Jump to content
Sign in to follow this  
Jocke

Tips: Webbutiker och andra butiker

Recommended Posts

Mitt skepp köpte jag på Nostalgipalatset, S:t Eriksgatan, nära Vanadisplan.

Där fanns en hel monter med Star Wars och Star Trek grejer. Tom en del i originalkartong, som trikorder, laserpistoler, communicator.

och desto viktigare för mig icke-stockholmare: har nostalgiparadiset nån webshop?

De har en hemsida, men ingen shop. Det är flera personer som har små diskar osv. Som en liten loppmarknad typ.

Undrar också hur det är med uniformer. Warp One verkar ju vara en brittisk näthandel, så portot är nog billigare (någon som vet hur mycket?). Finns det inga svenska e-butiker som säljer uniformer?

Finns det inga svenska e-butiker som säljer uniformer?

En gång för länge sedan (flera år sen) så svär jag på att jag såg en svensk sajt där de sålde Star Trek-uniformer för kanske 500 kr styck. De kostade dock mindre om man var med i Swedish Trekkers; är det nån som vet vad jag snackar om?

Funderar på att tillsammans med en annan trekker beställa från Star Trek - The Experience, Las Vegas om nån vill hänga på. Så delar vi på frakten. Jag bor i Trekk Holm.

Men för att jag ska få rätt storlek på uniform behöver jag veta min size i feet & inches samt pounds. Hur räknar man ut sånt?

Edited by bruse

Funderar på att tillsammans med en annan trekker beställa från Star Trek - The Experience, Las Vegas om nån vill hänga på. Så delar vi på frakten. Jag bor i Trekk Holm.

Men för att jag ska få rätt storlek på uniform behöver jag veta min size i feet & inches samt pounds. Hur räknar man ut sånt?

Jag kan vara intresserad. Dock har jag undringar över en sak: Du säger att du måste veta din storlek i inches, har de inte bara storlekarna S, M och L på exempelvis ds9-uniformer? Jag hittar inget om några andra storleksanvisningar.

Själv tänkte jag mig M eller L, men vet inte om storlekarna i amerikanska mått är motsvarande, vet någon annan det?

Behöver du översättning från inch till cm -- Kolla i någon Elloskatalog, om du har någon. Där översätter de alltid storlekar på ena eller andra hållet.

Jag citerar mig själv. Är det någon som har ett svar på min fråga?

Själv tänkte jag mig M eller L, men vet inte om storlekarna i amerikanska mått är motsvarande, vet någon annan det?

Jag har själv kollat upp det och det visar sig att det är mycket billigare att prenumerara direkt från england. Det kostar då ca 500 kr för 13 nummer - om man köper tidningen från Presstopp kostar det ungefär dubbet så mycket.

Borde vara ungefär samma storlek, om inte lite större.

nån som vet var man kan köpa en modell av enterprise - d? skulle verkligen vilja bygga en sån.

*le* Jag var ju på Udda ting på Järntorget i Gbg idag. Det kanske inte hjälper dig som bor i Skåne så mycket men jag hittade ändå lite roliga modellgubbar, typ Deanna, Worf, Odo, Sisko, Riker mfl. Så hittade jag också en liten modell av TOS-Enterprise NCC 1701, och även NCC 1701-B. Fast inte Enterprise-D, sorry.... :( Hittade också ett Vulcan-skepp, och en talande alarm-Voyagerklocka! :D