Jump to content
Sign in to follow this  
Nyhet

Här är trekkers favoritbesättning

Recommended Posts

Nu är det avgjort vilka som är Trekfansens favoritbesättningsmedlemmar. Efter mer än 110 000 röster från trekkers världen över har Startrek.com via sin Facebook-sida tagit fram en allstarbesättning. 

Besättningen ser ut så här:

Kapten: Jean-Luc Picard

Försteofficer: Spock

Chefsmaskinist: Scotty

Läkare: McCoy

Håller du med eller inte? Diskutera nedan.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Väldig TOS-övervikt där (och då var det inte menat som en pik mot Scotty). McCoy är ju en tydlig läkare grundad i den äldre traditionen (I'm a doctor, not a machine), men jag kan mycket väl tänka mig Doktorn som läkare (även om han skulle säga "I'm a doctor, and a machine").

Picard är jag inte helt säker på - han kunde vara lite väl långsam innan han tog beslut - då skulle jag istället föredra Janeway. Spock är självklar för mig och Scotty är ett bra val. Jag skulle däremot gärna föra fram Miles O'Brien som förslag på posten som chefsmaskinist.

Håller med dig om allt förutom med att Captain Picard tar tid med sina beslut. Efter som att han är känd för sina diplomatiska och taktiska erfarenheter. Så jag säger att det var bra röstat av alla fans i hela världen.

Härligt resultat! Håller dock givetvis inte med om Picard :visslar:

Admiral Picard: Diplomati tar sin tid, så det är ju bara logiskt att Picard är lite segare än andra kaptener.

Edited by The Holy Three

Jag tycker också att listan är utmärkt. Möjligen skulle jag vilja ha Miles O'Brien som chefsingenjör i stället för Scotty. Picard är den mest sansade av kaptenerna och för mig ett givet förstaval.

Kapten: Picard

1st officer: Spock

Engineer: O'Brien (han är den enda som faktiskt är mest trovärdig chefsmaskinist)

Läkare: Phlox eller nya McCoy - om man se något snyggt i sjukstugan hehe :visslar:

fast helst House "What would you prefer - a doctor who holds your hand while you die or one who ignores you while you get better?

Hur kan du välja Phlox när du inte gillar Enterprise något vidare <_< ?

Enterprise är kass men vissa karaktärer är bra som t ex Phlox. Gillar skådespelaren mycket också. Andra bra karaktärer var den underskattade Malcolm Reed som tyvärr inte hade så mycket att göra i serien. Trip var en favorit också. Archer, T-pol, Hayfever och Hoshi var ungefär lika intressanta som en betongvägg.

Tja, det är ändå lite konstigt med tanke på att karaktärer brukar vara en viktig orsak till varför man gillar eller ogillar en serie. Kanske inte du Ro avskyr Enterprise så mycket som du hävdar :lol:

Tja, det är ändå lite konstigt med tanke på att karaktärer brukar vara en viktig orsak till varför man gillar eller ogillar en serie. Kanske inte du Ro avskyr Enterprise så mycket som du hävdar :lol:

Tycker verkligen inte om ENT förutom några få avsnitt som Shuttlepod One och Dear Doctor. Det mesta är tyvärr rena smörjan :(

Admiral Picard: Diplomati tar sin tid, så det är ju bara logiskt att Picard är lite segare än andra kaptener.

Picard är en given förstahands val på tanke på vad han har uppnått som Kommendör. Diplomati kan kanske ta "tid" men kan vara en effektiv lösning oftast ;)

Tycker verkligen inte om ENT förutom några få avsnitt som Shuttlepod One och Dear Doctor. Det mesta är tyvärr rena smörjan :(

Har du sett mycket av Enterprise?

Picard är en given förstahands val på tanke på vad han har uppnått som Kommendör. Diplomati kan kanske ta "tid" men kan vara en effektiv lösning oftast ;)

Nu tog du allt i så du sket. Nu bestred jag ju inte om det är effektivt eller ej, sötnos.

Är det inte lite magstarkt att kalla ENT för rena smörjan? Okej att man inte gillar den men det är ju ändå star trek och jag har trots allt sett mycket sämre saker igenom åren. J.

Jag tycker personligen att Star Trek: Enterprise var ganska bra. Den kanske var svagast bland Star Trek-serierna, men bra mycket bättre än mycket annan science fiction som visats på TV. Den var välgjord och rätt påkostad, och hade i huvudsak en intelligent dialog, och inte att förglömma en hel del humor. Tycker också att många av berättelserna var genomtänkta och bra uppbyggda.

Edited by Fleetadmiral

Sign in to follow this  

• Create New...