Jump to content

Rösta på TNG och Voyager i SF-bokhandelns stora tv-serie-VM

Nyhet

Recommended Posts

The Next Generation och Voyager är i kvartsfinal i SF-bokhandelns i Malmös stora tv-serie-VM. Nu kan du hjälpa serierna att gå vidare genom att rösta på SF-bokhandelns blogg. Röstar gör du här (i högerspalten).

Just nu ligger TNG trea bakom Supernatural och Twin Peaks. Voyager ligger femma, men ser ut att vara avhängd redan. Så vill du se en Star Trek-serie i nästa omgång lägg din röst på TNG.

TOS har redan lyckats kvalificera sig till semifinal. Deep Space Nine och Enterprise slogs tyvärr ut i första kvalomgången.

(Tipstack till t80u)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Om vi trekkers gör en insats så kanske vi kan se en Star Trek-serie i final och som slutlig vinnare. Tyvärr krävs det nog ganska mycket för det sistnämnda. Många serier får fler röster än Trek och man har i två omröstningar hittills ställt två eller fler Star Trek-serier mot varandra.

Jag röstade också på TNG. Mest för att jag gillar serien bättre än Voyager men också för att säkra ytterligare Trekserie i semin. Lite förvånad att Voyager inte får fler röster dock. Det är ju den överlägset mest sedda Star Trek-serien i Sverige. Men kanske sf-fans inte gillar den så mycket?

TV-serie-VM: uppehåll.

Det kommer att dröja lite innan vi kan dra igång semifinalerna tyvärr: omröstningsfunktionen i Blogger har kraschat. Felet har anmälts av oss och många andra drabbade men vi har ännu inte hört ett knyst från supporten. Inte bara kan vi inte lägga upp en ny omröstning: alla resultaten från Kvartsfinal 4 försvann också. Vi kollade dock varje dag, och vet att det - innan resultaten försvann - var fyra som låg tydligt i ledning och kvalificerade sig till semifinalerna: Star Trek TNG etta, Twin Peaks tvåa, Supernatural trea och Stargate SG-1 fyra. Dock kan vi ju inte bevisa det med en skärmdump eftersom resultaten försvann (lite arg på Blogger), så vi hoppas att ni kan ta vårt ord på det? Vi väntar fortfarande på besked från den tysta supporten om huruvida resultaten kan hämtas åter från cyberrymdsvacuum. Annars, om ni bestrider semifinalisterna så får vi väl helt enkelt göra om omröstningen. När Blogger funkar igen.

/Kapten

Jag skulle kolla ställningen/resultatet och såg följande nyhet på sidan. :(

Synd och typiskt, vi var ju på väg mot seger sist jag såg. Lite trist också att inte VOY tog sig vidare också, tror inte de låg speciellt långt efter SG1 sist jag såg. Men konkurrensen kommer vara stenhård i finalen å andra sidan, så det kanske är lika bra att enas kring en av serierna.