Aike Postad 20 Augusti, 2008 Rapport Postad 20 Augusti, 2008 Ingen mer som slog till på dessa oslagbara priser, eller hade alla redan kompletta samlingen? Jag beställde sista säsongen av DS9, eftersom mina gamla VHS-band är utlånade och har varit det i fyra år Lite deprimerande är det att hela säsongen kostar ungefär vad en VHS-kassett med två avsnitt kostade medan serien spelades in. Tänkte beställa hela TNG, eftersom jag inte sett dem på många år. Men beslöt mig att inte göra det till slut. Varför? Jo, därför det känns som dvd-formatet är på utgående inom några år. Det kommer nog ny utgivningar av Star Trek på Blue Ray. Dessutom lär man kunna se dem på nätet lagligt relativt snart. Tar nog ett bra par år innan DVD blir det VHS är idag, så det skulle jag inte oroa mig över. Själv beställde jag häromdagen äve Deep Space Nine säsong 4 och 7, vilket var de enda dom hade kvar. Ska bli kul att fördjupa mig i den serien Nej, DVD dominerar nog 2-3 år till, men det känns som det är som det var kring 2000. VHS störst, men dvd var på klar ingång. Samtidigt så vet jag inte om jag har tid att kolla igenom en hel serie igen just nu. Så det påverkade med. Du får två bra säsonger av DS9. Dock synd att du inte fick 5an och 6an med. Serien blir ju allt mer av följetongskaraktär från fjärde säsongen och framåt.
t80u Postad 21 Augusti, 2008 Rapport Postad 21 Augusti, 2008 Annars om man vill ha billiga star trek-boxar så gjorde iaf jag så (jag spenderade en del tid med att vänta och surfa runt och leta efter olika specialpriser på säsongerna, när jag köpte ihop min numera kompletta star trek-samling) att jag kikade runt på mängder av olika sidor på nätet, och efter ett tag så insåg jag attt det konstant var samma sidor som hade de där extralåga specialerbjudandena. Så om du är på jakt efter star trek-boxar så rekommenderar jag att du kollar följande nätsidor och jämför priserna: www.prisjakt.nu (visar priserna på de flesta svenska nätbutikerna) www.play.com (brittisk nätbutik med fri frakt och jättesortiment) www.axelmusic.com (dansk nätsida som ibland kan chocka rejält med låga priser) ..om ingen av sidorna är direkt jättebilliga så vänta några veckor och kolla igen, på det viser har jag nu tex köpt ihop alla tv-serierna och alla filmerna utan att ha betalat mer än 49kr för någon film eller mer än 300kr för någon säsong.. Så det är mitt tips hur ni ska komplettera upp era samlingar utan att det ska behöva kosta skjortan ;)
The Holy Three Postad 21 Augusti, 2008 Rapport Postad 21 Augusti, 2008 Ingen mer som slog till på dessa oslagbara priser, eller hade alla redan kompletta samlingen? Jag beställde sista säsongen av DS9, eftersom mina gamla VHS-band är utlånade och har varit det i fyra år Lite deprimerande är det att hela säsongen kostar ungefär vad en VHS-kassett med två avsnitt kostade medan serien spelades in. Tänkte beställa hela TNG, eftersom jag inte sett dem på många år. Men beslöt mig att inte göra det till slut. Varför? Jo, därför det k??nns som dvd-formatet är på utgående inom några år. Det kommer nog ny utgivningar av Star Trek på Blue Ray. Dessutom lär man kunna se dem på nätet lagligt relativt snart. Tar nog ett bra par år innan DVD blir det VHS är idag, så det skulle jag inte oroa mig över. Själv beställde jag häromdagen äve Deep Space Nine säsong 4 och 7, vilket var de enda dom hade kvar. Ska bli kul att fördjupa mig i den serien Nej, DVD dominerar nog 2-3 år till, men det känns som det är som det var kring 2000. VHS störst, men dvd var på klar ingång. Samtidigt så vet jag inte om jag har tid att kolla igenom en hel serie igen just nu. Så det påverkade med. Du får två bra säsonger av DS9. Dock synd att du inte fick 5an och 6an med. Serien blir ju allt mer av följetongskaraktär från fjärde säsongen och framåt. Jag tror det blir svårare att få över en viss generation på Blu-ray, och jag hoppas innerligt att det inte är SÅ många som är så löjligt petiga med bilden att de bara MÅSTE ha Blu-ray.
Aike Postad 22 Augusti, 2008 Rapport Postad 22 Augusti, 2008 Annars om man vill ha billiga star trek-boxar så gjorde iaf jag så (jag spenderade en del tid med att vänta och surfa runt och leta efter olika specialpriser på säsongerna, när jag köpte ihop min numera kompletta star trek-samling) att jag kikade runt på mängder av olika sidor på nätet, och efter ett tag så insåg jag attt det konstant var samma sidor som hade de där extralåga specialerbjudandena. Så om du är på jakt efter star trek-boxar så rekommenderar jag att du kollar följande nätsidor och jämför priserna: www.prisjakt.nu (visar priserna på de flesta svenska nätbutikerna) www.play.com (brittisk nätbutik med fri frakt och jättesortiment) www.axelmusic.com (dansk nätsida som ibland kan chocka rejält med låga priser) ..om ingen av sidorna är direkt jättebilliga så vänta några veckor och kolla igen, på det viser har jag nu tex köpt ihop alla tv-serierna och alla filmerna utan att ha betalat mer än 49kr för någon film eller mer än 300kr för någon säsong.. Så det är mitt tips hur ni ska komplettera upp era samlingar utan att det ska behöva kosta skjortan ;) Bra tips! Samtidigt är det någon som har de så kallade Chosen Collection, som säljs via halvskumma, ofta asiatiska webbutiker (alltså inte CDON, Amazon och så vidare). Men även eBay och Tradera har de sålts på. Mycket billigare per serie än här i Europa. Till exempel kostar Enterprise alla fyra säsongerna drygt 100 dollar. De hävdar att de är utgivna för andra marknader än Nordamerika och Europa, men det luktar piratkopior så jag länkar inte till någon butik.
Supreme Commander JAF Postad 22 Augusti, 2008 Rapport Postad 22 Augusti, 2008 Asiatiska webbutiker låter som no no. Det är nämligen inte helt säkert att man inte får piratkopierat stuff. En god regel är att är det för billigt för att vara sant så är det i allmänhet inte det. J.
Mr Trek Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 cdon säljer också 2,3,4,5,7 av Star Trek filmerna riktigt billigt 135 kr för allihopa!!!!
Unkas Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 cdon säljer också 2,3,4,5,7 av Star Trek filmerna riktigt billigt 135 kr för allihopa!!!! Med sådana priser måste jag nästan köpa mig ytterligare en uppsättning av filmerna.
Mr Trek Postad 17 Februari, 2009 Rapport Postad 17 Februari, 2009 Jag köpte dem direkt... så nu har jag även filmer i samlingen det är dock norska omslag(med svenska inställningar på skivan) på alla utom Generations. Generations kostar 19 kr resten 29 kr.
Mr Trek Postad 1 April, 2009 Rapport Postad 1 April, 2009 Ska bara säga att cdon säljer repack boxarna för alla serier för 299 kr styck. Sen säljer de några DS9 boxar till chockpriser också!
Aike Postad 1 April, 2009 Rapport Postad 1 April, 2009 Om man vill köpa repack billigast är det amazon.co.uk som gäller. Med dagens pundkurs kostar en säsong med frakt av TNG, Voy, DS9 eller Enterprise knappt 240 kronor som mest.
Mr Trek Postad 1 April, 2009 Rapport Postad 1 April, 2009 Sen så har ju vissa småsyskon som älskar ST textat men nästintill hatar det otextat ;) . Själv brukar jag ofta se avsnittet själv utan text först innan jag ser det med syrran med text.
Aike Postad 1 April, 2009 Rapport Postad 1 April, 2009 (redigerade) Sen så har ju vissa småsyskon som älskar ST textat men nästintill hatar det otextat ;) . Själv brukar jag ofta se avsnittet själv utan text först innan jag ser det med syrran med text. Ska bara tillägga att jag tror att det är text när man kan köper från England med. Köpte First Contact från Amazon och den var med svensk text . Redigerad 1 April, 2009 av Aike
Mr Trek Postad 1 April, 2009 Rapport Postad 1 April, 2009 Det var intressant att veta, ska kolla amazon nästa gång jag inhandlar ST. Men jag tror inte att det hade varit billigare den här gången.
The Holy Three Postad 27 April, 2009 Rapport Postad 27 April, 2009 Ginza har just nu Trekkies 1 & 2 för endast 29 kr för de som är intresserade.
The Holy Three Postad 9 Oktober, 2009 Rapport Postad 9 Oktober, 2009 http://www.kotteshoppen.se/default.aspx har senaste filmens actionfigurer till salu till ett bra pris. 3.75 inch figurerna kostar 79 kr styck medan 6 inch figurerna kostar 129 kr. Kul med en svensk leksaksaffär på nätet som har Star Trek figurer till salu, ska komplettera Wave One tids nog, saknas 6 figurer.
Pjotr'k Postad 10 Oktober, 2009 Rapport Postad 10 Oktober, 2009 Butiken Levande Ljud har ett antal riktigt bra Star Trek-böcker till bra priser. Ni hittar dem på http://www.levandeljud.se/ . Ägaren Per Åkerman är medlem här i forat dessutom ("Peak") och han har lagt ut en del av böckerna till försäljning via Tradera. Alla hans böcker (och annat) hittar ni här. De som står "Ny" bakom är alltså helt nya - de övriga böckerna är begagnade. I Levande Ljuds butik säljs dock bara nya böcker. Jag är själv mycket nöjd med servicen från Per och om det är någon bok som ni gärna vill ha kan han plocka in. Portot är alltid billigaste möjliga och om man beställer från butiken är det fraktfritt!
The Holy Three Postad 10 December, 2009 Rapport Postad 10 December, 2009 Discshop har enbart idag, fredagen den 11:e, extrapris på nya Star Trek filmen i sin julkalenderskampanj. DVD'n kostar 99 kr medan Blurayn kostar 149 kr. Så ni som inte köpt filmen än, passa på och gör det nu!
Unkas Postad 11 December, 2009 Rapport Postad 11 December, 2009 Tack för tippset. Har missat Discshops julkalender. Kanske smart att hålla ett öga på den.
Pjotr'k Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Jag var på Ekohallen i Borås igår och hittade flera av Playmates Toys figurer kopplade till Star Trek-filmen från 2009 till mycket bra priser. De hade Galaxy-seriens figurer för 60 kronor styck, men till priset av 10 kronor styck om man dessutom köpte transportörsrummets scen för 200 kronor (ordinarie pris 300 kronor). Läs mer om Playmates serie från 2009/2010 här på databasen. Jag köpte flera av figurerna själv och kommer att sälja dubbletter via Tradera - återkommer i annat ämne när jag är klar!
Aike Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Dom ska ju inte ha sålt så värst bra i USA och andra länder, så de har kanske skeppats hit billigt. Jag har inte sett dem i någon leksaksaffär här i Sverige.
Pjotr'k Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Det kan mycket väl vara så - jag hoppas dock att kunna sälja vidare de dubbletter jag köpte till hugade spekulanter till ett inte alltför högt pris för dem!
The Holy Three Postad 6 Januari, 2010 Rapport Postad 6 Januari, 2010 Såg även på City Gross att dom hade dessa figurer, 2 för 99.
The Holy Three Postad 31 Januari, 2010 Rapport Postad 31 Januari, 2010 Trekkies 2 finns att köpa för 10 kr på Ginza för tillfället, Trekkies 1 har tyvärr utgått ur sortimentet.
The Holy Three Postad 1 Februari, 2010 Rapport Postad 1 Februari, 2010 Originalutgåvan av Nemesis går också på 10 kr i deras nya Filmrea.
Mr Trek Postad 29 Augusti, 2010 Rapport Postad 29 Augusti, 2010 (redigerade) Kan tipsa om att de har en del Star Trek filmer för 40 kr och en del för 61 kr på onoff.se, en del är äldre utgåvor och en del är nyare Redigerad 29 Augusti, 2010 av Mr Trek
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu