Jump to content

Star Wars Live Action - ny TV-serie

startrek92

Recommended Posts

Är det nån annan som väntar med intresse på denna nya star wars serien? :)

Som kommer att utspela sig mellan episod 3 och 4. Jag läste att b.la Darth Vader kommer att jaga ner de sista från jedi rådet,det är faktist sorligt att se.

I serien kommer det att stiga nya huvudpersoner fram i ljuset kanske vi får se Rebellernas atacker mot imperiumet före episode 4? vem vet...Helldre hade jag nog sett en serie som utspelar sig före episode 1.

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_Wars_live-action_TV_series mera

E: får visst ta tillbaka en del

Lucas has stated that the series will not feature Darth Vader, Palpatine, or any Jedi characters, stating that "the Emperor and Darth Vader are heard about — people talk about them — but you never see them because it doesn't take place where they actually are. There are stormtroopers and all that, but there are no Jedis

Edited by startrek92

Är för gammal för att uppskatta en tecknad serie med Star Warstema. Dessutom förstörde The Return of the Jedi Star Warsgenren för min del. För att inte tala om de nya filmerna. Jag vägrar egentligen att kännas vid dem? Jag vill helst inte kännas vid någon form av star wars efter Rymdimperiet.

Clone wars-filmen som var också en pilot för serien var mycket bättre än jag trodde. Blev inte besviken när jag såg den och hade nog följt avsnitten i serien om jag var yngre. Om den nya serien blir bra, så är det möjligt jag tittar.

Edited by Aike

Tillräckligt för att jag ska bli avundsjuk och önska att jag kom på något liknande. Det är väl något i storyn som tilltalar barn i alla åldrar. Egentligen borde ju star wars vara ett perfekt ämne för en musikal... Apropå mjölk, fantomen på operan kom ju på 80talet och går fortfarande på samma teater, snacka mjölkstinn kossa! J.

• 4 months later...

Äntligen en otecknad Star Wars serie! Det har hitills bara kommit tecknade... och de är Droids, Ewoks, Clone Wars (den gamla CW som heter Clone Wars utan The) och The Clone Wars (den nya serien som började 2008). Droids handlar om droiderna C-3PO och R2-D2 på äventyr i inte så många avsnitt. Man hör på en gång vad Ewoks handlar om, jo, de där nallebjörnarna. Clone Wars och The Clone Wars är i princip samma sak, men har ändå många olikheter.

• 1 year later...

Jag har samma inställning när det kommer till star wars som RoLaren. Speciellt angående de "nya" filmerna. Men förra veckan låg jag sjuk hemma och hade så tråkigt så att jag gick ner till den lokala hyrfilmsbutiken. Utbudet är överlag tragiskt och det fanns inget direkt av intresse. Om det var febern eller något annat som påverkade mig vet jag inte, men jag kom hem med två säsonger av star wars: clone wars. Faktum är att jag tyckte de var bra mycket bättre än star wars 1-3. Även detta kan vara feberns fel men jag tror faktiskt inte det...