Jump to content

Star Trek på TV6?

Niklas Berg

Recommended Posts

Jag såg precis ett halvt reklaminslag på tv6 om Star Trek-fredagar med start 29 november. Dock hann jag inte uppfatta om det var att de tar upp någon serie eller kör filmerna. Det var lite scener från både TOS och TNG-filmer i alla fall. Någon som har koll på upplägget? Det är ju faktiskt helt sjukt att ingen vanlig svensk tv-kanal visar någon serie just nu, och att det var så länge sedan sist.

Är inte Defiant med i First Contact? Såg själv bara scener från filmerna i reklamen, men kanske missade något då. Eftersom det bara är filmer dom ska visa är det lite konstigt om dom visat scener från TV-serier.

My bad, det stämmer ju att Defiant var med i First Contact. Hade helt glömt bort det.

Tyckte först också att det var lite märkligt att blanda filmer och serier om det nu är så att man tänkt köra filmerna.

Men first contact och insurrecation är väl rätt bra fast inte som de 6 första. I first contact får vi ju träffa Borgdrottningen och jag har inte sett insurrecation på drygt 3 månader så jag tror att det är den med den där Ba Ku planeten som admiral (kommer inte ihåg) försöker kopiera och sedan flytta på Ba Ku folket.