Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Ghost du vill inte skriva några korta rapporter varje dag och/eller en längre sammanfattning av konventet som vi kan använda på nyhetssidan?

RoLaren eller Borgmi är förstås lika välkomna. Det vore kul att ha lite större bevakning eftersom konventet är såpass stort och såpass nära Sverige än de som går årligen.

Inte säkert jag har någon möjlighet att komma åt forumet under konventet. Möjligen om tid finns att det kan bli något kort efter resan.

Om det är någon annan än jag som stannar någon dag extra (själv åker jag redan imorgon) och inte har något att göra, så kan jag rekommendera The Making of Harry Potter (Warner Bros Studio Tour) som ligger en bit utanför London (tågförbindelse finns). Jag var där i somras i samband med London Film and Comic Con och det var helt klart värt besöket (Comic Con med för den delen :)). Tänk bara på att man ska köpa biljett i förväg, för det går inte att köpa på plats ute vid studion.

Redigerad av ghost
  • Svar 141
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)

Jag har tyvärr inte kunnat skriva om konventet, vilket beror dels på trötthet men till största delen pga usel internetuppkoppling. Men det finns bra källor ändå som bl.a. har angetts här i forumet redan.

Jag kan i alla fall meddela att rekordet för flest utklädd Star Trek-personer nu återigen är slaget. Jag har inte den officiella siffran, men det var vad jag förstod med en knapp mariginal från det senaste gällande rekordet. Den exakta sutsumman lär nog snart dyka upp på någon site.

Redigerad av ghost
Postad

Finns det ingen som var där som vill berätta om sin upplevelse? Eller till och med skriva en längre rapport liknande de som Holy Three har gjort tidigare.

Postad

Lillis och jag var på Brent Spiners talk och skulle gå efter ca en kvart för att kolla på Shatners talk. Då kallade Brent Spiner fram oss till scenen och pratade och skojade med oss. Här är en bild. Observera de snygga Stockholm Trekkers tröjorna :D

lillisspiner.jpg

Postad (redigerade)

Jag hade trevligt. Det enda var några nybörjarfadäser av arrangörerna. De hade nog inte kunnat föreställa sig att det skulle komma så mycket folk. Jag är snabb i vändningarna och såg till att vara där tidigt så att jag fick tag på talksbiljetter mm.

Fredagkväll efter konventet joggade jag tillbaka till mitt hotell och då fick jag se snygge Ron D Moore. Kollade nog in honom lite för mycket eftersom jag inte såg snubben i baseballhatt rakt framför mig så jag sprang rakt in i honom och höll på ramla, varpå snubben grabbar tag i mig och i princip ger mig en kram. Det visade sig vara Anthony Montgomery. Jag var inte allt för upprörd över att bli kramad av honom.

Samtidigt pågick http://worldrescue2012.com/ dvs internationell tävling för brandmän. Hehe. Många av dem bodde på vårt hotell :D Whoa!

På söndagen tittade olyckligt på Ron D Moore när han lämnade sin plats för en talk och sa till honom att han var aldrig på plats när jag skulle träffa honom. Då frågade han om jag hade en penna och så skrev han sin autograf på min TNG DVD booklet. Ja, han är en favvo.

Manu Intiraymi visade sig vara en rar person. Han sa att jag liknade hans kompis Anna på pricken och då sa jag att det var jag - Anna, hans kompis från San Fransisco. Jag skojade rätt friskt med honom, stackaren.

Var givetvis tvungen att snacka med Jeffrey Combs eftersom han är en favvo. Har träffat honom några gånger och för drygt 10 år sedan tog jag ett foto med honom. Frågade om han kunde tänka sig ta ett foto med mig eftersom det var 10 år sedan sist (vägrar att ta photo ops) och han lämnade sin plats och ställde sig bredvid mig och lade armen om mig och concrew tog fotot.

Tog Bridge photo med 7 kompisar från Stockholm Trekkers. Ska scanna in fotot.

Daniel Stewart var också trevlig. Pratade med honom en del.

Är något übersocial och sprallig och har inte alla mentala spärrar som de flesta har så jag kan börja prata och skoja med vem som helst. Tror det stavas ADHD.

Tror jag träffade på Borgmi om hon hade en blå TOSklänning.

Skriver nog lite mer anekdoter när jag får tid, lust och ork. :)

Redigerad av RoLaren
Postad

Låter som att det var händelserikt och trevligt på flera plan. Ibland ska man ju ha tur och vara på rätt ställe vid rätt tillfälle!

Och ibland kanske det är bra att sakna vissa sociala spärrar. =) Då kan man ju få uppleva mer... Bara man har kul!

Roligt att få höra om hur det var.... När man inte kan vara på plats själv.

Postad (redigerade)

Kul att läsa! De mindre kända skådespelarna var det många eller få som vill ha deras autografer? Vilket var bäst detta eller Vegas?

Redigerad av Aike
Postad

Lillis och jag var på Brent Spiners talk och skulle gå efter ca en kvart för att kolla på Shatners talk. Då kallade Brent Spiner fram oss till scenen och pratade och skojade med oss. Här är en bild. Observera de snygga Stockholm Trekkers tröjorna :D

Fredagkväll efter konventet joggade jag tillbaka till mitt hotell och då fick jag se snygge Ron D Moore. Kollade nog in honom lite för mycket eftersom jag inte såg snubben i baseballhatt rakt framför mig så jag sprang rakt in i honom och höll på ramla, varpå snubben grabbar tag i mig och i princip ger mig en kram. Det visade sig vara Anthony Montgomery. Jag var inte allt för upprörd över att bli kramad av honom.

[...]

På söndagen tittade olyckligt på Ron D Moore när han lämnade sin plats för en talk och sa till honom att han var aldrig på plats när jag skulle träffa honom. Då frågade han om jag hade en penna och så skrev han sin autograf på min TNG DVD booklet. Ja, han är en favvo.

Manu Intiraymi visade sig vara en rar person. Han sa att jag liknade hans kompis Anna på pricken och då sa jag att det var jag - Anna, hans kompis från San Fransisco. Jag skojade rätt friskt med honom, stackaren.

Var givetvis tvungen att snacka med Jeffrey Combs eftersom han är en favvo. Har träffat honom några gånger och för drygt 10 år sedan tog jag ett foto med honom. Frågade om han kunde tänka sig ta ett foto med mig eftersom det var 10 år sedan sist (vägrar att ta photo ops) och han lämnade sin plats och ställde sig bredvid mig och lade armen om mig och concrew tog fotot.

:o

Va...hu..hur.... Jag är mållös.

Det ska sägas att jag aldrig känner mig det minsta avundsjuk på folk som går på såna här event och möter folk som de (och jag) ser upp till i någon mån, men i det här fallet är jag avundsjuk. Wow, det måste ha varit hur kul som helst.

Men, jag menar, det måste ha varit en rejäl dos tur inblandat, eller? Det har alltid verkat för mig som om sakerna folk ser mest fram emot och spenderar massor med tid på alltid faller lite platt i slutänden. Till exempel stå i jätteköer i timmar för att få köpa sin hjältes signatur. Har man otur pratar han/hon knappt ens med en. Så har beskrivningarna alltid verkat för mig iaf.

På tal om det; hur tyckte du att att det var som besökare när det kommet till stora populära gäster vs lite mindre gäster i den aspekten? Är de mindre kända gästerna generellt mer öppna och utåtriktade, etc?Det verkar på det jag hört och läst, som om Brent Spiner är lite av ett undantag dock. En, till en början, lite mindre karaktär/roll som är väldigt populär, men han verkar alltid vara skoj, öppen, utåtriktad och uppriktigt tycka om uppmärksamheten och vilja göra folk glada.

Vad sa ni till Spiner, och vice versa, när ni blev framkallade till scenen av honom? :)

Skriver nog lite mer anekdoter när jag får tid, lust och ork. :)

* Hejar* Mer! Mer! Mer! :D

Postad

Kul att läsa! De mindre kända skådespelarna var det många eller få som vill ha deras autografer? Vilket var bäst detta eller Vegas?

Det var mest kö till kaptenerna. De som det var mest kö till av de mindre kända skådisarna var Bobby Clark och Manu Intiraymi. Alla skådisar jag pratade med var trevliga. Den enda som verkade vara lite trött var Dorn.

Vet inte vilket som var bäst. Köandet tar upp en del tid på jättekonvent som Vegas och London. Creation driver Veaskonventet nästan militäriskt men rätt effektivt medan det i London är mer gemytligt. Båda är intressanta och jag skulle givet återbesöka båda. Jag hade nog lite roligare i London just för att det var lite mer ledigt.

Postad

Jajjanänsan. Vi tog visserligen 8 kort och alla fick sitta i kaptensstolen men det finns bara en kapten. ;) :P

På detta kort står kaptenen till vänster i bakgrunden.

bridge21.jpg

På denna bild är kaptenen längst till höger ;)

startrekbildbryggantos.jpg

Vänligen logga in för att kunna kommentera

Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in

Logga in nu

• Skapa nytt...