Iron Man 3 har nu spelat in över en miljard dollar, skriver Boxoffice.com. Filmen har varit ute 24 dagar och är nu en av de mest framgångsrika superhjältefilmerna någonsin.
I vissa asiatiska länder som Indonesia, Malaysia, och Vietnam är det den film som har spelat in mest pengar i historien. Succén beror mycket på att filmen spelat in nästan 700 miljoner dollar utanför USA.
För Star Trek Into Darkness finns det defintivt en risk att Iron Man 3 kommer att ta en del av de intäkter Paramount hoppades vinna internationellt. Med andra ord möter Star Trek nu hårdare motstånd än för fyra år sedan.