Essray Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Har sett lite på nätet om detta "museum", och undrar ifall det är ngn som varit där, eller ifall det är ngn som skulle vilja åka dit? (Man kanske kunde anordna en gruppresa?). Deras hemsida Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 jee en gruppresa :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Jag vill också med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 11, 2002 Author Report Share Posted September 11, 2002 Morn, du känner väl de i ST-styrelsen? Jag gissar att de skaffat sina vita uniformer därifrån. Man kanske skulle fråga dem om de vet mer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Morn, du känner väl de i ST-styrelsen? Jag gissar att de skaffat sina vita uniformer därifrån. Man kanske skulle fråga dem om de vet mer? Där har du fel. Dom har sytt upp dom själva och dom är riktigt snygga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 11, 2002 Author Report Share Posted September 11, 2002 Där har du fel. Dom har sytt upp dom själva och dom är riktigt snygga. :o :o Va? Hur kan de ha lyckats så bra?? Jag trodde med 100% säkerhet att de var köpta :o :o (Fast iofs, det besvarar ju min undran om hur de kan ha Dockers i en Star Fleet-uniform). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted September 11, 2002 Report Share Posted September 11, 2002 Det är väll bara att fråga dom. Peters e-mail finns på Sts sida. Jag tror inte att köpe uniformeran blir lika bra som dom som dom gjort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Tillbaka till ämnet, tack! Ja tänk om man kunde få besöka Star Trek: The Experience B) Skulle gärna vilja besöka Enterprise-C bryggan och äta i Quarks bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Jag vill oxå dit!!!! nån som vill pröjsa min resa??? eller sponsra den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 12, 2002 Author Report Share Posted September 12, 2002 Skulle gärna vilja besöka Enterprise-C bryggan och äta i Quarks bar Enterprise-C??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Jag skulle gärna käka en hamburgare och pommes i Voyagers mäss iförd Security uniform och sedan gå upp på bryggan och slåss om Vapenkontrollerna med andra treekers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 12, 2002 Report Share Posted September 12, 2002 Skulle gärna vilja besöka Enterprise-C bryggan och äta i Quarks bar Enterprise-C??? Woops, Enterprise-D ska det ju vara Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 13, 2002 Report Share Posted September 13, 2002 Jag vill också dit!!! Kanske skulle ta en tripp dit i sommar? ! =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 13, 2002 Author Report Share Posted September 13, 2002 Jag tänkte att man kanske kunde samordna en resa med alla föreningarna i Sverige (WCT, ST, TSS och DQT), jag tror man kan få en viss grupp-rabatt. Vi kanske kunde komma överens om att en ur varje förening här på forumet mailar sin förening och föreslår idén. Jag skulle kunna mejla WCT. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 13, 2002 Report Share Posted September 13, 2002 JA JA JA. Gör det för tusan!!! Man vill ju dit, det är ju som vårt eget Mekka typ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hackermama Posted September 14, 2002 Report Share Posted September 14, 2002 Vart ligger detta stället? och om det skulle bli någon resa hur många har ett jobb eller är i skolan? det kanske skulle underlätta om man gjorde det då många kunde komma... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 14, 2002 Report Share Posted September 14, 2002 Som deras logo säger befinner sig utställningen i Las Vegas Hilton, USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 14, 2002 Report Share Posted September 14, 2002 Jag vill spilla cola över en klingon :lol: undrar om han slår en då? Hehe nej men till saken bra idé att vi tar kontakt med våra föreningar, sen kan man ju se om man kan få grupprabbat om man åker till Vegas, samt sponsring från olika ställen, en idé är ju att man snackar med nån TV-kanal (SVT visar ju trek?) om att göra en dokumentär, det behövs ju bara att någon tar med sig en videokamera och spelar in resan, då kanske man kan få lite sponsring från SVT eller någon annan kanal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 14, 2002 Report Share Posted September 14, 2002 Hehe man kan gifta sig på ST Experience, det ska jag göra :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Borg Posted September 14, 2002 Report Share Posted September 14, 2002 Fy vad cool´t, men det förvånar mig ju inte heller. Det är ju USA, där är allt möjligt. Jag vill se lite tuffa rum och sådant om jag åker dit. Hur det ser ut inne i skeppen och sådant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 14, 2002 Report Share Posted September 14, 2002 Jag har kollat lite på sidan: Man får gå runt i "skeppet" det tar ca 22 minuter sen finns det nån "ride" samt att man kan kolla läget i DS9 promenade butiker samt Quarks resturang. Det kostar 25 USD dvs ca 250 spänn, sen tillkommer resa o boende blush Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 17, 2002 Author Report Share Posted September 17, 2002 Hehe man kan gifta sig på ST Experience, det ska jag göra :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Hehe man kan gifta sig på ST Experience, det ska jag göra :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted September 17, 2002 Report Share Posted September 17, 2002 Man kan väl gifta sig med sig själv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted September 17, 2002 Author Report Share Posted September 17, 2002 Man kan väl gifta sig med sig själv? Tvivlar jag på. Undrar om homosexuella också får gifta sig där. I sann Star Trek-anda borde de väl få det, men det kanske är för magstarkt i USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts