bruse Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 Mitt skepp köpte jag på Nostalgipalatset, S:t Eriksgatan, nära Vanadisplan. Där fanns en hel monter med Star Wars och Star Trek grejer. Tom en del i originalkartong, som trikorder, laserpistoler, communicator. Citera
Morn Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 (redigerade) här finns några bilder på några av mina Trekleksaker (samt lite annat) Redigerad 2 Februari, 2003 av Morn Citera
everybodyknows Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 nån som vet något ställe där man kan köpa lite star trek leksaker online? gärna inom sverige. trodde jag hade hittat två actionfigurer, men morn hann före...*muttra*... ;) Citera
Morn Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 Jag har köpt ganska mycket via ebay.com där finns det trek men det är dock från uas det mesta där. Citera
bruse Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 trodde jag hade hittat två actionfigurer, men morn hann före...*muttra*... ;) Var har ni hittat dom gubbarna? Citera
everybodyknows Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 på tradera. auktionssiten. Citera
Bromma_Herman Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 Finns Bird of Prey och Intrepid där? Galaxy, Soverign och Warbird går naturligtvis också bra! Men allra helst: DEFIANT! Finns det på Nostalagiparadiset? Vad ligger medelpriset på? Citera
everybodyknows Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 och desto viktigare för mig icke-stockholmare: har nostalgiparadiset nån webshop? Citera
bruse Postad 2 Februari, 2003 Rapport Postad 2 Februari, 2003 och desto viktigare för mig icke-stockholmare: har nostalgiparadiset nån webshop? De har en hemsida, men ingen shop. Det är flera personer som har små diskar osv. Som en liten loppmarknad typ. Citera
bruse Postad 3 Februari, 2003 Rapport Postad 3 Februari, 2003 Jag testade med www.nostalgipalatset.com (såklart) men där finns inte mycket att se. Egentligen ingenting. Citera
Bromma_Herman Postad 6 Februari, 2003 Rapport Postad 6 Februari, 2003 Det visade sig stämma... Citera
bruse Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 Är det någon som beställt en uniform från Warp One och lan förtälja kvalitet, prisvärdhet osv? Eller hur är The Experience? Citera
Excelsior Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Undrar också hur det är med uniformer. Warp One verkar ju vara en brittisk näthandel, så portot är nog billigare (någon som vet hur mycket?). Finns det inga svenska e-butiker som säljer uniformer? Citera
Nina Janeway Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Finns det inga svenska e-butiker som säljer uniformer? En gång för länge sedan (flera år sen) så svär jag på att jag såg en svensk sajt där de sålde Star Trek-uniformer för kanske 500 kr styck. De kostade dock mindre om man var med i Swedish Trekkers; är det nån som vet vad jag snackar om? Citera
bruse Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 (redigerade) Funderar på att tillsammans med en annan trekker beställa från Star Trek - The Experience, Las Vegas om nån vill hänga på. Så delar vi på frakten. Jag bor i Trekk Holm. Men för att jag ska få rätt storlek på uniform behöver jag veta min size i feet & inches samt pounds. Hur räknar man ut sånt? Redigerad 19 Februari, 2003 av bruse Citera
Pjotr'k Postad 20 Februari, 2003 Rapport Postad 20 Februari, 2003 Funderar på att tillsammans med en annan trekker beställa från Star Trek - The Experience, Las Vegas om nån vill hänga på. Så delar vi på frakten. Jag bor i Trekk Holm. Men för att jag ska få rätt storlek på uniform behöver jag veta min size i feet & inches samt pounds. Hur räknar man ut sånt? Jag kan vara intresserad. Dock har jag undringar över en sak: Du säger att du måste veta din storlek i inches, har de inte bara storlekarna S, M och L på exempelvis ds9-uniformer? Jag hittar inget om några andra storleksanvisningar. Själv tänkte jag mig M eller L, men vet inte om storlekarna i amerikanska mått är motsvarande, vet någon annan det? Behöver du översättning från inch till cm -- Kolla i någon Elloskatalog, om du har någon. Där översätter de alltid storlekar på ena eller andra hållet. Citera
Pjotr'k Postad 21 Februari, 2003 Rapport Postad 21 Februari, 2003 Jag citerar mig själv. Är det någon som har ett svar på min fråga? Själv tänkte jag mig M eller L, men vet inte om storlekarna i amerikanska mått är motsvarande, vet någon annan det? Citera
B'Elanna Postad 10 Mars, 2003 Rapport Postad 10 Mars, 2003 Jag funderar på att pernumerera på tidningen Star Trek monthly. Är det någon som vet hur man gör det bliigast och bäst? Citera
Sotunk Postad 10 Mars, 2003 Rapport Postad 10 Mars, 2003 (redigerade) Ett ställe att prenumerera ifrån är Science Fiction-bokhandeln. Jag har ingen aning om de är billiga eller ej, jag vet bara att de erbjuder tjänsten. Redigerad 10 Mars, 2003 av Sotunk Citera
Shinzon Postad 10 Mars, 2003 Rapport Postad 10 Mars, 2003 På Press stop kan man prenumerera på Star Trek Monthly. Jag vet inte hur mycket det kostar. Citera
B'Elanna Postad 11 Mars, 2003 Rapport Postad 11 Mars, 2003 Jag har själv kollat upp det och det visar sig att det är mycket billigare att prenumerara direkt från england. Det kostar då ca 500 kr för 13 nummer - om man köper tidningen från Presstopp kostar det ungefär dubbet så mycket. Citera
everybodyknows Postad 11 Mars, 2003 Rapport Postad 11 Mars, 2003 nån som vet var man kan köpa en modell av enterprise - d? skulle verkligen vilja bygga en sån. Citera
Quiet Postad 11 Mars, 2003 Rapport Postad 11 Mars, 2003 Själv tänkte jag mig M eller L, men vet inte om storlekarna i amerikanska mått är motsvarande, vet någon annan det? Borde vara ungefär samma storlek, om inte lite större. Citera
Nina Janeway Postad 12 Mars, 2003 Rapport Postad 12 Mars, 2003 nån som vet var man kan köpa en modell av enterprise - d? skulle verkligen vilja bygga en sån. *le* Jag var ju på Udda ting på Järntorget i Gbg idag. Det kanske inte hjälper dig som bor i Skåne så mycket men jag hittade ändå lite roliga modellgubbar, typ Deanna, Worf, Odo, Sisko, Riker mfl. Så hittade jag också en liten modell av TOS-Enterprise NCC 1701, och även NCC 1701-B. Fast inte Enterprise-D, sorry.... Hittade också ett Vulcan-skepp, och en talande alarm-Voyagerklocka! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.