Nyhet Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 (edited) Igår den 23 maj var det tio år sedan Voyagerfinalen Endgame sändes på UPN i USA. Men med tanke på tidskillnaden mellan Nordamerika och Europa var det redan den 24 maj här när avsnittet sändes. Så därför firar vi i dag! Vad tycker du om det sista avsnittet och hur är din syn på Voyager tio år senare? Diskutera gärna nedan. Om du behöver en kort resumé, så kan du se trailern för avsnittet nedan. [ Till originalnyheten ] Edited May 24, 2011 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
joppeg Posted May 24, 2011 Report Share Posted May 24, 2011 Ojjdå, såg precis klart Voyager serien och detta avsnittet nu , 10 år efter det släpptes altså.. . Riktigt bra avsnitt med ett oväntat slut, blev dock lite besviken på slutet då jag skulle vilja fått se en inblick hur alla hade det säg några år senare. Hur det gick för Doktorn och Seven på Jorden osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Jag själv såg en stor del av säsong sju i USA, då jag bodde där 2000-2001. Tyvärr åkte jag hem innan Endgame och såg det inte förrän 2003 när det sändes på SVT. Mitt Star Trek-intresse hade falnat en del sedan jag började se Voyager 1995. För då hade det varit otänkbart att inte se Endgame så fort som möjligt. Endgame tycker jag är ett bra avsnitt, men antagligen det sämsta sista avsnittet i någon Trekserie. Det saknas bland annat som Joppe skriver en avtoning och slutet är abrupt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Endgame var ett riktigt bra avslutningsavsnitt och jag tycker att det är bra att de slutar när de kommer hem eftersom det då är slut på dramat. Visst fansen skulle älska att se hur det går för karaktärerna på jorden men är det inte bättre att överlåta detta till fantasin? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Det finns böcker som beskriver en möjlig väg efter sista avsnittet. Det är inte enbart rosenrött skimmer, vilket gör det spännande att läsa. Dock kanske det blir lite för mycket intriger och trådar att följa i böckerna, men böckerna är bra. Läs bland annat boken Homecoming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Jag själv såg en stor del av säsong sju i USA, då jag bodde där 2000-2001. Tyvärr åkte jag hem innan Endgame och såg det inte förrän 2003 när det sändes på SVT. Mitt Star Trek-intresse hade falnat en del sedan jag började se Voyager 1995. För då hade det varit otänkbart att inte se Endgame så fort som möjligt. Endgame tycker jag är ett bra avsnitt, men antagligen det sämsta sista avsnittet i någon Trekserie. Det saknas bland annat som Joppe skriver en avtoning och slutet är abrupt. Jag tycker inte man skulle skickat hem Voyager utan hellre knuffat dem ännu längre bort. Sämsta sista avsnittet står tyvärr TOS för i och med Turnabout Intruder. Hemskt avslut på en fantastisk serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Detta är ett riktigt bra avsnitt tycker jag! Har sett det ett antal gånger och det har det mesta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 25, 2011 Report Share Posted May 25, 2011 Jag själv såg en stor del av säsong sju i USA, då jag bodde där 2000-2001. Tyvärr åkte jag hem innan Endgame och såg det inte förrän 2003 när det sändes på SVT. Mitt Star Trek-intresse hade falnat en del sedan jag började se Voyager 1995. För då hade det varit otänkbart att inte se Endgame så fort som möjligt. Endgame tycker jag är ett bra avsnitt, men antagligen det sämsta sista avsnittet i någon Trekserie. Det saknas bland annat som Joppe skriver en avtoning och slutet är abrupt. Jag tycker inte man skulle skickat hem Voyager utan hellre knuffat dem ännu längre bort. Sämsta sista avsnittet står tyvärr TOS för i och med Turnabout Intruder. Hemskt avslut på en fantastisk serie Jag gillar Turnabout Intruder. Det är ett av de bättre avsnitten i tredje säsongen. Definitivt ett bättre avsnitt än Endgame. Samtidigt är det förstås inget avslutningsavsnitt, utan kunde ha sänts när som helst, så jag brukar inte jämföra dem. Endgame var ett riktigt bra avslutningsavsnitt och jag tycker att det är bra att de slutar när de kommer hem eftersom det då är slut på dramat. Visst fansen skulle älska att se hur det går för karaktärerna på jorden men är det inte bättre att överlåta detta till fantasin? J. Det är kanske inte en lång resumé om vad som hände sedan som är så viktig.(Även om det skulle funka -- svenska Rederiet hade det, fast i textform). I stället är det att det inte finns något välkommande hem på jorden eller några scener som får en att minnas tillbaka vilket långt äventyr de hade tillsammans. DS9 gjorde detta mycket, mycket bättre med barscenen samt alla flashbacks för varje figur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted May 30, 2011 Report Share Posted May 30, 2011 Det finns böcker som beskriver en möjlig väg efter sista avsnittet. Det är inte enbart rosenrött skimmer, vilket gör det spännande att läsa. Dock kanske det blir lite för mycket intriger och trådar att följa i böckerna, men böckerna är bra. Läs bland annat boken Homecoming. Jag gillar både Homecoming och The Farther Shore. Enligt mig utmärkt skrivna böcker om vad som hände efter Endgame. Inte ofta som man får till det rätt, men här tycker jag att man lyckades över förväntan. Rekommenderas varmt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts