Excelsior Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 Tack för alla tipsen! Jag hittade själv en sajt med bra utbud: www.neweyestudio.com Men priserna där var sinnessjuka... Det är väl dessutom inte så många amerikanska näthandelsaffärer som levererar till Europa? Citera
Turambar Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 Tack för alla tipsen! Jag hittade själv en sajt med bra utbud: www.neweyestudio.com Men priserna där var sinnessjuka... Det är väl dessutom inte så många amerikanska näthandelsaffärer som levererar till Europa? det är nog, om du betalar rilkigt med frakt............ Citera
Essray Postad 8 Oktober, 2002 Rapport Postad 8 Oktober, 2002 Tack för alla tipsen! Jag hittade själv en sajt med bra utbud: www.neweyestudio.com Men priserna där var sinnessjuka... Det är väl dessutom inte så många amerikanska näthandelsaffärer som levererar till Europa? det är nog, om du betalar rilkigt med frakt............ Jag tror frakten till europa ligger på cirka $35. Det tar iaf påStar Trek- The Experience. Det är väl ändå en rätt överkomlig summa, förutsatt att man beställer allt man vill ha vid ett tilfälle. En anledning till att neweyestudio.com är så dyra är förmodligen att det de säljer är samlar-objekt. Himla cool pryl, den där apparaten som gör ett sådant där klick-ljud till commbadgen . Tyckte annars att det var lite irriterande att man inte kunde fylla i sin beställning online, utan var tvungen att skicka ett mail. <_< Citera
Excelsior Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Samlarobjekt eller inte... NewEye Studio var de ända jag hittade, som hade vad jag ville ha. Så jag får väl se hur stor porto-smällen blir... Citera
Mr Borg Postad 9 Oktober, 2002 Rapport Postad 9 Oktober, 2002 Mynt och musik är absolut den bästa affärer i Sverige, eller nått. De säljer TNG DVD boxarna för 500 kr/styck, det är en annan upptryckning, men ser precis ut som orginal boxarna, region2 och fungerar lika bra med=) !!! ;) Citera
Excelsior Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Kvack! Är det sant?? Menar du Mynt & Musik vid Svingeln i GBG?? Citera
Mr Borg Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Nä, jag menar mynt och musik vid stigbergstorget. Citera
Essray Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 Mynt och musik är absolut den bästa affärer i Sverige, eller nått. De säljer TNG DVD boxarna för 500 kr/styck, det är en annan upptryckning, men ser precis ut som orginal boxarna, region2 och fungerar lika bra med=) !!! ;) Jasså, hur är det med garanti då? Och hur länge har de öppet? Citera
Mr Borg Postad 10 Oktober, 2002 Rapport Postad 10 Oktober, 2002 enligt lag så hur du minst en månad garanti, eftersom de är nya produkter med så borde det vara ett år, är osäker. Tja, de har öppet måndag-lördag. tror de öppnar på eftermiddagen någongång, typ 13.00-18.00 Citera
Essray Postad 11 Oktober, 2002 Rapport Postad 11 Oktober, 2002 enligt lag så hur du minst en månad garanti, eftersom de är nya produkter med så borde det vara ett år, är osäker. Enligt konsumentköpslagen måste alla näringsidkare lämna 2 års garanti, oavsett om varorna är begagnade eller ej, förutsatt att det inte är förbrukningsvaror. Men att försöka få ett företag att följa de reglerna är nästintill om??jligt. Därför är det alltid bättre om de själva lämnar ngn forma av garanti. :vulcan: Citera
Excelsior Postad 11 Oktober, 2002 Rapport Postad 11 Oktober, 2002 Strunt samma, för bara 500 spänn är det nästan värt att pröva ändå... Citera
Quiet Postad 11 Oktober, 2002 Rapport Postad 11 Oktober, 2002 Vill bara göra er uppmärksamma på att det sannerligen måste vara piratkopior som säljs på det aktuella försäljningsstället, och om ryktet fortsätts att srpdas får Paramount aldeles säkert reda på det. Citera
Mr Borg Postad 12 Oktober, 2002 Rapport Postad 12 Oktober, 2002 Tja, kände bara att jag inte kunde hålla det för mig själv bara. Hittar man en guldgruva så vill man dela med sig=) Tycker det är rätt år paramount med, de tar ju ockerpriser för sina boxar!! )=)= Citera
Phlox Postad 12 Oktober, 2002 Rapport Postad 12 Oktober, 2002 Så farligt är det väl inte med tanke på att man får en hel säsong för under 1000:- Om man vill köper VHS så blir det mer pengar. Om man vill ha det billigare och inte köpa piratkopierade så finns säsongerna att få tag på begagnade. Citera
Excelsior Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 Så farligt är det väl inte med tanke på att man får en hel säsong för under 1000:- Om man vill köper VHS så blir det mer pengar. Om man vill ha det billigare och inte köpa piratkopierade så finns säsongerna att få tag på begagnade. Men sen så är väl tillverkningspriset på en sån box inte mer än 20-30 spänn. Speciellt om de tillverkas i låglöneländer, vilket de säkerligen görs. Och kostaden för att producera TNG-serien har väl Paramount tjänat in för länge sedan... Citera
Mr Borg Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 yepp det har de ju lugnt gjort. Men sedan så är det ju så med, det är ju inte så dyrt om man jämför med VHS utgåvorna. Citera
Morn Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 Men det är ju inte skivorna som vi betalar för!! Skiver kan jag köpa billigt. Det är det som är på skivorna som kostar. All den trek som kostat mycket att göra. men under 1000kr för en säsong är ju biligt så jag fattar inte vad ni klagar om Citera
Essray Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 Vill bara göra er uppmärksamma på att det sannerligen måste vara piratkopior som säljs på det aktuella försäljningsstället, och om ryktet fortsätts att srpdas får Paramount aldeles säkert reda på det. Har du några belägg för det påståendet? Jag var nämligen där och kollade i fredags och sedan gick jag in på Bengans och jämförde med deras exemplar, och jag kunde då rakt inte se ngn skillnad på de båda. Fast det kanske är en jättestor konspiration som även de är inblandade i. ;) Citera
nx01 Postad 14 Oktober, 2002 Rapport Postad 14 Oktober, 2002 måste säga att jag personligen har svårt att tänka mig att en "riktigt" butik skulle sälja piratkopior. Citera
Turambar Postad 27 Oktober, 2002 Rapport Postad 27 Oktober, 2002 Dom figurerna som finns under "Leksaker" på stenterprise.nu finns att köpa i en affär i Göteborg som heter "Dolores" och ligger fall man går från Järntorget mot Nils Ericsson terminalen och Accsess akuten. I Dolores så finns figurerna....... Citera
B'Elanna Postad 4 Januari, 2003 Rapport Postad 4 Januari, 2003 Jag var just inne och tittade på Blackstars sight. Hittade dock inga ST Enterprise som inte finns på Sf-bokhandlen. Mitt råd är för tillfället att handla på SF-bokhandeln. Där går det väldigt bra att handla via Internet. Jag är för övrigt lycklig ägare av Star Trek encoclypedia som jag köpte när jag var i USA. Om ni är i uSA finns det mycket Star trek relaterat att köpa. Glöm inte att beska Smitsonia Air and Space museum om ni besöker Washington :P Citera
thestargaze Postad 4 Januari, 2003 Rapport Postad 4 Januari, 2003 Är det någon här som har köpt TNG-box? :tomte: Vilka har ni? :tomte: Jag har köpt säsong 1, säsomg 2 är på väg! Är det värt det? Personligen så tycker jag att 1000:- är lite dyrt. När man väl har startat att köpa så måste man ju ha alla. Det är ju sju stycken så det blir väl 7000:- totalt som amn slänger i sjön. Hmm.... dyr hobby. <_< Tycker ni att det är värt att spendera dessa pengar? Jag tycker att det är dyrt men köper ändå. Jag kan inte låta bli. Jag har fått rena rama Star Trek-febern Citera
Excelsior Postad 7 Januari, 2003 Rapport Postad 7 Januari, 2003 (redigerade) Är det någon här som har köpt TNG-box? :tomte: Vilka har ni? :tomte: Jag har köpt säsong 1, säsomg 2 är på väg! Är det värt det? Personligen så tycker jag att 1000:- är lite dyrt. När man väl har startat att köpa så måste man ju ha alla. Det är ju sju stycken så det blir väl 7000:- totalt som amn slänger i sjön. Hmm.... dyr hobby. <_< Tycker ni att det är värt att spendera dessa pengar? Jag tycker att det är dyrt men köper ändå. Jag kan inte låta bli. Jag har fått rena rama Star Trek-febern Du ska inte ha dåligt smavete för att lägga ut så mycket pengar. Det är en bra investering. Tusen kronor låter kanske lite mycket, men för en hel säsong (på DVD dessutom) är det ju inte så farligt. Själv brukar jag snylta på min kompis DVD-box då och då. :lol: Redigerad 8 Januari, 2003 av Excelsior Citera
bruse Postad 1 Februari, 2003 Rapport Postad 1 Februari, 2003 Inköpt idag för egentligen för mycket pengar. Men min snåle klon sparar all sin veckopeng, så jag fick låna <PARENTES> Klonen köpte samtidigt den blåe till höger, den gule hade han innan. Så det här är vad våra intressen kretsar sig kring </PARENTES> Citera
Emher Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 Ingen som vet om nån affär i Stockholm som säljer ST-leksaker eller modeller, typ skepp o dylikt? Skulle gärna vilja få tag i något utav Enterprise-skeppen... Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.