Jump to content
Sign in to follow this  
dagas

Östergötlands Treff #4 - 7 maj 2011

Recommended Posts

Klockan är mycket man kan inte sova så tänkte jag kunde ta å skapa denna tråd. Eftersom vi pratade om att vara hos mig till nästa träff så är det väl logiskt att jag skapar tråden.

Det preliminära datumet är 8e Maj, ett år efter första träffen. Men om det inte fungerar så kan vi självklart byta.

Har katt (en Ragdoll som heter Apollo) bara så ni vet, ifall ni är allergiska.

Ett annat problem är att det bara får plats ca 5 personer. Blir vi fler så kan vi vara hos min kompis som bor bara 100 meter från mig. Han har större utrymme och större TV men ingen bluray-spelare och hans surroundförstärkare krånglar ibland men de flesta Star Trek avsnitten är väl ändå bara stereo. Han gillar dock inte Star Trek så mycket så vet inte om han kommer titta eller göra något annat under tiden.

Bra initiativ!

Kan vi inte har en sammankomst som mer går i umgängets tecken såtillvida att vi har fest? Jag kan åtaga mej att laga till något gott som jag kan ta med. Har redan lite tankar på något som ska likna Gagh men det är ännu bara på ett fiktivt stadium på den grejan ;) Vi kan väl kika på endast ett avsnitt, kolla på lite kuliga humor star trek-grejor på nätet, kanske någon har lite egna bilder med sej från något konvent eller liknande, ha en tävling om vem som har snyggaste star trek tröjan på sej och liknande? Jag kan ha en micro föreläsning om STO t.ex :)..bara några lösryckta tankar här B)

Jag kan ha en micro föreläsning om STO t.ex :)..bara några lösryckta tankar här B)

Han tänker lura er alla!!! :P Lyssna inte om han pratar om chattinställningar i alla fall :P

Married with Children är en av mina favoritserie också! En kompis till mig har en No Ma'am-tshirt som han har på sig då och då, men omgivningen reagerar väldigt negativt tyvärr, så han har den mest i garderoben nu för tiden. Tänk att folk inte kopplar ihop den med Married with Childred. De flesta i Sverige borde väl sett serien vid det här laget så många gånger den gått på TV.

Kul med Trekfest. N??gon som har spelet Scene It? Har funderat på att köpa den.

Har skapat en artikel på databasen om denna träff. Än så länge inget program, såklart, men jag hoppas att ni rapporterar vilket som blev det slutliga avsnittsvalet. Eftersom jag inte visste om dagas var kille eller tjej skrev jag "henom"... ;)

Du är inte den första som undrar om jag är tjej eller kille.

Har sett Married With Children men måste erkänna att jag inte kopplade ihop No Ma'am med den serien.

Själva poängen å vara hos mig är ju ljudanläggingen så känns lite bortkastat å bara prata =P men vi behöver väl inte titta på TV hela kvällen.

Har inte spelat Scene It. Har en XBOX 360 och Playstation 2 men inga "party spel".

Kollar på Voyager. Inte tänkt på det förut men det är väldigt mycket "shaky cam" i den serien. Alla Star Trek har det men aldrig sett folk rulla runt i kullerbyttor på golvet på bryggan innan. verkar som Intrepid-class skeppen har kass stötdämpning.

Tänkte också att vi kanske kan se på nån annan sci-fi än Star Trek. De flesta av oss har väl sett Star Trek avsnitten redan men finns ju mer bra sci-fi. Har Quantum Leap, BSG gamla å nya, Babylon 5, Farscape, Lexx, Space Precinct och Fireflyfilmen Serenity (dock inte serien). Kan tipsa om den filmen om ni gillar tryck i basen ^^

Married with Children är en av mina favoritserie också! En kompis till mig har en No Ma'am-tshirt som han har på sig då och då, men omgivningen reagerar väldigt negativt tyvärr, så han har den mest i garderoben nu för tiden. Tänk att folk inte kopplar ihop den med Married with Childred. De flesta i Sverige borde väl sett serien vid det här laget så många gånger den gått på TV.

Kul med Trekfest. Någon som har spelet Scene It? Har funderat på att köpa den.

Jag har alltid trott att det är just därifrån dom känner igen tröjan ifrån, och blir sura för att dom tror att man har en kvinnosyn som Al Bundy. Hursomhelst är det stolpskott vi pratar om.

Satte upp några flyers på en affär nära mig för att marknadsföra klubben, som togs ner nästan direkt. Vet inte om det var av kunder eller om det var personalen som gjorde det. Ren idioti var det iaf då det i princip endast stod i flyern att vi är ett gäng grabbar som gillar att träffas för att dricka öl och snacka skit någon gång i månaden samt göra några roliga aktiviteter ibland på mötena, och att dom kunde höra av sig om det var något som lät intressant.

Kanske var ren diskriminering mot män.

Kan förstå ändå att folk missförstår. Om det var en klubb som hette "No foreigners" och det stod "Vi är ett gäng svenskar som gillar att träffas å dricka öl å snacka" skulle jag anta det var en rasistisk klubb. Tyvär så misstolkas saker ofta, speciellt då de som tog ner bladen inte känner dig så kan inte veta vad du menar.

Ni som sa på förra träffen att Janeway inte är bra har så himla fel. Hon är ju hur bra som helst ^^ Men så gillar jag sådana kvinnor. Janeway eller B'ellana Torres är mer min smak än t.ex Kes eller Troy. Ska vara lite glöd i dem =)

Janeway quote of the day "There is coffee in that nebula."

Edited by dagas

Jag som trodde ni satt och kollade på "Married with Children" också. Undrar om Frimurarna också klassas som diskriminerande förening. De tillåter väl bara män i den klubben? Rotary har börjat värva kvinnor på senaste tiden.

Vilka är det som kan säga att de med stor säkerhet vill komma? Exakt datum kan vi bestämma sen men skulle bara ha lite koll på ungefär hur många som kan tänkas komma.

Blev nyligen fastställt att det är No Ma'am möte den 8:e, så jag kan tyvärr inte på det datumet. Helgen efter är jag däremot fri, men om de flesta andra öschöttar kan den 8:e så ska inte jag stoppa er :)

Popesize kommer heller inte kunna närvara då han är medlem i No Ma'am han också.

Jag flyttar in i en fräch bostadsrätt i Oktober (byggår 2006) så tänkte kolla om det fanns intresse för en Star Trek träff/Inflyttningsfest i slutet av oktober eller början av november.

Ja det gör det nog från min sida..fast ni vet...jag orkar inte sitta o mala igenom en massa avsnitt under en hel kväll. Vi kan väl kika på något avsnitt och sedan ha ett lättsammare trek-tema? Visa lite roliga klipp som har med star trek att göra...ha lite fest helt enkelt!? :w00t:

Men att mera liksom umgås då? Jag menar de flesta har ju sett de flesta avsnitten(jag menar här inte alls att det är fel att kolla på avsnitt flera gånger!) och att mala igenom 4-5 avsnitt blir mera som att man bara kommer över till nån o kikar på tv och sedan gå hem. <_<

Nu när jag bor i Södermanland så är det kanske inte helt omöjligt att jag också kan vara intresserad. Det beror ju lite på hur det fungerar med kommunikationerna.

Jag är väl intresserad av det mesta, antingen se några avsnitt, eller inte göra det och ta en öl eller två .... eller så kan man ju se några avsnitt och ta en öl eller två :). (Eller saft.)

Nåt´avsnitt är väl helt okej men sedan blir det (som sig bör) pratigt(och det gillar jag!) Men jag tycker att star trek förtjänar mer än att bara slötittas på med en massa(trevligt)prat. Visst- om man vill visa en bra scen eller något speciellt så är det ju givet. Men det blir varken hackat eller malet om man ska ha fest men samtidigt kolla på 4-5 avsnitt. Just my two cents.. ;)

Men det vore ju jättekul om FMI kommer och hälsar på oss Östgöta-trekkers! :)