även jag är pedantisk med minna, och vill därför inte låna ut. Har endast en bekant som jag litar på såpass att han får låna vad han vill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 20, 2010 Report Share Posted March 20, 2010 (edited) Har nu spenderat min lördaskväll med att se Fanboys,(vilket antagligen nördstämmplar mig för all framtid). Filmen var underhållande tycker jag. Mycket Sci-Fi humor, men samtidigt seriösa tankar om att vara en hard core fan eller lämna det bakom sig och göra vad det "normala samhället" förväntar. Man driver lika mycket med Star Wars som med Star Trek, vilket gör att det funkar. Man ta för visso fasta på "kriget" eller "striden" mellan ST-fans och SW-fans. Men det är kanske nödvändigt för att få filmen att funka. Som helhet var filmen mer underhållande än jag trodde. Kan tänka mig att se den igen någon gång. Hoppas verkligen inte att Trekkisen i filmen är en korekt precentation av Star Trek-fans i usa, för de var tämligen patetiska. :visslar: Edited March 21, 2010 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 21, 2010 Author Report Share Posted March 21, 2010 Givetvis inte, Unkas. Det var bara den typiska bild ignoranta personer får framför sig när dom tänkar på Star Trek fans, medan Star Wars fans kan se hur coola ut som helst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 Givetvis inte, Unkas. Det var bara den typiska bild ignoranta personer får framför sig när dom tänkar på Star Trek fans, medan Star Wars fans kan se hur coola ut som helst Jag inser att det bara är en steriotyp. Menade det hela mer som ett skämt då de verkligen var riktiga nörd-nördar. De killarna kan få en inbiten trekker, som mig själv, att skämmas. Tur att det bara var film och inte verklighet....eller?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 21, 2010 Author Report Share Posted March 21, 2010 Vi får väl trösta oss med att en av de coolaste snubbarna på planeten, Seth Rogen, är en av oss och spelade en Trekkie i filmen (den nördigaste av dom alla). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thamupp Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 Jag tycker att flera personer i trekkies-filmerna var på samma "nörd-nivå" som dom Star Trek-fansen som var med i fan boys. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Filmen var jätterolig, tycker jag. Inte var väl Star Warsfansen coolare än trekkiesarna? De hade ju fasiken nallar i sängen :P Tack för tipset, T'Pol. Den är nog en av de bästa filmerna jag sett detta år och jag ser mycket film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 26, 2010 Author Report Share Posted March 26, 2010 Tycker dom definitivt framställdes som coola & laidback i sin fanboyism, som jag skrev i första inlägget. Skulle vara kul med en film som var det omvända. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 De var ju totala losers utan hopp för framtiden i princip. Det roliga är ju att Episode 1 suger ju så stort att de borde blivit omvända till Trekkies. :lol: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 26, 2010 Author Report Share Posted March 26, 2010 Slutrepliken var ju det absolut roligaste hela filmen, oj så jag garva. Satt med min Star Wars vän och såg filmen. så att se hans min just då gjorde det bara roligare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 18, 2010 Report Share Posted April 18, 2010 Såg den förra veckan och den var bra 4/5! Samtidigt kan man inte grunderna i Star Wars och Star Trek, så är den nog ganska trist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted April 18, 2010 Report Share Posted April 18, 2010 (edited) Håller med. Man bör vara ganska inbiten Sci-Fi fantast för att hänga med hela tiden. Och även en smula Fantasy-freak. Kaiya...!! Edited April 18, 2010 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted April 19, 2010 Report Share Posted April 19, 2010 Jag har fått tillbaka min fanboys nu, om det var här jag gnällde över att jag antagligen inte skulle få se den igen. Men jag hade fel, och hel och ren var den med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts