The Holy Three Posted March 14, 2012 Report Share Posted March 14, 2012 Det är ett (för tillfället) hemligt nytt Star Trek event som ska ske i London den 19-21:a oktober i år. Det lär vara något alldeles speciellt eftersom det är ett officiellt Star Trek event. Så här står det på sidan: Get ready because London is gearing up for something amazing this Autumn. Join Starfleet now by completing the form below and you will be the first to know all the details as soon as they are released. Just nu finns det väldigt lite info om exakt vad det kommer vara, men ni kan skriva in erat namn och mailadress för att få uppdateringar om eventet på den officiella hemsidan: http://www.startreklondon.com/ Ni kan även rösta på vilken Star Trek serie som är eran favorit samt vilken åldersgrupp ni tillhör. Inväntar med stor spänning på mer nyheter kring detta. Man kan ju bara hoppas att det skulle kunna vara något i stil med den årliga mässan i Las Vegas, lite mindre, men med mycket Star Trek gäster. Jag kommer uppdatera tråden med mer info när det släpps, för dom som inte vill få uppdateringar skickade till sig via mail. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 15, 2012 Report Share Posted March 15, 2012 TH3: Jag hörde talas om detta för ett tag sedan, men har missat att skriva en nyhet om det. Skulle du kunna tänka dig att skriva en nyhet och att skriva en artikel om det under Aktiviteter/Kongress? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 15, 2012 Report Share Posted March 15, 2012 Europa behöver ju ett stort återkommande star trek konvent ala Las Vegas men frågan är om star trek är tillräckligt känt bland den stora befolkningen för att kunna locka både tillräckligt stor publik och tillräckligt många skådespelare? Det är ju inte gratis att flyga över atlanten. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 15, 2012 Report Share Posted March 15, 2012 Funderar på att boka flygbiljetter redan nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 15, 2012 Author Report Share Posted March 15, 2012 TH3: Jag hörde talas om detta för ett tag sedan, men har missat att skriva en nyhet om det. Skulle du kunna tänka dig att skriva en nyhet och att skriva en artikel om det under Aktiviteter/Kongress? Har tyvärr ingen erfarenhet av att skriva en nyhet på sidan, men jag skapar gärna en artikel om det på sidan. Europa behöver ju ett stort återkommande star trek konvent ala Las Vegas men frågan är om star trek är tillräckligt känt bland den stora befolkningen för att kunna locka både tillräckligt stor publik och tillräckligt många skådespelare? Det är ju inte gratis att flyga över atlanten. J. Har kommit ganska många Star Trek skådisar på Showmasters eventen förut, så både intresse och tillgänglighet finns och intresset i England för Star Trek verkar vara ganska stort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 15, 2012 Report Share Posted March 15, 2012 Det är ju nästan detsamma att skapa en nyhet. Så testa dig fram och gör om om något blir fel. Det är inte hela världen eftersom antalet läsare här inte alltid är särskilt stort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 16, 2012 Author Report Share Posted March 16, 2012 Det har spekulerats att det kan vara en utställning, men jag tvekar på att det skulle vara så eftersom utställningar brukar vara längre än tre dagar. Så det lutar nog åt att det är en mässa, kanske med lite Star Trek rekvisita om vi har tur. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 Kan det inte vara ett stort konvent? TNG fyller ju 25 år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 (edited) Det skall bli intressant att se vad detta hemliga projekt mynnar ut i. Det vore ju onekligen trevligt med lite fler officiella Star Trek-konvent i Europa. Jag är inte främmande från att åka dit om det är intressant nog. Edited March 16, 2012 by dystopi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 16, 2012 Report Share Posted March 16, 2012 Europa har ju fedcon, men priserna där verkar ju vara astronomiska. Det skulle vara kul med ett stort scifi grand slam eller dragon con i London Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 17, 2012 Author Report Share Posted March 17, 2012 Jo, såg lite på priserna för Fedcon och det var ju bisarrt hur mycket allt kostade. Verkade vara dåligt med översättningen också. Hoppas verkligen att det är ett stort Star Trek konvent med massvis av intressanta gäster och försäljare av Star Trek merchandise. Och jag vill att det ska vara ett årligt event. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 4, 2012 Author Report Share Posted April 4, 2012 Första uppdateringen har skett, och det blir som jag trodde/hoppades. Först på måndag den 16:e april får vi veta vilka dom första gästerna som är klara är samt se eventets officiella hemsida. För oss som skrivit upp oss på hemsidan släpps biljetterna samma dag, resten av folket får köpa biljetterna först den 30:e april. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Jag skulle verkligen vilja åka, men är rädd för att kostnaden blir alltför hög. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 5, 2012 Author Report Share Posted April 5, 2012 Ja, tyvärr lär det väl bli ganska dyrt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 5, 2012 Report Share Posted April 5, 2012 Jag misstänker att Kate Mulgrew ska dit, hon nämnde något om eventet på sitt FB konto i alla fall. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 5, 2012 Author Report Share Posted April 5, 2012 Intressant. Hoppas det kommer massvis med Star Trek gäster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Det kan väl knappast vara lika dyrt som Fedcon? Det finns billigare flyg till London och stort utbud av hotellrum och kan man tänkas dela rum med flera kan man komma undan rätt billigt på den fronten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 6, 2012 Author Report Share Posted April 6, 2012 Så dyrt tror och hoppas jag verkligen inte att det blir. Resa och hotell kommer absolut inte bli några problem, det är småpengar jämfört med vad man kommer spendera på själva mässan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 (edited) Jag kommer inte att åka. Lägger hellre pengarna på en eventuell förhandsvisning av Star Trek 12 i London i så fall igen Det kanske är värt att starta en tråd om en sådan resa lite längre fram i år? Sedan angående priser på mässor så verkar de ju vara ganska höga överlag. SF-mässan här i Sverige är ju ganska dyr om du vill ta bilder och få autografer. Och det säljs en hel del dyra saker och andra till rejäla överpriser. Jag tror att det beror på att genomsnittsåldern på dessa mässor bara ökar och ökar, eftersom bortsett från Twilight så har de inte skapats någon ny stor sf- eller fantasyfranchise på länge. Till och med intresset för Avatar var stendött på sf-mässan. Kanske det dock kommer tillbaka när uppföljarna släpps. Edited April 6, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted April 10, 2012 Report Share Posted April 10, 2012 Tack för uppdateringen The Holy Three. Jag har beslutat mig för att jag skall vara med på det här redan från starten, förhoppningsvis blir det sedan ett återkommande event. Så det blir till att börja spara lite pengar och sedan ladda för en upplevelse som jag hoppas skall vara utöver det vanliga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted April 16, 2012 Author Report Share Posted April 16, 2012 Ifall ni missat det: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Är det någon som kan tyda exakt var någonstans i London detta event kommer vara? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 (edited) Biljettpriserna har också släppts i och med att hemsidan nu är uppe. 49 pund för tre dagars inträde. Inte så farligt. Samtidigt går guld- och silverpass går på en bra bit över 200 pund. Hur brukar det vara på konvent betalar man för att gå att lyssna på när skådisarna håller sina presentationer? Eller är det gratis? Eller kan man köpa lösa biljetter till de som man är intresserade av? Det är det enda som skulle intressera mig, eftersom jag inte samlar på autografer och foton med skådisarna. Tillägg. Ok såg svaret själv på sidan enskilda biljetter kommer att säljas efter hand. Eventet hålls här: ExCeL London is the venue for Destination Star Trek London. As an international exhibition and convention centre, it plays host to a variety of events from award winning exhibitions and conferences to international association meetings, product launches, banquets, award ceremonies, sporting events and great days out. Situated in a stunning waterfront location, ExCeL London is located in the heart of London's Royal Docks, within easy reach of central London. The venue is part of a 100 acre campus, including 3 onsite DLR stations, easy access to the Jubilee Line and London City Airport, parking for 3,700 cars, 6 onsite hotels and numerous on-site bars and restaurants. For more information on the Excel venue and onsite facilities including food and drink, please visit their Visitors Website that contains maps and services http://www.startreklondon.com/venue http://www.excel-london.co.uk/module.php?obj=gallery&act=gallery&gid=3 Edited April 16, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AlmostHuman Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Tack för uppdateringen TH3. Ett bra urval av gäster (bortsett från Avary Brooks som jag inte ger mycket för). Känns som att detta kommer bli mycket intressant att ta del av. Dags att lägga i nästa växel i själva planeringen. Är det någon som kan tyda exakt var någonstans i London detta event kommer vara? Enligt bilden TH3 visar upp så står det ju London Excel. Antar att det är följande som avses. ExCeL London, the international exhibition and convention centre, is the host venue for a variety of events from award winning exhibitions and conferences to international association meetings, product launches, banquets, award ceremonies, sporting events and great days out. Situated in a stunning waterfront location, ExCeL London is located in the heart of London's Royal Docks, within easy reach of central London. The venue is part of a 100 acre campus, including 3 onsite DLR stations, easy access to the Jubilee Line and London City Airport, parking for 3,700 cars, 6 onsite hotels and numerous on-site bars and restaurants. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 16, 2012 Report Share Posted April 16, 2012 Vad kommer ni som åker ha för budget för det hela? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts