Jump to content
Sign in to follow this  
Jocke

Tips: Webbutiker och andra butiker

Recommended Posts

Om det gäller Star Trek-leksaker är väl kanske inte SF-bokhandeln den största på området, men den hade du kanske redan funderat på?

<{POST_SNAPBACK}>

Men finns SF-bokis i Göteborg? Trodde bara de fanns i Stockholm!

SF-Bokhandelns hemsida läser jag:

Science Fiction Bokhandeln

i Göteborg

Vallgatan 23

Göteborg

Tel: 031-13 06 70

Epost: goteborg@sfbok.se

Öppettider:

Mån-fre 10-18

Lör 10-16

Sön 12-16

Observera att SF-Bokhandeln i Stockholm har stängt nu på söndag.

Nu är Discshops stora star trek kampanj över. :(

Förvisso har den varit i nedgång länge med färre och färre titlar.

Jag tänkte att vi här kan tipsa varandra var man kan hitta filmer och boxar till lägsta möjliga pris.

T.ex. så har Ginza både: TOS Säsong 2 och Voyager säsong 2 för 699:- st.

Amazon.com är väl att föredra kanske om man har möjlighet att spela upp Region 1. Där kostar exempelvis hela VOY-samlingen $485.97 vilket i svenska riksdaler blir runt 3240kr (460kr per säsong om man slår ut det). Frakt lär ju tillkomma men det lär ändå bli mycket billigare än någonstans i sverige. :P

Dom har även TNG, TOS och DS9 i kompletta samlingar (alla säsonger i ett paket) samt alla långfilmer. Notera dock att de är i Region 1.

Amazon.com är väl att föredra kanske om man har möjlighet att spela upp Region 1. Där kostar exempelvis hela VOY-samlingen $485.97 vilket i svenska riksdaler blir runt 3240kr (460kr per säsong om man slår ut det). Frakt lär ju tillkomma men det lär ändå bli mycket billigare än någonstans i sverige. :P

Dom har även TNG, TOS och DS9 i kompletta samlingar (alla säsonger i ett paket) samt alla långfilmer. Notera dock att de är i Region 1.

<{POST_SNAPBACK}>

Men är det inte mindre mindre extramaterial och godis på region 1 boxarna, eller har jag bara fått det om bakfoten? :)

Men är det inte mindre mindre extramaterial och godis på region 1 boxarna, eller har jag bara fått det om bakfoten? :)

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, antar att du har rätt. Fiskade upp detta ur en Users Review på amazon:

"Why, why are they making us shell out all the big time cabbage for this set? Compared to other season sets, you have to mortgage your house to buy this one. They don't even give you anything special for buying the whole set other than wrapping them all together in a little cardboard sleeve. And it's bad enough Paramount is making a major cash grab...I discovered the other day that there are other extras that they've included on European sets BUT not the North American one."

Ja då vill man ju givetvis ha ett Region 2 set för pengarna. =)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är oxå tull på det man beställer från dem.

Då är det billigare att köpa boxarna från play.com då blir det region2 men mycket billigare än här i sverige. köpte hela DS9 för 4500:- men man kan få dem billigare.

ja, play.com är väl mer eller mindre alltid billigare än alla andra ställen, så länge man inte köper begagnat, vilket man ju helst inte gör, räknade ihop att om man köper alla dvd-boxarna av ds9 nu på play.com så tjänar man ca 4000:- från om man hade köpt alla på cdon.com

/Job, som älskar play.com något alldelles oerhört

Edited by Job

Om man köper tos boxarna på play.com så spar man 300kr per box! och det är ju samma box som här i sverige.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det är fantastiskt, och dom har ju fast fraktkostnad som redan är inräknat i priserna som står på produktsidorna, men anledningen att det är så billigt där beror på att dom är basade på ett ställe där man inte behöver betala skatt. och det fina är att dom ju inte bara säljer filmer, musik och spel är att dom säljer böcker också. :wub:

Ja, det är fantastiskt, och dom har ju fast fraktkostnad som redan är inräknat i priserna som står på produktsidorna, men anledningen att det är så billigt där beror på att dom är basade på ett ställe där man inte behöver betala skatt. och det fina är att dom ju inte bara säljer filmer, musik och spel är att dom säljer böcker också.  :wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Sen om man vill köpa region1 filmer så är swedisc ett bra ställe.

Jag har funderat på att beställa Star Trek TNG Säsong1 DVD från www.amazon.co.uk och efter att ha jämfört med dischop.se 's priser på 945kr för en säsong så tjänar jag ungefär 600spänn på affären. Någon som beställt från amazon förut?

På discshop.se så står det att man får svensk text med på DVDn, tror ni man får det genom amazon också, dvs samma utgåva?

Nu är det visserligen inte så himla viktigt med svensk text eftersom jag sett avsnitten innan utan, men ändå :)

Edited by Tigge

Någon som beställt från amazon förut?
jepp, amazon använder jag mig flitigt av och det har alltid fungerat bra. de är inte nätets största för intet... ;)

På discshop.se så står det att man får svensk text med på DVDn, tror ni man får det genom amazon också, dvs samma utgåva?

mycket möjligt, eftersom det rör sig om r2-utgåvan och de brukar ha text på en herrans massa språk. exempelvis är två av mina ds9-boxar köpta i tyskland och där är svensk text på dem. men, maila dem för säkerhets skull eller kolla upp lite fler detaljer om utgåvan... :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det brukar vara samma utgåva men man kan inte vara 100% säker.

Jag har funderat på att beställa Star Trek TNG Säsong1 DVD från www.amazon.co.uk och efter att ha jämfört med dischop.se 's priser på 945kr för en säsong så tjänar jag ungefär 600spänn på affären. Någon som beställt från amazon förut?

Nu är det visserligen inte så himla viktigt med svensk text eftersom jag sett avsnitten innan utan, men ändå :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det är dock billigare att köpa boxen på play.com. med frakten inkluderad är priset redan lägre på play.com än på amazon utan frakten inräknad.

En polare som varit på Åhlens idag berättade att de har Voyagerboxarna för 575:- styck. Klart överkomligt. Om bara alla andra affärer tog efter.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för tipset! :)

Idag var jag också på Åhlens (i karlskrona) så nu har jag en tredje påbörjad DVD-serie! :D

Men som Rick Hunter sa, de har bara säsong 1... :(

Edited by OnO

Förresten, det är svensk text med på dvd-boxarna från amazon.co.uk. (och 11 andra språk om ni vill ha tysk text och franskt språk...)

Och ja, bara första boxen av Voyager fick jag reda på efter att ha postat här.

Eh...så ingen tror jag har två användare eller något, det här är DanielSchenström på min väns dator (som är på GothCon med "min" dator) och jag tänkte inte på att logga ut den användaren.

Edited by ElfQueen

hej jag heter star 884 och blev medlem för 5 minuter sedan.

jag har en fråga till er jag vet inte i vilket forum jag ska ta upp det i.

jag letar efter startrek affärer i skåne / köpenhamn jag har försökt hitta startrek affär på googel men det gick inte. så jag sätter mitt hopp till er.

hoppas ni kan hjälpa mig mvh star884

TSS sponsorlista kanske kan ge något tips. Det verkara dock bara vara Powerstore i Malmö som bl.a. säljer spel. Annars är det Stockholm/Göteborg och SF-bokhandeln som gäller. Internet fungerar också bra. Vill/kan du köpa via nätet så finns det gott om internationella och svenska butiker som är bra att tillgå, vilket det står om i övriga Quarks-forat.

Vad är det du söker?

hej Amiral Pjotr'k.

jag söker böcker där det står info och fakta om planeterna folken tekniken vapen skeppen och fedrationen. inga böcker om sk äventyr som ex vad hände efter ds 9 s sista avsnitt.

jag har hittat

The Klingon Hamlet

The Star Trek Encyclopedia

Star Trek Cookbook

jag undra om du vet fler böcker som jag har missat och om du har deras isbn nummer.

qapla mvh star884