Mr Borg Postad 2 Mars, 2004 Rapport Postad 2 Mars, 2004 Jag vet inte hur X-men tidningarna är, men i filmerna så är det annorlunda. Då slåss X-men nissarna för sin rätt, det gör dom än så länge inte så mycket i DA, de håller sig mest i bakgrunden och försöker smälta in (de som kan då). Tycker det är rätt bra nu faktiskt. Lite mer spänning i allt. I X-men så är det X-men mot vanliga människor med, i DA så är det ju de transgena från Manticore och andra transgena som slåss lite mot varandra.
StarTrekin Postad 4 Mars, 2004 Rapport Postad 4 Mars, 2004 Ja, lite likt x-men var det (speciellt den delen där de talade om de transgena som något mindre än djur) Fast jag tyckte avsnittet var bra (förutom slutet. Varför kan det aldrig sluta lyckligt?)
Mr Borg Postad 5 Mars, 2004 Rapport Postad 5 Mars, 2004 Visst finns det likheter, men i huvudtemat skiljer det dock mycket från varandra. Hoppas bara att de var medvetna om 2 säsonger så serien inte bara slutar utan någon upplösning. Det vore ju mindre roligt.
Mr Borg Postad 10 Mars, 2004 Rapport Postad 10 Mars, 2004 Senaste avsnittet var väl lite sisådär tycker jag. En klon av Max, och det var tack vare klonen Max stannade kvar. Tycker hon börjar bli lite väl mesig numera, ska alltid hålla på att sega sig och dra sig undan hela tiden. Det är väl bättre att konfrontera sina problem på ett bra sätt än att bara fly undan hela tiden.
speck Postad 11 Mars, 2004 Rapport Postad 11 Mars, 2004 Max sträckkod är 452, då borde det finnas en eller två till med Max kropp, fast den eller dom är äldre. :vulcan:
_starchild_ Postad 13 Mars, 2004 Rapport Postad 13 Mars, 2004 Håller med, finns det två kan det lika gärna finnas fler. Jag tycker senaste avsnittet va ganska bra, men jag gillar första säsongen mycket mer..
Mr Borg Postad 14 Mars, 2004 Rapport Postad 14 Mars, 2004 Jag sa varken eller. Tycker bara det är fånigt att Max behöver en kopia av sig själv för att bli påmind om vad hon egentligen borde göra och inte. Lite väl känslosam i de senaste avsnitten.
Me Postad 15 Mars, 2004 Rapport Postad 15 Mars, 2004 Har som sagt slutat titta på DA, men skulle ändå vilja se sista avsnittetn, någon som vet när det går?
Mr Borg Postad 15 Mars, 2004 Rapport Postad 15 Mars, 2004 Avsnitt 20 av 21 idag. Så med andra ord (om inte sport eller annat kommer ivägen) så sänds sista avsnittet nästa vecka på TV4 klockan 22.30 måndag.
Mr Borg Postad 15 Mars, 2004 Rapport Postad 15 Mars, 2004 Nu är ju frågan som följer: Hur kommer upplösningen se ut egentligen? Kommer det bli någon alls? I så fall så har de rätt många trådar att lösa upp inför sista avsnittet!
thestargaze Postad 19 Mars, 2004 Rapport Postad 19 Mars, 2004 Sista delen: kl 22.30-23.45, 22 mars 2004 Del 21 av 21. Max och några andra genmanipulerade blir inringade av polisen. För att försvara sig och rädda sina egna blir Max tvungen att avslöja sin rätta identitet. Det verkar som om den sista delen kommer att vara lite längre än vanligt. Jag vet i alla fall vad jag kommer att göra den kvällen! ;)
speck Postad 23 Mars, 2004 Rapport Postad 23 Mars, 2004 Tråkigt att det var det sista avsnittet! Det var bra... väldigt bra. Obs: Jag har en teori om Sandeman, ni vet i avsnittet då man får se Sandemans gamla hus hittar dom Sandemans käpp avbrutten, så jag tror han är död och skulle inte bli förvånad om det var White som gjorde det! :vulcan:
Karl Postad 23 Mars, 2004 Rapport Postad 23 Mars, 2004 Bra avsnitt. Intressant hela tiden och inte någon "dötid" då karaktärerna inte gör något typ. Syd att det var det sista avsnittet . Man kommer aldrig att få veta vad det var Max skulle rädda alla ifrån. Den enda ledtråden var ju att det skulle vara något bibliskt. Kanske pest eller liknande?
Mr Borg Postad 23 Mars, 2004 Rapport Postad 23 Mars, 2004 Tror snarare att Max skulle räddat alla "vanliga" människor från de andra onda transgena som försöker ta över världen. Nu får man inte veta om Max/Logan löste sitt virusproblem heller.
thestargaze Postad 24 Mars, 2004 Rapport Postad 24 Mars, 2004 (redigerade) Blev lite besviken på avsnittet. Man kommer ju nu inte få reda på vad som kommer att hända i framtiden och vilken katastrof som Max ska rädda resten av mänskligheten ifrån. Jag tyckte mest att avsnittet gav flera frågor än svar. Bortsett från detta så var avsnittet helt okej. Man får väl nu hoppas att Dark Angel kommer på film, så att dessa frågor besvaras. BETYG: MVG- Redigerad 24 Mars, 2004 av Kathryn Archer
Karl Postad 24 Mars, 2004 Rapport Postad 24 Mars, 2004 Blev lite besviken på avsnittet. Man kommer ju nu inte få reda på vad som kommer att hända i framtiden och vilken katastrof som Max ska rädda resten av mänskligheten ifrån. Jag tyckte mest att avsnittet gav flera frågor än svar. Bortsett från detta så var avsnittet helt okej. Man får väl nu hoppas att Dark Angel kommer på film, så att dessa frågor besvaras. BETYG: MVG- Har du hört ryckten om att det skall komma en film eller?
Pjotr'k Postad 25 Mars, 2004 Författare Rapport Postad 25 Mars, 2004 Mycket bra avsnitt, tycker jag. Faktiskt det allra bästa från sista säsongen, IMM. Hade de gjort det lite mer så här (intensivt och rakt) så hade det nog varit mer tittare. Jag gillade att Max och Logan höll varandras händer igen, även om det var med handskar! (*Den softa killen i mig fäller en glädjetår*)
ickamicka Postad 25 Mars, 2004 Rapport Postad 25 Mars, 2004 Jag tror att det Max skulle rädda dem ifrån var det som kunde slutat i ett stortblod bad när de var omringade av polisen. (om nån förstår mig..) Whites män skulle ju slakta alla där inne... kan ha varit det. Max räddade ju dem så att det inte blev något blodbad. Det är vad jag tror.
Karl Postad 25 Mars, 2004 Rapport Postad 25 Mars, 2004 Jag tror att det Max skulle rädda dem ifrån var det som kunde slutat i ett stortblod bad när de var omringade av polisen. (om nån förstår mig..) Whites män skulle ju slakta alla där inne... kan ha varit det. Max räddade ju dem så att det inte blev något blodbad. Det är vad jag tror. Men det skulle man väll inte kunna förutspå? Då skulle man väll ha skrivit det budskapet på engelska?
Lieutenet Lind Postad 25 Mars, 2004 Rapport Postad 25 Mars, 2004 Vet inte vad jag har syslat med men jag missade tråkigt nog dom två sista avsnitten av Dark Angel. Så ja vad jag har kunnat läsa av vad ni har skrivit slutade det visst konstigt? Men till saken är det nån som skulle kunna berätta i lite mer detaljerat om dom två sista avsnitten och hur det slutade så skulle man vara tacksam.
miss monroe Postad 30 Mars, 2004 Rapport Postad 30 Mars, 2004 Hej. känner att jag måste lägga mej i lite. endel påstår att max är en bimbo. hallå, hon är genetiskt designad till att vara en supersoldat, borde hon inte ha rätt hög iq då, hon kan tex räkna ut vart en kula ska stanna på rysk roulette, och kan massa om teknikska prylar och saker. sedan. max är ingen vanlig manticore-prototyp, man fick ju i andra säsongen, (tror jag) veta att hon faktiskt inte har någon skräpDNA, som resten, och att hon har avvikelser i sitt DNA som de andra X5 inte har. Och det tycker upp mystiska tecken på hennes kropp ifrån Sandeman himself. Dessutom fick man i en flashback se hur någon (som man antar är sandeman) säga att hon ä "his little special one" och white och hans gäng är inte transgena, de är en uråldrig avelskult, som har samma egenskaper som manticorefolket helt naturligt (ungefär som x-men). och max är den som enligt profesian ska rädda männskiligheten från white´s ondskefulla planer. det är därför han är så besatt över att få tag på henne. är forfarande i chock efter upplösningen, fattar inte att det är slut!. och, att sandeman var white´s farsa! GOD! OCH alec måste ju vara den snyggaste varelse (efter james dean) som visats på tv. jag tyckte angel var en godbit, men det här! ojojoj.
Pjotr'k Postad 19 April, 2004 Författare Rapport Postad 19 April, 2004 Jag stänger nu detta ämne då Dark Angel inte längre visas på svensk television. I fortsättningen hänvisas till den fortsatt livaktiga diskussionen Dark Angel - gjorde de rätt att lägga ner serien?.
Rekommenderade inlägg