Gå till innehåll
Niklas Berg

Star Trek på TV6?

Rekommenderade inlägg

Jag såg precis ett halvt reklaminslag på tv6 om Star Trek-fredagar med start 29 november. Dock hann jag inte uppfatta om det var att de tar upp någon serie eller kör filmerna. Det var lite scener från både TOS och TNG-filmer i alla fall. Någon som har koll på upplägget? Det är ju faktiskt helt sjukt att ingen vanlig svensk tv-kanal visar någon serie just nu, och att det var så länge sedan sist.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det jag uppfattade var att de ska visa filmerna som de visar star wars just nu.

Det jag undrar är om det visar en per fredag eller streckar alla filmerna.

Tyvärr så tvivlar jag på att de visar Into Darkness.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Häftigt det blir skoj. Into Darkness är nog för ny ja. Men om ett år eller så. Tv4 har ju visat Star Trek 2009 ett par gånger ju

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det jag undrar är om det visar en per fredag eller streckar alla filmerna.

Reklamen nämner "premiär", så det är nog en gång i veckan som gäller. Såg även att dom endast visar sju av filmerna, vilka det är vet jag inte.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tv 5 hade ett sådant maraton för bra många år sedan. Fast då sände dem 8 filmer bara. Jag misstänker att dem kommer sända 11 filmer denna gång. Vi får hoppas på att man får se filmerna, tv6 har tendens att ha tekniska problem

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte Defiant med i First Contact? Såg själv bara scener från filmerna i reklamen, men kanske missade något då. Eftersom det bara är filmer dom ska visa är det lite konstigt om dom visat scener från TV-serier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är inte Defiant med i First Contact? Såg själv bara scener från filmerna i reklamen, men kanske missade något då. Eftersom det bara är filmer dom ska visa är det lite konstigt om dom visat scener från TV-serier.

My bad, det stämmer ju att Defiant var med i First Contact. Hade helt glömt bort det.

Tyckte först också att det var lite märkligt att blanda filmer och serier om det nu är så att man tänkt köra filmerna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De kommer att bara sända:

The motion picture the wrath of Khan the search for Spock the Voyage home the final frontier the undiscovered country och generations.

Bara 7 filmer på 7 fredagar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De kommer att bara sända:

The motion picture the wrath of Khan the search for Spock the Voyage home the final frontier the undiscovered country och generations.

Bara 7 filmer på 7 fredagar

Sju filmer ska sändas men varför tar dem med first Contact?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men first contact och insurrecation är väl rätt bra fast inte som de 6 första. I first contact får vi ju träffa Borgdrottningen och jag har inte sett insurrecation på drygt 3 månader så jag tror att det är den med den där Ba Ku planeten som admiral (kommer inte ihåg) försöker kopiera och sedan flytta på Ba Ku folket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att Insurrection är rätt bra, men den känns mer som ett långt avsnitt än en film.

...och även om jag tycker att An English Tar-scenen är rätt kul så blir det lite att sträcka sig efter skämskudden när man ser den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu