Jump to content

Fanboys

The Holy Three

Recommended Posts

fanboys-cover.jpg

Filmen handlar om ett gäng 4 Star Wars nördar som år 1998 bestämmer sig för att bryta sig in i George Lucas ranch, i hopp om att där få se den kommande filmen Episode 1 innan en av vännern går bort i cancer.

Filmen är riktigt rolig, och då har jag ändå missat väldigt många referenser som ett Star Wars fan skulle snappat upp på och skrattat åt. I filmen får vi även se Star Trek fans, en av dessa spelas av ingen mindre än Seth Rogen. Som vanligt så målas Star Wars fans upp som sköna individer med humor, lite mer laidback så att säga, medan Star Trek fansen enbart är nördiga/töntiga :rolleyes: Lite typiskt men man kan inte hålla sig från att skratta trots det.

Är det någon här som sett den här komedifilmen? Detär ett givet framtida köp för min del iaf :)

• 4 months later...

Jag gillar med filmen. Extra kul när de bråkar med star trek nördarna.

har filmen i min ägo, men nu är den på vift. För alla vill verkligen låna denna film. Och dum som jag var så lånade jag ut den. Tycker inte om att låna ut filmer, för risken är stor att de kommer tillbaka repiga.

Jag gillar med filmen. Extra kul när de bråkar med star trek nördarna.

har filmen i min ägo, men nu är den på vift. För alla vill verkligen låna denna film. Och dum som jag var så lånade jag ut den. Tycker inte om att låna ut filmer, för risken är stor att de kommer tillbaka repiga.

Det är så respektlöst och nonchalant att behandla andras egendom på det sättet! Jag gillar inte heller att låna ut filmer då jag vill att mina filmer ska vara i perfekt nyskick och är minitiös med dem.

Filmen har jag inte sett, konstigt nog, men tack för tipset. 99:- på cdon men den är tyvärr slut.

Det värsta är att jag lånade ut den till en som jag nu är i stor bråk med. Så den filmen får jag väll aldrig se igen. Men annars har jag ett krav när jag lånar ut filmer:

"Repar du, får du köpa en ny. Slarvar du bort, få du köpa en ny. Och det ska va samma utgåva eller bättre. Sämre utgåva godtas ej".

Den kostar 99 på Discshop med, fast där är den oxå slut.

Har nu införskaffat filmen. Får se om det fins tid att se den i helgen. Hoppas den är så bra som ni säger.

Håller tummarna för att du får tillbaka filmen i gott skick T'Pol!!

Är alltid riskabelt att låna ut filmer. Även jag är pedantisk med minna, och vill därför inte låna ut. Har endast en bekant som jag litar på såpass att han får låna vad han vill.

Har nu spenderat min lördaskväll med att se Fanboys,(vilket antagligen nördstämmplar mig för all framtid).

Filmen var underhållande tycker jag. Mycket Sci-Fi humor, men samtidigt seriösa tankar om att vara en hard core fan eller lämna det bakom sig och göra vad det "normala samhället" förväntar. Man driver lika mycket med Star Wars som med Star Trek, vilket gör att det funkar.

Man ta för visso fasta på "kriget" eller "striden" mellan ST-fans och SW-fans. Men det är kanske nödvändigt för att få filmen att funka.

Som helhet var filmen mer underhållande än jag trodde. Kan tänka mig att se den igen någon gång.

Hoppas verkligen inte att Trekkisen i filmen är en korekt precentation av Star Trek-fans i usa, för de var tämligen patetiska. :visslar:

Edited by Unkas

Givetvis inte, Unkas. Det var bara den typiska bild ignoranta personer får framför sig när dom tänkar på Star Trek fans, medan Star Wars fans kan se hur coola ut som helst :rolleyes:

Jag inser att det bara är en steriotyp. Menade det hela mer som ett skämt då de verkligen var riktiga nörd-nördar. De killarna kan få en inbiten trekker, som mig själv, att skämmas. Tur att det bara var film och inte verklighet....eller?? :huh:

• 4 weeks later...