Nyhet Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Nu skiljer bara 12 röster mellan TNG och ettan Buffy i SF-bokhandelns tv-serie-VM. Rösta fram TNG här. Känner du någon trekker som inte har röstat meddela dem! Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Jag har postat på Norska trekkers, Flashback och Trekbbs angående omröstningen. Nu hoppas jag tillräckligt många hörsammar det och TNG tar hem det! Bara åtta röster skiljer dem åt nu och TNG kommer extremt starkt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Bara två röster skiljer nu!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Jag har rösta med allt jag har, håller tummen nu att det går vägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 TNG har stuckit iväg till 147 röster och leder nu! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 147 var ju en rund och bra summa. Isåfall tror jag det är dags för SF-bokhandeln att avsluta omröstningen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Argh, nu blev det ju 150 röster. Skulle ha varit häftigt om TNG hade vunnit med 147 röster Om inte alla Buffy-fans får för sig att rösta så skulle jag väl tro att TNG har vunnit detta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Hur länge pågår en omröstning? En vecka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 Fortsätt rösta Buffy börjar hämta in!Jag hoppas bara inte vi la in högsta växeln för tidigt. Pågår omröstningen ett tag till så kan mycket väl Buffy göra en comeback. Jag antar att det är många som skulle rösta på den serien en extra gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 26, 2012 Report Share Posted November 26, 2012 (edited) Jag la in ett inlägg på Star Treks fansida på Facebook om att rösta. Där finns två miljoner fans. Jag hoppas i alla fall några röstar rätt! Tyvärr vet jag inte om det blev kvar. Det syns inte på sidan, så kanske de blev raderat. Det finns ingen som sitter på Twitter och kan twittra t ex Trekmovie, George Takei och andra Star Trek-personligtheter. Någon kanske sprider det vidare. Edited November 26, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Fortsätt rösta! Knäck Buffyfansens kampvilja genom att rösta igen! Nu leder vi med över 40 röster. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Semifinalernas omröstningar pågick i 7 dagar. Om samma sak gäller för finalen så är den över på fredag den 30:e. På tre dagar kan mycket hända... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Med andra ord gäller det att leta upp lite nya nätverk att rösta från. ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Jag har påmint på Trekbbs samt Norska trekkers. Jag kan kontakta andra forum som Trekunited, Trekweb, Startrek.com senare under dagen. Pjotr´k påminner du Star Trek-föreningarna? Och har du eller Jocke möjlighet att använda Star Trek Databas Twitter för att t ex nå Trekmovie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Det känns fel för mig att utnyttja kontakter utanför vår del av världen, så jag kan inte med gott samvete be om denna hjälp. På West Coast Trekkers e-postlista har frågan precis tagits upp, så där sprids det också nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 (edited) SF bokhandeln kallar tävlingen för VM. Inte ett SM. Så jag har lite svårt för att dela den synen. I sådant fall är ju rösttaktiker som att använda sig av flera datorer, men vara samma person mer förkastliga. Alla Buffy-fans skulle säkerligen kunna organisera en kampanj med, men problemet är nog att det inte finns någon organiserad rörelse för Buffy i Sverige vad jag ser.Samtidigt har någon kontaktat Thomas Dahl? Han har väl ett rejält nätverk? Edited November 27, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shran Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Bara för att man kallar det VM betyder inte att alla runt om i världen skall delta. I sådant fall hade nog SF-Bokhandeln själva spridit länken och säkert även skrivit om det hela på engelska. Det är ju trots allt ett svenskt företag som driver en svensk blogg där man utlyser en omröstning. Självklart kan man räkna ut att det främst är en omröstning för oss här i landet. Så jag tycker att det är helt fel och förkastligt att fiska röster på det här sättet. På samma sätt som jag tycker att det är fel att rösta från olika datorer. Jag uppskattar kampanjen att få fler trekkers att rösta, men den borde ha stannat inom detta land. Och människor borde ha mer karaktär än att rösta flera gånger och på så sätt försöka att förändra slutresultatet. Själv kommer jag avstå att rösta helt eftersom det känns som att resultatet redan har påverkats negativt av allt lobbande på icke svenska ställen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 (edited) On 2012-11-27 at 13:19, Shran sade: Bara för att man kallar det VM betyder inte att alla runt om i världen skall delta. I sådant fall hade nog SF-Bokhandeln själva spridit länken och säkert även skrivit om det hela på engelska. Det är ju trots allt ett svenskt företag som driver en svensk blogg där man utlyser en omröstning. Självklart kan man räkna ut att det främst är en omröstning för oss här i landet. Så jag tycker att det är helt fel och förkastligt att fiska röster på det här sättet. Det är din tolking. Det finns inga regler uppsatta för vem som får och inte får rösta. Eller hur man får kampanja. Kallar man något ett världsmästerskap så bör även icke-svenskar ha rätt att rösta. I synnerhet när det rör tv-serier som är kända världen över. Det är ju knappast så att folk väljer att rösta på något de inte känner till eller har en åsikt om. Om det hade varit köpta röster från personer som inte hade en aning om vad de röstar på så skulle jag hålla med ditt resonemang. Dessutom har både Startrek.com och Trekbbs svenska medlemmar, och från de få kommentarer som har kommit där så har även medlemmar där röstat på andra serier än TNG. Citat På samma sätt som jag tycker att det är fel att rösta från olika datorer. Jag uppskattar kampanjen att få fler trekkers att rösta, men den borde ha stannat inom detta land. Och människor borde ha mer karaktär än att rösta flera gånger och på så sätt försöka att förändra slutresultatet. Själv kommer jag avstå att rösta helt eftersom det känns som att resultatet redan har påverkats negativt av allt lobbande på icke svenska ställen. Detta håller jag med ligger i gränslandet och är i mitt tycke oetiskt. I alla fall om man utgår ifrån att en person= en röst. Samtidigt bygger ju de flesta webbomröstningar på att man får rösta flera gånger. Det kan man ju redan göra i och med att man får rösta igen efter 24 h. Samtidigt är det intressant att du mest kritiserar lobbyarbetet mer än något som faktiskt kan sägas vara oetiskt. Lobbying tillhör en kampanj. Edited October 29, 2020 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Kan hålla med i resonemangen till en del men som sagt var, det finns inga regler för hur och vilka som får rösta. Har jag möjlighet att använda flera datorer för att lägga flera röster så gör jag det, omoraliskt eller ej i och med att det inte uttryckligen sägs något annat. Däremot räknas inte fler än en röst, jag är osäker på om det är något tidsintervall, för när man lägger röst nr två från samma nät står att man redan röstat. Det kan ju också bli fel om man sitter på ett nät med gemensamt IP ut och någon annan redan skulle hunnit lägga en röst. Nu är det ju heller inte presidentvalet det handlar om, jag ser det mer som en kul grej och en fin skalp om det skulle gå vägen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 (edited) Jag instämmer. Det är inte ett politiskt avgörande val, utan en lekfull tävling. Och jag tycker också det är ok att rösta flera gånger. Edited November 27, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Jag håller med. Så länge det inte förbjuds i reglerna är det väl fritt fram att använda vilka metoder man vill. Förresten, vad vet vi om vilka metoder Buffy-röstarna använder. Dom kanske är lika stora kålsupare som oss, he, he. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Nu kör vi mot 300 röster! Det kommer nog att krävas för seger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Det är bra grabbar, riktigt Kirk-igt av er. TNG mot tronen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 27, 2012 Report Share Posted November 27, 2012 Go, go TNG. Nu över 50 rösters ledning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts