Mr Trek Postad 16 April, 2010 Rapport Postad 16 April, 2010 En månad kan ha varit drastiskt, men jag visste inte ens om något gjordes. Något bättre skydd behövs i alla fall mot fejk och reklammedlemmar tycker jag. Citera
Jocke Postad 16 April, 2010 Rapport Postad 16 April, 2010 Jag skulle tro att det är riktiga personer bakom en stor del av dom reklammedlemmar som har registrerat sig det sista. Dessa är väldigt svåra att stoppa. Våran spamservice stoppar ca 1/3 av dessa direkt när dom har registrerat sig och resten tar vi hand om själva. Spamservicen lär sig även med tiden så fler och fler kommer att stoppas av den. Det går även att lägga in så att man måste svara på någon fråga innan registreringen godkänns, vilket jag har funderat på att lägga in, men problemet med det är att det även gör det svårare för riktiga medlemmar att registrera sig. Jag har dom senaste veckorna även aktiverat så att jag själv måste godkänna alla nya medlemmar. Tänk även på att om ni inte vet att något händer så betyder inte det att inget händer. Vi gör mycket för att hålla igång och sköta detta forum bakom kulisserna Citera
O'Brien Postad 28 December, 2011 Rapport Postad 28 December, 2011 I ett annat forum där jag är medlem (som moderator) och som rullar med vBulletin har vi filter för både användare och inlägg om det kan misstänkas vara spam. Exakt hur det fungerar vet jag inte men jag som moderator har en lite annorlunda sida jämfört med "den vanlige medlemmen" där jag även ser antalet filtrerade trådar och inlägg. Det kanske finns något liknande för IP.Board? Citera
Fleetadmiral Postad 21 Mars, 2012 Rapport Postad 21 Mars, 2012 Det verkar fortfarande komma in många fejkmedlemmar. Jag misstänker att dom flesta inte är svenskar. Kan man inte skicka PM till misstänkta medlemmar, t.ex. efter 3 månader och dom fortfarande inte har postat något, och varna att dom avregistreras om dom inte är mer aktiva. Det är ju rätt meningslöst att ha medlemmar som aldrig skriver något i forumet. Citera
Jocke Postad 21 Mars, 2012 Rapport Postad 21 Mars, 2012 Jag kan oftast direkt se om det är en "fejkmedlem". Kollar med jämna mellanrum igenom alla nya medlemmar och markerar "fejkmedlemmar" som spammare vilket gör så att dom inte kan använda forumet. Dom medlemmar som har markerats som spammare tar jag senare och raderar, så det är inget problem förutom för mig då som tar hand om detta... Citera
The Holy Three Postad 21 Mars, 2012 Rapport Postad 21 Mars, 2012 Jag tycker inte att riktiga medlemmar som inte skrivit något på 3 månader bör tas bort pga inaktivitet. Vissa kan ju registrera sig, läsa forumet och endast skriva någon enstaka gång om det är något dom vill tycka till om. Har hänt att jag gjort det förut, reggat mig på ett forum och mest läst utan att ha skrivit så ofta, men velat ha chansen att göra det när jag än känner för det. Citera
Jocke Postad 21 Mars, 2012 Rapport Postad 21 Mars, 2012 Tidigare har vi endast tagit bort medlemmar med 0 inlägg och som inte har varit aktiva under 6 månader eller mer. Håller med om att medlemmar som har skrivit inlägg inte ska tas bort. Nu har jag inte rensat ut medlemmar med 0 inlägg på ett tag, så det är något jag ska ta tag i när jag kan. Citera
Supreme Commander JAF Postad 22 Mars, 2012 Rapport Postad 22 Mars, 2012 En del forum jag är med på rensar ut medlemmar med mindre än fem inlägg då och då, det kanske kan vara ett annat alternativ, gärna i kombination med att det ska vara tre eller sex månader från senaste inlägget. Annars är det rätt vättigt att ganska regelbundet rensa ut medlemmar som har noll inlägg och det är flera månader sedan besöket, då är det inte så troligt att man besöker oss igen, eller ens kommer ihåg sitt namn och loginkod. Fråga: Kan moderatorer rensa ut medlemmar med noll inlägg eller är det bara Jocke/Pjotrk som kan det? J. Citera
The Holy Three Postad 22 Mars, 2012 Rapport Postad 22 Mars, 2012 Ganska säker på att det bara är admins som kan göra det. Citera
Chuaos Postad 22 Mars, 2012 Rapport Postad 22 Mars, 2012 jag är ganska inaktiv, men jag försöker följa med, jag läser inte så mycket på forumet, gillar mest läsa nyheter på startsidan >_> eller läsa om olika avsnitt därför jag är inaktiv, eller jag inte skriver något inlägg, men jag försöker föjla med i forumet >_< Citera
Pjotr'k Postad 23 Mars, 2012 Rapport Postad 23 Mars, 2012 Chuaos: Du har också mer än 0 inlägg, så ditt konto kommer därför inte att tas bort. Det är bara de som har noll inlägg som vi talar om. Det är bara jag och Jocke som har möjlighet att ta bort medlemmar - forumledare kan anmäla och spärra vissa användare, men inte ta bort dem i sin helhet. Citera
Jocke Postad 23 Mars, 2012 Rapport Postad 23 Mars, 2012 Har nu tagit bort ca 80 medlemmar som hade 0 inlägg (registrerade 2008-2010) och några få som var spammare. Skickat ut påminnelsebrev till ytterligare några medlemmar, så beroende på hur många svar jag får tillbaka så kommer säkert fler medlemmar tas bort. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.