The Holy Three Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 Årets London Film & Comic Con har fått sin första Star Trek gäst klar för mässan. Det blir ingen mindre än Walter Koenig som spelade Pavel Chekov i originalserien. Koenig var egentligen klar för en annan mässa i England som skulle hållas under mars månad, men den blev inställd så han bokades om till LFCC istället. Andra gäster som kan vara av intresse för folket på forumet: Joel Gretsch - V, 4400 Luciana Carro - Battlestar Galactica Stephen Furst - Babylon 5 Veronica Cartwright - Alien Sean Maher - Firefly, Serenity Det är sex månader kvar, så fler gäster kommer säkerligen tillkomma. Officiella hemsidan: http://www.londonfilmandcomiccon.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 Ska du åka i år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 7, 2011 Author Report Share Posted February 7, 2011 Indeed! Beställde precis min photoshoot biljett och early bird biljett till lördagen. Skulle det bli så att Koenig ställer in så finns det redan nu några andra jag vill träffa på mässan som plåster på såret (Veronica Cartwright, Clive Barker.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 Wow vad kul! Bra gäster. Riktigt all-round gäster i scifi- och skräckgenren. Jag kommer inte att åka på den mässan men förväntar mig lika bra reportage som från tidigare mässor Vad ska du få signerat? Hur många autografer av W Koenig ska du ta? Glöm inte att han var enastående i Babylon 5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 7, 2011 Author Report Share Posted February 7, 2011 (edited) Av Koenig blir det tre eller fyra autografer. Dom följer samma mall som dom tidigare Star Trek stjärnorna jag fått autografer av. Ett foto på honom i TOS och ett foto av honom i röd dräkt från någon av TOS filmerna. Sen ska jag få hans biografi, Warped Factors signerad. Möjligen även boken han skrev under inspelningen av ST: TMP. Men då vill jag hitta den i hardcover, har hittills bara sett den i pocket version. Veronica Cartwright ska få äran att vara den fjärde som signerar min Alien 25th Anniversary Quadrilogy head. Edited February 7, 2011 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 7, 2011 Report Share Posted February 7, 2011 så inte 3d-schacket alltså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 8, 2011 Author Report Share Posted February 8, 2011 Nej nej, den hade endast Shatner & Nimoy på bild så det passar inte riktigt tycker jag. Hade jag velat försöka få något signerat av alla medlemmar av serien hade jag valt en bild på samtliga sju stycken istället. Men eftersom DeForest och Doohan tyvärr inte är med oss längre känns det inte särskilt kul att ha ett okomplett cast foto bara signerat av vissa medlemmar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted February 8, 2011 Report Share Posted February 8, 2011 Koenig är riktigt trevlig - jag träffade honom i Tyskland för några år sedan och han var tålmodigt trevlig mot alla fans som kom fram till honom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 9, 2011 Author Report Share Posted February 9, 2011 Har hört samma sak om honom. Alltid trevligt när kändisar är trevliga mot sina fans, blir extra kul att träffa dom då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 9, 2011 Report Share Posted February 9, 2011 Gäller inte bara kändisar utan alla slags artister. Men utifrån egen erfarenhet måste jag säga att alla jag har pratat med det senaste året har varit jättetrevliga, även inte helt okända personer som Loa Falkman och Måns Zelmerlöw. Men jag antar väl att det är jobbigt för en del att ständigt ha horder med galna fans efter sig... J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 9, 2011 Report Share Posted February 9, 2011 Träffade Koenig på ST convention i USA för 10 år sedan och han var rätt fåordig. Han verkade lite sliten men när det var show på kvällen gick han upp på scen och gjorde en monolog som Scrooge och han var riktigt bra. Ska förhoppningsvis träffa Koenig i Las Vegas i sommar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 12, 2011 Author Report Share Posted February 12, 2011 En ny stor gäst har precis blivit klar till mässan, som även har varit en del av Star Trek universumet: Christopher Lloyd - Star Trek III: The Search for Spock, Back to the Future I-III, Taxi Är väldigt sugen på att ta en autograf av honom också, eftersom han var skurken i en av TOS-filmerna. RoLaren, hade ju varit perfekt att be han signera din BTTF Bluray utgåva om du skulle dit! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 12, 2011 Report Share Posted February 12, 2011 Great Scott!!! Det vore perfekt. Doc Brown är coolare än Cmdr Cruge. Gillade honom som Fester också och Judge Doom. Klart du tar hans autograf också, eller hur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 13, 2011 Report Share Posted February 13, 2011 Christopher Lloyd är en av de star trek skådisar jag skulle vilja ha en autograf av, främst för att jag älskade hans insats i tillbaka till framtiden filmerna. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 13, 2011 Report Share Posted February 13, 2011 Alla roller Christopher Lloyd tar sig ann blir klassiker. En autograf från han skulle inte varit fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted February 14, 2011 Report Share Posted February 14, 2011 Nu var det några år sedan som jag var på ett större konvent så jag ska se om jag inte kan åka på det här i år. Gästlistan imponerar och att konventet är förlagt så nära oss är ett stort plus. Är det någon som vet vad som är det enklaste sättet att resa till London i dessa dagar? Just dit är det många år sedan jag åkte som om någon med mer vana kan hjälpa mig med lite tips så vore jag tacksam. Även annat som kan vara värt att tänka på innan avresa och när man väl är där. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 15, 2011 Author Report Share Posted February 15, 2011 Jag har åkt till England (London) dom två senaste somrarna, i år blir det den tredje sommaren i rad. Jag har alltid åkt med Ryan Air. Själva upplevelsen är väl ungefär hur jag förväntar mig att helvetet skulle vara, överbefolkat med dålig service. Men dom är billiga, vilket innebär att man kan spendera mer pengar på själva mässan vilket är målet med hela resan. Senast betalade jag runt 600-700 kr, om jag minns rätt, på en tur och retur resa. 1300-1400 kr totalt för resan och boende i några dagar på Easy Jet Hotel. Annat du måste köpa är en tågbiljett så att du kan ta dig från flygplatsen till centrala London. Allt bokades online i förväg för att göra det lättare. Om du har några andra frågor är det bara att ställa dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 24, 2011 Author Report Share Posted February 24, 2011 Har fått hem mina biljetter redan, vilket känns skönt. Nu behöver jag bara vänta på att dom som visat intresse bland vännerna ska bestämma sig så att vi kan boka flyg och hotell så snabbt som möjligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 24, 2011 Report Share Posted February 24, 2011 ingen biljett till photo op med Christopher Lloyd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 24, 2011 Author Report Share Posted February 24, 2011 Nej, jag planerar inte att ta något kort med honom. Skulle kännas något out of place brevid bilderna på mig med Shatner, Nimoy och förhoppningsvis Koenig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 24, 2011 Report Share Posted February 24, 2011 Tycker nog att ett sådant foto borde vara aktuellt för din del då han faktiskt varit med i TOS-film och Tillbaka till Framtiden. Men det kostar ju en hel del £ så man kan förstå att det inte räcker till allt man vill. Autograf blir det väl iaf? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 25, 2011 Author Report Share Posted February 25, 2011 Jo men det känns mindre exklusivt på något sätt bara. Pengarna är det sista jag tänker på. Autograf blir det minst en av honom. Funderar på att ta någon till, möjligtvis på den här: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 25, 2011 Author Report Share Posted February 25, 2011 Någon som vet om boken Chekov's Enterprise släpptes i hardcover? Hittar den nämligen bara på pocket och lite googlande har inte hjälpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 4, 2011 Author Report Share Posted March 4, 2011 Jag hatar verkligen min brevbärare. Att det är stämplat "Do Not Bend" inte mindre än tre gånger på kuvertet rör honom inte i ryggen. Nej nej, han böjer kuvertet och trycker in det så hårt han kan genom brevinkastet. Efter tio sekunders kämpande fick han igenom kuvertet till andra sidan, vilket resulterade i att mina två foton jag beställt på Walter Koenig ser för j****ga ut. Får göra en ny beställning, för jag vill inte anlända till mässan utan att vara säker på att jag får det jag vill ha signerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 4, 2011 Report Share Posted March 4, 2011 Fy vad irriterande! Varifrån beställer du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts