Nyhet Posted November 23, 2012 Report Share Posted November 23, 2012 (edited) Nu är det dags att rösta i TV-serie-VM-finalen! SF-bokhandeln i Malmös tävling går nu till sitt slut och en Star Trek-serie finns kvar i tävlingen - Star Trek: The next generation!!! Just nu ligger TNG på 5:e plats. Så nu är det hög tid för oss trekkers att sluta upp och rösta fram TNG till toppositionen - visst ställer ni upp!?! TNG LIGGER JUST NU PÅ FJÄRDE PLATS, BARA ETT FÅTAL RÖSTER FRÅN TREDJE PLATS. OM DU VILL ATT TNG SKA TA EN MEDALJ, RÖSTA! Källa [ Till originalnyheten ] Edited November 24, 2012 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shran Posted November 23, 2012 Report Share Posted November 23, 2012 @Pjotr'k: missade du att jag hade skickat in detta som en nyhet, en stund innan du skrev och publicerade nyheten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted November 23, 2012 Report Share Posted November 23, 2012 (edited) Nuvarande ställning: Buffy.........................................................80...........Kval: 264 (Direktkvalificerad?) Doctor Who..............................................48...........Kval: 237 (Direktkvalificerad?) Firefly.......................................................43...........Kval: 257 (Direktkvalificerad?) Game of Thrones.....................................38...........Kval: 242 (Direktkvalificerad?) Star Trek: The Next Generation...............34...........Semi: 153 (#1 @ Semi 2) Battlestar Galactica..................................28...........Semi: 102 (#3 @ Semi 2) Monty Python's Flying Circus...................22...........Semi: 108 (#2 @ Semi 1) Sherlock...................................................21...........Semi: 170 (#1 @ Semi 1) The Big Bang Theory...............................20...........Semi: 114 (#2 @ Semi 2) Supernatural............................................13...........Semi: 82 (#4 @ Semi 2) Twin Peaks...............................................12...........Semi: 61 (#4 @ Semi 1)* Stargate SG-1............................................7...........Semi: 70 (#3 @ Semi 1) Angel..........................................................2...........Semi: 61 (#4 @ Semi 1)* Är verkligen Buffy så här himla populär inom SciFi-genren? Edited November 23, 2012 by Lord Di Lego Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted November 23, 2012 Report Share Posted November 23, 2012 Både Buffy vampyrdräparen och Game of Thrones är väl egentligen Fantasy-serier, så bland sci fi-serierna ligger väl TNG trea. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 23, 2012 Report Share Posted November 23, 2012 Shran: Jag skrev den samtidigt som du skickade in tipset. Sedan dröjde det innan jag tryckte på "publicera". Jag såg inte din insända artikel förrän alldeles nyss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted November 23, 2012 Report Share Posted November 23, 2012 Lade precis min röst på TNG och vad jag kunde utläsa lite hastigt ligger vi just nu på 4:e plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 23, 2012 Report Share Posted November 23, 2012 Jocke och Pjotr´k:Om det går meddela gärna alla via fansidan att rösta. Även WCT:s sida borde få veta. Där kan jag posta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted November 24, 2012 Report Share Posted November 24, 2012 (edited) Det ser bra ut just nu! TNG verkar gå uppåt som en raket. Just nu nosar serien på andraplatsen. Edited November 24, 2012 by Fleetadmiral Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted November 24, 2012 Report Share Posted November 24, 2012 Jag ska koppla upp mig via mobila bredbandet och rösta en gång till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted November 24, 2012 Report Share Posted November 24, 2012 Kampanjandet verkar ha gett resultat. Tills när håller finalen på? Nuvarande ställning - Uppdatering:Buffy.........................................................112 rösterDoctor Who.............................................. 76Star Trek: The Next Generation................ 73Firefly....................................................... 56Game of Thrones..................................... 50Battlestar Galactica.................................. 35 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 24, 2012 Report Share Posted November 24, 2012 Det kan ju gå att ta hem det. TNG har hamnat på 140-170 röster i tidigare omgångar väl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 24, 2012 Report Share Posted November 24, 2012 Jag har skrivit extra om det på facebooksidorna för Star Trek Databas, TSS, WCT och Stockholm Trekkers. Nu hoppas jag folk läser där... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 24, 2012 Report Share Posted November 24, 2012 Andra plats nu. Nu gäller det att alla röster som kom in vid föregående omröstningar också kommer in så tar TNG hem det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shran Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Shran: Jag skrev den samtidigt som du skickade in tipset. Sedan dröjde det innan jag tryckte på "publicera". Jag såg inte din insända artikel förrän alldeles nyss. Aha, på så sätt. Ingen som helst fara. Var bara nyfiken. Tack för svaret. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts