Sotunk Postad 17 September, 2002 Rapport Postad 17 September, 2002 Dark Angel går måndagar 22:30 på TV4.
Crayle Postad 17 September, 2002 Rapport Postad 17 September, 2002 satt o slökolla på tv, väntade på "the others" på femman (med Dr Phlox) åsså hamna jag på fyran, visste inte var det var för något men det kändes väldigt beeeeee (töntigt) så ja kolla i tidningen och det var Dark Angel.
Sotunk Postad 17 September, 2002 Rapport Postad 17 September, 2002 Ja, det är ju inte direkt den bästa TV-serien här i världen. Men jag tycker den går att se på. Så farligt beeeee är den väl inte?
Crayle Postad 17 September, 2002 Rapport Postad 17 September, 2002 Nej, den går faktist inte att se på, tycker jag. Det finns serier som är beeee som Lexx men den verkar vara medveten om att den är lite beig, DA verkar ta sig själv som värsta superseriösa sci-fi serien imho, men men, alla kan inte gilla allt det finns ju folk som inte gillar trek
Sotunk Postad 18 September, 2002 Rapport Postad 18 September, 2002 Okej Crayle, nu ska jag försvara Dark Angel lite, fastän jag inte tycker den är så värst bra. För det första så tycker jag inte att du kan döma ut en hel serie efter att bara ha sett ett avsnitt (och om jag tolkade det rätt, inte ens ett helt avsnitt). För det andra: Vad gör Dark Angel mindre seriös som SciFi-serie än t.ex. Star Trek. Ingen av dem är vidare realistiska och alla Star Trek-serierna har massvis med avsnitt som skulle kunna räknas som fruktansvärt oseriösa. och ja, Lexx är självklart inte menad att vara seriös.
Ella Postad 18 September, 2002 Rapport Postad 18 September, 2002 Om måndagens avsnitt: Vem var den där snubben som satt i rullstol och inte kunde prata på riktigt och som visste en massa om elakingarna? Har han varit med förut? Det måste han ju nästan, efter som Max och Logan verkade känna honom, men när??
Morn Postad 18 September, 2002 Rapport Postad 18 September, 2002 Troligen i det avsnittet då starka grabbarran var med innan ps Såg ni att han som var ledare för staraka killarna är samma som splar Esequel (stavat fel) i serien Jeremiah
Me Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Han har ju kontakter, eftersom han är 'Eyes Only', så det är itne säkert han har varit med innan.. bara nån okänd kontakt av nå slag.. ;) Fastnade för dagens avsnitt.. vart 17 har jag sett han som spelar profesorn som hjälpte/stjälpte Zack?? Har han inte varit med i nån annan slags sci-fi serie eller nåt
nx01 Postad 23 September, 2002 Rapport Postad 23 September, 2002 Fastnade för dagens avsnitt.. vart 17 har jag sett han som spelar profesorn som hjälpte/stjälpte Zack?? Har han inte varit med i nån annan slags sci-fi serie eller nåt
Lieutenet Lind Postad 25 September, 2002 Rapport Postad 25 September, 2002 Jag vet inte om det har nämts innan men han som spelar han som har ägnat 10 år att fånmga max han har välat spelar kapten Ranson i dom där dubbel voyager avsnitten..?? <_<
Pjotr'k Postad 26 September, 2002 Författare Rapport Postad 26 September, 2002 Jag vet inte om det har nämts innan men han som spelar han som har ägnat 10 år att fånmga max han har välat spelar kapten Ranson i dom där dubbel voyager avsnitten..?? <_< Jo visst har du rätt. Hade själv totalt missat det!
Excelsior Postad 27 September, 2002 Rapport Postad 27 September, 2002 Har för mig att han hette John Savage. Har inte han varit med i flera liknande TV-serier?
Quiet Postad 27 September, 2002 Rapport Postad 27 September, 2002 Jag citerar mig själv: I Dark Angel spelar John Savage the bad guy, för oss även känd som bad guy i Voyager-avsnittet "Equinox" (#220 & #221). Tack för att ni läser mina inlägg så ingående.
Pjotr'k Postad 28 September, 2002 Författare Rapport Postad 28 September, 2002 Ursäkta, Quiet! Det är mycket man missar, visst.
Me Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 Kna nån vänlig själ berätta vad som hände i måndagens avsnitt? 4:an funkade inte hos oss
Pjotr'k Postad 9 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Kuriosa: Man fick veta när pulsen ägde rum - den 1 juni 2009 kl 12.05. Logan och Max åker i väg på vad hon tror är semester till staden Haven. Logan har dock bestämt sig att söka upp en polis som varit vittne till en massaker av obeväpnade vid tiden efter pulsen, då det var många kravaller. Det visar sig att polisen, som bytt identitet, var aktiv i skjutandet. Alla poliserna som var inblandade var det, "det handlade om att döda eller dödas". Medan Logan pratar med polisen och undersöker sin historia, umgås Max mycket med en kanske 12 år gammal kille vid namn Sage. Han har minnen från tiden efter pulsen, minnen som egentligen borde tillhöra en död pojke vid namn Sam Gilan. Sam och dennes föräldrar dog efter att ha blivit slagna och innebrända i sitt hus. Orsaken var att några ungdomar i staden fick för sig, liksom det hände över hela USA, att araber var ansvariga för pulsen. Då familjefadern var arab attackerade de familjen och de brändes inne. Dessa ungdomar är nu äldre men verkar ha listat ut att Sage är Sam Gilan, räddad undan branden av stadens läkare och sedan presenterad för alla som henne systerdotter. Sista scenerna var rafflande. Max ligger sjuk i en säng - hon har drabbats av ytterligare en attack av sin sjukdom men medicin och mjölk hjälper inte. Under tiden får Sage/Sam tillsammans med rullstolsbundne Logan rädda huset de befinner sig i att brinna ner och rädda sig själva från att bli dödade av de lokala "kids on the block".
Aliline Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Jag har aldrig sett, Dark Angel och kommer nog inte att göra det heller. Skulle inte det läggas ner. Varför ska man se Dark Angel??????
Crayle Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Kolla på trailern för Dark Angel på TV, är det bara jag eller ser hon ut som en bimbo? DA måste ha den värsta efter-katastrofen scenografin någongsin... det borde ha blivit en TV-serie av Mad Max istället. Nej mina vänner, vill ni ha Kvalitets-TV då ska ni se på McGyver! "och mjölk hjälper inte" va? har dom MJÖLK som botemedel i framtiden? Nej jag har inte sett DA så jag vet inte vad jag talar om men det låter iaf lite töntigt.
Aliline Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 vill ni ha Kvalitets-TV då ska ni se på McGyver! Håller med MacGyver är en väldigt bra serie. Såg den alltid när jag var yngre.
Ella Postad 11 Oktober, 2002 Rapport Postad 11 Oktober, 2002 "och mjölk hjälper inte" va? har dom MJÖLK som botemedel i framtiden? Nej jag har inte sett DA så jag vet inte vad jag talar om men det låter iaf lite töntigt. Nej, dom har inte mjölk som botemedel. Max har brist på ett ämne (kommer inte ihåg vad det heter just nu) och det finns gott om sånt i mjölk, därför dricker hon det. Och MacGyver var ju jättebra, varför kan dom inte reprisera sånt istället för vanligt skräp?
Pjotr'k Postad 11 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 11 Oktober, 2002 I mjölk finns ett ämne (trikloren???) som hjälper Max som ett motmedel mot medicinen. Hon har tabletter, men när de inte räcker måste hon ta till mängder med mjölk. Innan ni skriver något nedsättande om en serie, så kanske ni bör se några avsnitt. Det kan ju underlätta att man vet vad man talar om, eller?
Ella Postad 11 Oktober, 2002 Rapport Postad 11 Oktober, 2002 I mjölk finns ett ämne (trikloren???) som hjälper Max som ett motmedel mot medicinen. Hon har tabletter, men när de inte räcker måste hon ta till mängder med mjölk. Det var typ det jag försökte få fram
Crayle Postad 12 Oktober, 2002 Rapport Postad 12 Oktober, 2002 Tyvärr, jag såg pilotavsnittet, och det var tja, dåligt om man ska säga något snällt. Har även hamnat framför programmet visssa kvällar men utan att veta vad det var kändes det så b och dåligt att jag inte kunde göra annat än byta kanal. Senaste trailern på TV har ju inte heller fått mig att byta uppfattning.
Rekommenderade inlägg