Niklas Berg Posted November 2, 2013 Report Share Posted November 2, 2013 Jag såg precis ett halvt reklaminslag på tv6 om Star Trek-fredagar med start 29 november. Dock hann jag inte uppfatta om det var att de tar upp någon serie eller kör filmerna. Det var lite scener från både TOS och TNG-filmer i alla fall. Någon som har koll på upplägget? Det är ju faktiskt helt sjukt att ingen vanlig svensk tv-kanal visar någon serie just nu, och att det var så länge sedan sist. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottos Posted November 2, 2013 Report Share Posted November 2, 2013 Det jag uppfattade var att de ska visa filmerna som de visar star wars just nu. Det jag undrar är om det visar en per fredag eller streckar alla filmerna. Tyvärr så tvivlar jag på att de visar Into Darkness. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bones Posted November 2, 2013 Report Share Posted November 2, 2013 Häftigt det blir skoj. Into Darkness är nog för ny ja. Men om ett år eller så. Tv4 har ju visat Star Trek 2009 ett par gånger juSent from my GT-I9505 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted November 3, 2013 Report Share Posted November 3, 2013 Kul! Om någon hittar en hemsida eller en video eller dylikt så hojta gärna till, så lägger vi upp en artikel om det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 3, 2013 Report Share Posted November 3, 2013 Det jag undrar är om det visar en per fredag eller streckar alla filmerna. Reklamen nämner "premiär", så det är nog en gång i veckan som gäller. Såg även att dom endast visar sju av filmerna, vilka det är vet jag inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted November 4, 2013 Report Share Posted November 4, 2013 Tv 5 hade ett sådant maraton för bra många år sedan. Fast då sände dem 8 filmer bara. Jag misstänker att dem kommer sända 11 filmer denna gång. Vi får hoppas på att man får se filmerna, tv6 har tendens att ha tekniska problem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Såg den där reklamen igår och det var blandat från både serier och filmer, bland annat flimrade Defiant förbi i en sekvens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Är inte Defiant med i First Contact? Såg själv bara scener från filmerna i reklamen, men kanske missade något då. Eftersom det bara är filmer dom ska visa är det lite konstigt om dom visat scener från TV-serier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted November 5, 2013 Report Share Posted November 5, 2013 Jo, Worf kommer på Defiant till slaget med borgkuben utanför jorden i filmens inledning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted November 6, 2013 Report Share Posted November 6, 2013 Är inte Defiant med i First Contact? Såg själv bara scener från filmerna i reklamen, men kanske missade något då. Eftersom det bara är filmer dom ska visa är det lite konstigt om dom visat scener från TV-serier. My bad, det stämmer ju att Defiant var med i First Contact. Hade helt glömt bort det. Tyckte först också att det var lite märkligt att blanda filmer och serier om det nu är så att man tänkt köra filmerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpockSulu Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 De kommer att bara sända: The motion picture the wrath of Khan the search for Spock the Voyage home the final frontier the undiscovered country och generations. Bara 7 filmer på 7 fredagar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Var det jag misstänkte. Då valde dom sex bra filmer att visa Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpockSulu Posted November 10, 2013 Report Share Posted November 10, 2013 Haha ja exakt?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tottos Posted November 12, 2013 Report Share Posted November 12, 2013 Ser fram emot det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 De kommer att bara sända: The motion picture the wrath of Khan the search for Spock the Voyage home the final frontier the undiscovered country och generations. Bara 7 filmer på 7 fredagar Sju filmer ska sändas men varför tar dem med first Contact? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 First contact var väl inte med på listan? Men om ni vill se den filmen är ni välkomna på lördag på West Coast Trekkers treff 66 - läs mer på http://www.startrekdb.se/aktiviteter/aktiviteter.php?traff=605 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpockSulu Posted November 14, 2013 Report Share Posted November 14, 2013 Jag vet inte det e nåt fel med sexan men jag såg också first contact på reklam Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 15, 2013 Report Share Posted November 15, 2013 (edited) Såg det jag med, tycker det är dumt av dom att använda scener ur den filmen när den tydligen inte kommer vara bland filmerna som kommer visas. Edited November 15, 2013 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 20, 2013 Report Share Posted November 20, 2013 Nu har dom lagt till två filmer och reklamen säger nu att nio filmer kommer visas. Dom betalade säkert för First Contact och fick Insurrection helt gratis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpockSulu Posted November 20, 2013 Report Share Posted November 20, 2013 Men first contact och insurrecation är väl rätt bra fast inte som de 6 första. I first contact får vi ju träffa Borgdrottningen och jag har inte sett insurrecation på drygt 3 månader så jag tror att det är den med den där Ba Ku planeten som admiral (kommer inte ihåg) försöker kopiera och sedan flytta på Ba Ku folket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted November 20, 2013 Report Share Posted November 20, 2013 First Contact är riktigt bra. Insurrection däremot... Ja, det är den filmen du tänker på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpockSulu Posted November 21, 2013 Report Share Posted November 21, 2013 (edited) A jag tänkte väl att det var den Edited November 24, 2013 by SpockSulu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bones Posted November 21, 2013 Report Share Posted November 21, 2013 First Contact tycker jag är riktigt bra. Lätt den bästa TNG-filmen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted November 23, 2013 Report Share Posted November 23, 2013 Jag tycker att Insurrection är rätt bra, men den känns mer som ett långt avsnitt än en film. ...och även om jag tycker att An English Tar-scenen är rätt kul så blir det lite att sträcka sig efter skämskudden när man ser den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpockSulu Posted November 23, 2013 Report Share Posted November 23, 2013 Exakt då picard och data sjunger an english tar är to die for Worf sjunger också men picard och datas röster står ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts