Jump to content

T-shirts till salu

Recommended Posts

Ja då var det så här att jag har fått en mycket bra idé, eller rättare sagt så var det någon annan som fick idén när jag var på senaste Star Treffen i Göteborg. Ni som var där; ni minns väl Admiral Janeway-tshirten som jag hade på mig? Nu skulle jag vilja veta hur många det är som är intresserade av att skicka en ljus tshirt till mig och sedan få just din favorit-Star Trek-person eller skepp handmålad på den! Jag kan ju inte köpa tshirtar eftersom det skulle bli lite dyrt. Du som är intresserad och som har 1 ljus (t.ex vit, ljusblå, ljuslila), inte allt för gammal, (ej ribbad) t-shirt hemma, du får skicka den till mig på posten och tala om för mig vilken Star Trek-person eller skepp (eller vad det nu kan vara) som du vill att jag ska måla på den! Sedan så skickar jag tillbaks den till dig på posten. Priset är 70 kr.

Resultatet kommer att bli som synes här (ugh vad snygg jag är :P):

nina_admjaneway.jpg

Så skicka genast ett email/PM till mig, eller skriv på Lunar!!

Edited by Nina Janeway

Jätte läckert! Vilka motiv kan du fixa då? Mitt val är ju mellan Voy och Janeway, väldigt jämt.... Skulle de funka med båda på något sätt? Har en väldigt häftig bild, men tror att den är lite svår att måla... Har du funderat på något pris? Ungefär... Jag är helt klart intresserad, men behöver nog tänka lite innan jag bestämmer mig helt... :D

*skrockar åt bilden* Hej Lokatt, och tack för att du gillar idén! Ja Voyager och Janeway har jag ju definitivt inget emot att rita! ;) Jag målar bara en person åt gången på en tröja, en besättning skulle bli lite för mycket... dessutom så skulle priset gå upp. :D Ja eftersom du redan har köpt tröjan, och skickar den på posten, så tar jag ju bara betalt för arbetet. Där skulle jag kunna tänka mig minst 50 kr. Men nu är frågan om du har möjlighet att komma på Gbg-treffen??

Nej bruse, det behöver inte vara vit, vilken ljus färg som helst går bra. Jag kan inte måla på svarta tröjor ju! Måste måla med en svart penna på en ljus tröja, jag tror inte blir bra när man målar med en vit (textil)penna på en svart tröja. Varför är svarta tröjor med praktiska, tycker du? :rolleyes:

Nej bruse, det behöver inte vara vit, vilken ljus färg som helst går bra. Jag kan inte måla på svarta tröjor ju! Måste måla med en svart penna på en ljus tröja, jag tror inte blir bra när man målar med en vit (textil)penna på en svart tröja. Varför är svarta tröjor med praktiska, tycker du?  :rolleyes:

Svart är snyggt. Man ser smalare ut :D och om allt i tvättmaskinen är svart så blir inget missfärgat :P

Bruse: Jaha okej men det är ju bara en modefråga då. :P Ska du hänga på min tshirt-idé eller inte? :)

Ja, hemskt gärna! Om det blir på svart :wub: Går det så hänger jag på.

Du kan väl forska lite å höra av dig om det går. Men jag bor ej på framsidan, utan dessvärre dess huvud :o .

Bruse: Men jag insisterar ju på att det ska vara en ljus en.... Okej, jag ska se om det går att måla med vit textilpenna på svart tyg. Men gör det inte det så får det vara. Kommer du på Star Treffen i Göteborg eller?

Å jag insisterar på svart :rolleyes:

Nej tyvärr, det får bli Nemesis nu på lördag i min gamla stadsdel Hagsätra.

Så, nu har jag skickat dig ett mejl... hoppas du fick de.. Oj! glömde skriva en sak, skulle de gå att fixa en Voy loggo? de skulle vara läckert, då skulle ju inte mina kompisar kunna gå runt och säga ''åå, har du en Star Wars-tröja...'' De skulle vara typiskt dem... :P

Så, nu har jag skickat dig ett mejl... hoppas du fick de.. Oj! glömde skriva en sak, skulle de gå att fixa en Voy loggo? de skulle vara läckert, då skulle ju inte mina kompisar kunna gå runt och säga ''åå, har du en Star Wars-tröja...'' De skulle vara typiskt dem...  :P

Voy har direkt ingen logga dock. (om man inte räknar att det stor Star trek Voyager)

Vi har Trek loggor en hel bunt. vanligast är det ett delta.

Voy har direkt ingen logga dock. (om man inte räknar att det stor Star trek Voyager)

Men de är ju den jag menar... De står ju: STAR TREK VOYAGER både i introt och på alla videobanden... Då går de ju inte att ta fel vad gäller ST...

Men de är ju den jag menar... De står ju: STAR TREK VOYAGER både i introt och på alla videobanden... Då går de ju inte att ta fel vad gäller ST...

Det skulle jag inte kalla en logga utan det är bara ett namn

Morn och Lokatt: Diskussionen om huruvida "Star Trek: Voyager" är en logga, är inte särskilt relevant i detta sammanhanget. Man får kalla det vad man vill, logga är en mycket bra definition tycker jag.

Lokatt: Jag fick ditt PM :) Självklart kan jag rita en VOY-logga, no problemo. *går för att svara på PM'et*

Är det ingen annan som är intresserad, typ Essray eller Quiet? Lis@ eller Enemix? Ni brukar ju komma på WCT-treffarna. :w00t:

Hej!

Vad duktig du är att måla!!! :blink:

Jag skulle gäna vilja ha en tröja. Jag skulle vilja ha Trip :wub: i från Enterprise på tröjan också gärna en Enterprise logo.

Har du möjlighet att måla i färg på en tröja. Jag förstår att det kan bli dyrare men jag kan tänka mig att betala mer för en färgbild.

Det vore kul att ha Trip på magen och Enterprise på ryggen.

Om du har möjlighet at måla denna tröja skickar jag gärna en t-shirt till dig.

Tack på förhand ;)

/Caroline

Hej Bellana!

Tack så mycket! :) Trip och Enterprise går utmärkt! Skälet till att jag vill ha en ljus tröja och rita med svart penna, är att jag tror/trodde att det blir fult med färgpennor. Haha det säger jag som inte ens har testat det än, visst skulle jag kunna måla det blåa och röda i Trips uniform! Enterprise-loggan kan jag göra blåsvart om det går bra. Det blir inte alls dyrare än det ordinarie priset. Jag skickar nu ett PM till dig med min adress. ;)

• Create New...