Nyhet Postad 12 Januari, 2013 Rapport Postad 12 Januari, 2013 25 000 Star Wars-fans har skrivit till Vita Huset för att utreda om det amerikanska försvaret kan bygga Dödstjärnan, skriver Aftonbladet. Men svaret blev nej. Orsaken är att projektet skulle kosta 850 000 biljoner dollar att färdigställa. Källa [ Till originalnyheten ] Citera
Star-3 Postad 12 Januari, 2013 Rapport Postad 12 Januari, 2013 Larvig ursäkt, fråga David Rockefeller så fixar han och hans boys det på en månadslön. Citera
Pjotr'k Postad 13 Januari, 2013 Rapport Postad 13 Januari, 2013 Jag gillar rubriken på Vita husets petitionssvar: "This Isn't the Petition Response You're Looking For"... Citera
orville Postad 14 Januari, 2013 Rapport Postad 14 Januari, 2013 Ja vad ska man säga. Kul på en nivå, respekt för systemet med "ansökningar" och slöseri med tid... Citera
Mr Trek Postad 14 Januari, 2013 Rapport Postad 14 Januari, 2013 Alla vet ju ändå att Enterprise är bättre. Citera
Aike Postad 15 Januari, 2013 Rapport Postad 15 Januari, 2013 Kan bara hålla med Orville. Det är en kul ansökan och positivt är att det uppmärksammar hur medborgare kan lämna förslag, men själva utredningen är slöseri. Citera
Mr Trek Postad 15 Januari, 2013 Rapport Postad 15 Januari, 2013 Kan bara hålla med Orville. Det är en kul ansökan och positivt är att det uppmärksammar hur medborgare kan lämna förslag, men själva utredningen är slöseri. Om en namninsamling får mer än 25,000 underskrifter måste de svara. Citera
orville Postad 15 Januari, 2013 Rapport Postad 15 Januari, 2013 Egentligen är det ganska knäppt att man kan få underskrifter till att göra ett fantasiobjekt i sådan utsträckning att ett regeringsorgan måste svara ... Tänk om folket engagerade sig i till exempel sjukvård eller liknande. 25000 underskrifter till att ja jag vet inte ... Ökade anslag till mathållning inom äldrevård och barnomsorg/skola... ? Citera
Kellin Postad 16 Januari, 2013 Rapport Postad 16 Januari, 2013 Orville - du vet väl att landstinget Västmanland har en sådan funktion..? http://demokratikanalen.ltv.se/ Lite off topic, och inte så Star Trek kanske... men i alla fall. Möjligheten finns. Om inte annat kan du väl lägga fram ett förslag att du vill att sjukvårdens forskning ska fokusera på att ta fram en medicinsk tricorder eller något annat trekkigt. ;-) Citera
Mr Trek Postad 18 Januari, 2013 Rapport Postad 18 Januari, 2013 (redigerade) Egentligen är det ganska knäppt att man kan få underskrifter till att göra ett fantasiobjekt i sådan utsträckning att ett regeringsorgan måste svara ... Tänk om folket engagerade sig i till exempel sjukvård eller liknande. 25000 underskrifter till att ja jag vet inte ... Ökade anslag till mathållning inom äldrevård och barnomsorg/skola... ?Kan säga att de nu höjt till 100 000. "We the People" är något som Obama-administrationen kommit med som ett verktyg för att främja demokratin och underlätta kontakt med medborgarna. Tycker det är en fin idé. Finns även mer seriösa namninsamlingar på sidan. Redigerad 18 Januari, 2013 av Mr Trek Citera
Lord Di Lego Postad 19 Januari, 2013 Rapport Postad 19 Januari, 2013 Jag tyckte mest att svaret var en kul grej, med massa referenser och allt. :P I slutändan är väl ändå den här möjligheten för medborgarna en positiv sak, så det handlar väl mer om hur många underskrifter gränsen ligger på. Jag kan tycka att 25.000 låter lite lågt för USA, men jag antar att de grundade det på någon slags efterforskning. 100.000 - som de har ändrat det till nu - låter mer i linje med vad jag skulle förvänta mig. Men med det sagt så hoppas jag att den nya gränsen faktiskt, återigen, är grundad på någon slags efterforskning och att de inte har tagit i med hårdhandskarna för att minska på listorna som lyckades nå gränsen. För det gör ju bara att alla förslag och frågor får svårare att komma igenom, allihopa. En viral nätkampanj kan nog fortfarande nå den gränsen, det är svårare för icke-virala frågor angående politik, ekonomi, rättigheter, grundlagar, etc att få så många underskrifter, skulle jag misstänka. Dessutom har ju Vita Huset lite informellt, enligt vad jag förstått, bestämt själva vilka av de frågorna/förslagen som tidigare nått gränsen som de ens ska bry sig om att svara på. Massor av andra har helt enkelt lagts åt sidan, så i slutändan svarade de ändå ju bara på vad de ville. Så, det stora skillnaden är bara att mycket mindre frågor/förslag kommet att lyckas nå gränsen, både mindre allvarliga och allvarliga/viktiga sådana. Citera
Mr Trek Postad 21 Januari, 2013 Rapport Postad 21 Januari, 2013 (redigerade) Tror nog de ha svarat på allt, men jag vet inte. Det har ju dock varit personer på lite olika nivåer i administrationen som svarat. Har sett att de ibland svarar på ett antal frågor med ett svar. Har också sett svar på frågor under gränsen, tror det var något välformulerat om reform av US Postal Service. Redigerad 21 Januari, 2013 av Mr Trek Citera
camzjohn892 Postad 4 April Rapport Postad 4 April Hy Guys, It’s kind of amusing to think about all the logistics a Death Star would require! While we can’t tackle space stations, we can make sure your home or office feels just as impressive on a smaller scale. A clean, organized environment really changes how you experience a space, whether it’s at work or at home. Services that focus on detailed cleaning, like removing dust from every corner or making surfaces shine, can transform a room’s energy. For anyone looking for a simple way to refresh their space, this trusted cleaning service really delivers results that make a difference. Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.