Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 3 veckor senare...
  • Svar 246
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

Är det någon som vet barför de slutade att filma in episoder av Dark Angel????? :huh: Det var ju en bra serie!

Nu kommer vi aldrig få veta vad som hände med max och hennes "folk" efter serieavslutningen!! <_<

Postad

Läste i TV-Tider i dagens GP att TV4 tänker börja visa säsong 2 av Dark Angel först till hösten. Man har däremot köpt in reprisrättigheter för säsong 1 i alla fall. Alltid något. :)

• 3 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postad

enligt tv4.se så har de köpt in säsong 2, och det står att det ska börja i höst.. så får hålla tummarna att det är snart :)

• 3 veckor senare...
Postad
Är det någon som vet barför de slutade att filma in episoder av Dark Angel????? :huh: Det var ju en bra serie!

Nu kommer vi aldrig få veta vad som hände med max och hennes "folk" efter serieavslutningen!! <_<

Det är därför att tittarsiffrorna i USA rasade. I amerika hänger det mycket på hur många % som tittar på programmet. I det flesta fall är det den största orsaken till varför serier läggs ner.

Postad (redigerade)
enligt tv4.se så har de köpt in säsong 2, och det står att det ska börja i höst.. så får hålla tummarna att det är snart :)

:arg: Det är höst nu!!! ...Och inte ser jag Dark Angel på tablån.... :(

Nya avsnittt kommer att visas i slutet av oktober, det sa tittarombudsmannen på tv 4 när han chattade med tittarna den 10/9. Så förmodligen blir det efter att Arkiv X slutar.

Redigerad av CaJo
  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Postad

Jag kan knappt vänta på säsong två, för den första var så bra! jag vill veta om max rymmer, eller blir hjärntvättad till att följa x5 chefens order! :vulcan:

Postad

Härligt avsnitt igår. Humor, våld och ironi. Även om det kändes lite överdrivet med alla djurmänniskor i källaren, det kändes bara kopierat från "Island of Dr Morau". Kommer starkt att sakna Nana Visitor (som superelak superskurk regerade hon), men så länge John Savage är med håller serien. Ser fram emot kommande avsnitt av säsongen...

Postad (redigerade)

Tyckte det avsnittet i den nya säsongen var lite smårörigt. Kanske dock för jag inte följt serien något vidare innan pga den sena tiden. Håller med om att Nana Visitor (Kira Nerys i DS9) är riktigt grym också, synd att hon som sagt skulle gå o dö. Men vem vet? Allt är väl möjligt i denna serien om återupplivande och saker.

Redigerad av Mr Borg
Postad

Avsnittet var rörigt, jag håller med, men glädjen över att få återse Dark Angel övergår rörigheten, IMM. Jag hoppas i varje fall att säsongen skärper till sig så att det inte fortsätter att vara lika rörigt.

Jag tror nog att vi kommer att få se mer av de muterade individerna, såsom Joshua, i framtida avsnitt. Nana Visitor är det synd om vi inte får se mer av. Frågan är ju om vi verkligen såg henne dö? Svimmade hon inte bara av?

Jag gillade inte den rockigare versionen av intro, vad tyckte ni andra om den?

Postad

Jag tyckte inte att avsnittet var rörigt. Avsnittet var allt som jag hade förväntat att den skulle vara. Kul att det kommer flera karaktärer till avsnittet. Tyckte du inte om introduktionen, Pjotr'k? Jag tyckte den var helt okej. Bra att de visade vad som hade hänt dessför innan.

Synd att de bara spelade in 2 säsonger av serien. Jag skulle gäna ha vilja se mer av serien.

Fråga: Jag gillar skådespelaren som spelar Max. Vad heter hon?

Postad
Tyckte du inte om introduktionen, Pjotr'k? Jag tyckte den var helt okej. Bra att de visade vad som hade hänt dessför innan.

Jag tyckte också att det var bra att de visar en resumé, men det har de också gjort tidigare, fast i en annan version. Vad jag inte gillade var att musiken var omändrad, mer rockigare. Det var bra som det var, tyckte jag, men så brukar ju regissörerna göra när de tappar tittare. Titta bara på Enterprise eller andra serier. Det är nästan som att de tror att om musiken poppas upp, så kommer tittarna att strömma till. Jag förstår att det är en del av en större omstrukturering, men ändå.

Postad (redigerade)

Slutade se serien mitt i S1, tröttnade på den, speceillt när jag visste att den lades ner efter 2 säsonger, då känns det rätt meningslöst att ägna någon mer tid på den..och så kändes det inte "speciell", fanns inga karaktärer jag fastnade för...

Redigerad av Lady Mercury
Postad
Fråga: Jag gillar skådespelaren som spelar Max. Vad heter hon?

Jessica Alba spelar Max Guevara. :)

Jessica Alba kommer att vara med i dagens avsnitt av Punk'd(Amerikansk realityshow från 2003) på kanal 5 kl 19:00.

Postad
Tyckte du inte om introduktionen, Pjotr'k? Jag tyckte den var helt okej. Bra att de visade vad som hade hänt dessför innan.

Jag tyckte också att det var bra att de visar en resumé, men det har de också gjort tidigare, fast i en annan version. Vad jag inte gillade var att musiken var omändrad, mer rockigare. Det var bra som det var, tyckte jag, men så brukar ju regissörerna göra när de tappar tittare. Titta bara på Enterprise eller andra serier. Det är nästan som att de tror att om musiken poppas upp, så kommer tittarna att strömma till. Jag förstår att det är en del av en större omstrukturering, men ändå.

Va, var det någon skillnad på introt? Det märkte inte jag. Det ända jag anmärkte på var att John Savage's namn inte var med. Hoppas att det inte innebär att han ska vara med mindre.

Postad

Gårdagens avsnitt av Dark Angel tyckte jag var riktigt bra och spännande. Kommer man att se då hon räddar flera av rymmlingarna? Måste skaffa fixa första säsongen från min kompis så att jag vet helt säkert vad som hände iden, har tyvärr bara sett några avsnitt då och då :( .

Vilken säsong tycker ni har varit bäst hitils? Har ni några favorit avsnitt?

Finns det några sköna repliker som är kul?

Postad

Först nu när jag sett andra avsnittet märker jag att introt är annorlunda, och jag håller med om att det nu bara känns löjligt.

Avsnittet i går var väl sådär. Handlingen kändes inte allt för spännande och det kändes mera som en fortsättning från förra veckans avsnitt där Max blir tvungen att städa upp röran efter Manticore. Blev besviken på att Lydecker nu helt plötsligt ska vara "snäll", det passar ju absolut inte när Renfro är död. Den nya skurken, White, känns bara som en Lydecker/Renfro-wannabe, och den enda skillnaden är att han är klart ond redan fråm början.

Men men, Dark Angel är ju alltid Dark Angel. Och dagens avsnitt var veckans höjdpunkt som vanligt. :)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...