Jump to content

Simon Pegg i Tintin

Nyhet

Recommended Posts

BildI den kommande filmen The Adventures of Tintin: The Secret of the Unicorn (sv. Enhörningens hemlighet) av Steven Spielberg och Peter Jackson kommer vi att kunna se Simon Pegg från Star Trek XI som detektiven Thompson. I filmen är Tintin och hans vänner på jakt efter en skatt som kvarlämnats av Tintins förfader sir Francis Haddock.

Filmen väntas ha premiär i december och blir i 3D.

En trailer har precis släppts och kan ses här.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Skillnaden är att 80-talisterna har haft större utbud i mediaväg med mer TV-kanaler och datorer osv. 60-talisterna hade svartvit TV med endast 1-2 kanaler och läste nog serier på ett annat sätt än senare generationer. Tintin var hyllad och dyrkad. jag ska absolut se filmen på bio.

Serier hade väl sin topp på 70-talet och 80-talet. Så det är sant att färre nog läser serier i allmänhet. Men Tintin är en så pass stor figur i Sverige i alla fall att han gått i arv via seriealbum och tecknade filmer. Kanske intresset är mindre i USA dock.

På SF står det att den har premiär 28 oktober. Känner ungar nu för tiden till Tintin? Publiken kommer nog mest bestå av 60-talister.

Ungar, på så sätt att de är (låt oss säga) yngre än 18 år, tror jag inte vet så mycket mer om Tintin än hans namn. Själv är jag 91:a, och jag känner att även vi är lite underutbildade när det gäller Tintin, så jag skulle nog tippa på att filmen antingen lockar en lite äldre publik i förstahand, eller att den kanske inspirerar de yngre att börja läsa serietidningarna, om filmen är bra :)

[snip] ... kvarlämnats av Tintins förfader sir Francis Haddock.

Det är väl ändå Kapten Haddocks förfader, inte Tintints? Eller har de passat på att ändra lite i handlingen? :blink:

Efter jag har sett trailern för filmen ställer jag mig lite avaktnade på sidlinjen och ser hur reaktionerna blir innan jag bestämmer mig om jag ska se på den eller inte.

Jag tyckte inte heller trailern var något vidare. Såg ut som en för ett datorspel.

Angående Tintins popularitet bland yngre -- helt okänd kan han inte vara, eftersom alla album har getts ut under 2000-talet och finnas att köpa. Att vissa inte känner till honom särskilt mycket ser inte jag som något konstigt. Jag har aldrig t ex läst Agent X9 som är en av Sveriges mest populära serietidningar, trots att jag har läst massor av serier. Med andra ord det finns saker som är populära som andra kan nästan helt ha missat.

[snip] ... kvarlämnats av Tintins förfader sir Francis Haddock.

Det är väl ändå Kapten Haddocks förfader, inte Tintints? Eller har de passat på att ändra lite i handlingen? :blink:

Efter jag har sett trailern för filmen ställer jag mig lite avaktnade på sidlinjen och ser hur reaktionerna blir innan jag bestämmer mig om jag ska se på den eller inte.

Om man går på seriernas kanon så är det helt klart Haddocks förfader och inte tintins, killen har ju till och med samma efternamn som tintins vän. Reservation dock för att kan tänkas vara "kreativa" manusförfattare som har varit framme och ändrat. J.

Jag som väl får räknas som ung med mina femton år har läst flera Tintin-album, så jag känner helt klart till honom. :)

När jag var 15 kunde jag dem i princip utantill :P Tror man censurerat några av albumen på senare år. Tintin i Kongo bl a.

• Create New...