thestargaze Posted May 2, 2002 Report Share Posted May 2, 2002 Hej, jag tycker att vi ska ha en inlägg om Roswell. Det är ju ändå en science fiction serie. Personligen tycker jag att Roswell är jättebra. Okej, jag håller med att det inte är någon direkt Star Trek film, men ändå!!! Vi i sverige är en säsong efter och det brukade visas på TV4. Exakt när det kommer igen vet jg inte, men jag vet att den ska komma snart. Det har varit lite tvist om den kommer att fortsätta, hoppas det! Är det någon här som tittade på Roswell??? Det vore is så fall kul att diskutera serien. En annan favorit är Arkiv X. Just nu är det jättespännande. Mudler har återuppstått, då han dog efter aliens dumpade honom. Jag tycker att han ska fortsätta vara med. Annars är det ingen Arkiv X. Det ryktas om att det alla är intresserade att göra en sista film då allting kommer att knytas ihop. Jag ser ifram emot det!!! Tack för att ni läste... // Mariah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 För er som kan se finska MTV 3 (som jag) kan ni titta på söndag eftermiddag. Jag vet inte tiden exakt. Återkommer när jag vet tiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 Den brukar gå omkring 13:20. Ibland ändras tiderna. ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 Hej, jag tycker att vi ska ha en inlägg om Roswell. Det är ju ändå en science fiction serie. Personligen tycker jag att Roswell är jättebra. Okej, jag håller med att det inte är någon direkt Star Trek film, men ändå!!! Vi i sverige är en säsong efter och det brukade visas på TV4. Exakt när det kommer igen vet jg inte, men jag vet att den ska komma snart. Det har varit lite tvist om den kommer att fortsätta, hoppas det! Är det någon här som tittade på Roswell??? Det vore is så fall kul att diskutera serien. Såg på det ett tag under första säsongen. Fanns ett dubbelavsnitt i mitten som var riktigt bra, Julie Benz var med och spelade nån FBI-brutta. Hursomhelst efter de avsnitten tyckte jag serien blev riktigt dålig, avsnitten handlade liksom aldrig om något vettigt, dock häftigt att Frakes gör små inhopp ibland. Hört att säsong 2 är mer action orienterad men jag har inte sett något av den ännu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted May 5, 2002 Report Share Posted May 5, 2002 Jag kollade på första säsongen. Andra säsongen blev för invecklad. Det är precis som Arkiv X; det var kanon i början, sen blev det för mycket av den där konspirationen och missade man ett avsnitt fattade man noll. Så har Roswell också blivit nu, tyvärr. Fast man kan ju se det bara för att Michael är snygg ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted May 10, 2002 Report Share Posted May 10, 2002 Jag tittade på det i början, men slutade för att det blev så otroligt tråkigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted May 10, 2002 Report Share Posted May 10, 2002 jag gillar Roswell och hoppas att det kommer tillbaka till 4:an snart. OT: 4:an är ju konstigt nuför tiden de sänder reklam varje kvart. screw you 4:an!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted May 12, 2002 Report Share Posted May 12, 2002 Jag brukade förut titta på Roswell men jag tyckte det börja bli trist efter ett tag... det var som att inget hände men ibland kan jag titta på det... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vulcan_Tuvok Posted May 31, 2002 Report Share Posted May 31, 2002 Måste hålla med Lieutenet Lind det är inte roligt med Roswell mera. Det blev tråkigt när delarna var som "utfyllning" för resten av tv-tablån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted May 31, 2002 Report Share Posted May 31, 2002 Måste hålla med Lieutenet Lind det är inte roligt med Roswell mera. Det blev tråkigt när delarna var som "utfyllning" för resten av tv-tablån. I bland var det vissa saker och hellt plötsligt andra saker man fattar typ noll.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted October 30, 2002 Report Share Posted October 30, 2002 Jag tyckte denna serien var riktigt bra i början, spännande och allt. Men som Arkiv X så spårade hela serien ur sedan...undra om de har tanke torka eller något? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kat Posted November 2, 2002 Report Share Posted November 2, 2002 Jag såg inte på serien i början, men började hänga med efter ett tag. Först tyckte jag att det var riktigt kul att kolla på Roswell, men sen spårade det hela ur. Det blev så tråkigt. De är ju alltid ledsna och deprimerade. Fast om det börjar igen kollar jag nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted November 9, 2002 Report Share Posted November 9, 2002 Ledmotivet med DIDO är ju riktigt bra faktiskt. Av ett skäl: Peter Gabriel från gamla Genesis har skrivit låten! (Roswell låten alltså). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted November 10, 2002 Report Share Posted November 10, 2002 I bland var det vissa saker och hellt plötsligt andra saker man fattar typ noll.... samma sak som de gör med Thats 70s show nu... (vet att detta är OT, men jag ville säga det ändå) Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted April 28, 2003 Author Report Share Posted April 28, 2003 Jag tror att orsaken att Roswell blev så omtyckt är: - bla pga Max. Han är en riktigt snygging ! Dessutom är han känslig och typ ger en känsla av att han ser bara dig och ingen annan. En riktig drömkille förutom då att han är en alien. -Liz, jag kan tänka mig att de finns en och annan kille som tycker att hon är läcker - eller så tycker de att någon av de andra tjejerna är läckra. -Sedan så kan man inte komma ifrån att tycka själva grundstoryn är bra. - dessutom så är det byggd på "ufo-olyckan" i Roswell, som skedde runt 1950. Det blev ju väldigt uppmärksammat! :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 28, 2003 Report Share Posted April 28, 2003 - dessutom så är det byggd på "ufo-olyckan" i Roswell, som skedde runt 1950. Det blev ju väldigt uppmärksammat! :blink: 1947 var det faktiskt Link to comment Share on other sites More sharing options...
*voyboy* Posted May 17, 2003 Report Share Posted May 17, 2003 Vad handlar roswell om?? Jag visste inte ens att det fanns en serie som hette så? Är det typ som Arkiv X?, för det gillar jag inte för nitton öre. ahh en 47:a, iofs var det inte i star trek men ändå! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted May 18, 2003 Author Report Share Posted May 18, 2003 tja, var ska jag börja. jag hittade lite info på nätet: Serien Roswell är en amerikansk science fiction-serie, inspelad 1999-2002, som är baserad på Roswell-high böckerna av Melinda Metz och är skapad av Jason Katims. Jason Katims har också skapat "Mitt så kallade liv". Serien innehåller kärlek, problem, konflikter, spänning, relationer, övernaturliga händelser m.m. Skådespelarna är Jason Behr (Max), Shiri Appleby (Liz), Majandra Delfino (Maria), Brendan Fehr (Michael) och Colin Hanks (Alex). Första säsongen och ungefär halva andra säsongen av Roswell har sänts i TV4 och vi väntar på att fortsättningen av säsong 2 ska börja sändas. Så här börjar serien: Max kommer in på The CrashDown café i staden Roswell, New Mexico och sätter sig ner. Han ser Liz och Maria som serverar. Plötsligt kommer det in en man med pistol och sekunden senare ligger Liz på golvet, skjuten i magen... Max rusar fram och lägger handen över såret och när han tar bort handen är kulan borta och såret är läkt. Kvar på magen är ett handavtryck från Max. Han räddade Liz utan att tänka på konsekvenserna. Liz och Maria vill nu veta mer om Max, Isabel och Michael. Max berättar för Liz att de är utomjordingar... Frågor & svar: f: Var är Roswell inspelat? s: Roswell är inspelat i Covina, Kalifornien och på Paramount's inspelningsområde. f: Vem sjunger vinjettlåten? s: Dido sjunger låten "Here with me" och den är från hennes album No Angel. f: Hur många säsonger spelades in? s: Tre säsonger spelades in, sedan lades det ner. f: Är Colin och Tom Hanks släkt? s: Ja! Tom Hanks är Colins pappa. f: Jag känner igen Jason Behr från en annan serie, vilken? s: Det kan vara flera. Han var med Dawson's Creek i sex avsnitt, säsong 2 som Chris Wolfe. Han har också gästspelat i Sjunde himlen och Buffy och vampyrerna. källa: http://www.airoswell.tk/ för mer info gå bland annat till: svenska: http://www.geocities.com/roswell_anna/# engelska: http://www.crashdown.com/ rekommenderar, jättebra site Det finns fler bra siter om roswell, du hittar bland annat bra länkar i hemsidan //www.airoswell.tk/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Original_Alec Posted May 26, 2003 Report Share Posted May 26, 2003 Som så många andra här har nämnt så va Roswell bra i början, men blir bara dystrare och dystrare för varje avsnitt som kommer. Dem är lite filosofiska ibland. För filosofiska. :vulcan: Men Max, our own alien, är solklart snygg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted May 27, 2003 Report Share Posted May 27, 2003 Vad handlar roswell om?? Jag visste inte ens att det fanns en serie som hette så? Är det typ som Arkiv X?, för det gillar jag inte för nitton öre. ahh en 47:a, iofs var det inte i star trek men ändå! Vart kommer talet 47 ifrån, ifrån början? Är det just för roosvelt olyckan 1947? eller nån som vet säkert? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted May 28, 2003 Report Share Posted May 28, 2003 Vart kommer talet 47 ifrån, ifrån början? Är det just för roosvelt olyckan 1947? eller nån som vet säkert? Menar du talet 47 i Roswell nu eller menar du i Star Trek? För menar du i Star Trek, så finns det redan en diskussion om det Här Roosvelt olyckan 1947???? Är det möjligtvis UFO-kraschen i Roswell 1947 du menar? Serien är gjord kring den olyckan ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted June 1, 2003 Report Share Posted June 1, 2003 Vart kommer talet 47 ifrån, ifrån början? Är det just för roosvelt olyckan 1947? eller nån som vet säkert? Menar du talet 47 i Roswell nu eller menar du i Star Trek? För menar du i Star Trek, så finns det redan en diskussion om det Här Roosvelt olyckan 1947???? Är det möjligtvis UFO-kraschen i Roswell 1947 du menar? Serien är gjord kring den olyckan ja. Jag menade talet i 47 i Star Trek. Ja, jag tycker man borde kalla kraschen i Roosvelt för en olycka för det finns väll ingen utomjording som vill krascha? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted August 24, 2003 Report Share Posted August 24, 2003 (edited) I morgon börjar reprisstarten av Roswell på Tv 4 från allra första avsnittet kl 00:20. I pilotavsnittet så är Jonathan Frakes(Riker) speakern på Roswells festival. Han ska visst vara med i 13:e avsnittet från första säsongen som sig själv. Han är producent för serien också, plus att han har regisserat några avsnitt. Edited August 26, 2003 by CaJo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted August 25, 2003 Report Share Posted August 25, 2003 kul att se serien från början hoppade in mitt i/slutet av säsong 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted January 19, 2004 Report Share Posted January 19, 2004 Jag kollade på Roswell innan när det gick, men missade så mycket då. Nu är det slut på den här säsongen i repris omgången. Kul att Jonathan Frakes (Will Riker) är producent för serien! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts