Jump to content
Sign in to follow this  
Jocke

Tips: Webbutiker och andra butiker

Recommended Posts

Jag har själv kollat upp det och det visar sig att det är mycket billigare att prenumerara direkt från england. Det kostar då ca 500 kr för 13 nummer - om man köper tidningen från Presstopp kostar det ungefär dubbet så mycket.

Jag har faktist övervägt att prenumerera på STM, och det torde väl inte vara så svårt? Jag är dock fortfarande under 18 och äger inget kreditkort, fast det står på pren. blanketten att man kan skicka en s.k "International money order" eller nåt. Är det nån som vet hur det skulle fungera, alltså går man in på Forex och växlar svenska pengar till pund, och sen till posten för att göra en internationell inbetalning eller vad?? Skriver man ut en check på en bank :blink: *förvirrad* Quiet, jag vet att du prenumererar på ST Communicator. Hur gör du när du betalar??

hupp hupp. enterprise-b är tufft det med. vad kostade den?

*anstränger mig hårt för att rota allra längst in i minnesbankarna* Jag vet inte. Jag måste kolla igen. Mellan 100 och 375 kr kanske? vet tyvärr inte... :rodna:

Jag citerar mig själv. Är det någon som har ett svar på min fråga?

Själv tänkte jag mig M eller L, men vet inte om storlekarna i amerikanska mått är motsvarande, vet någon annan det?

Gå in på babylon så kan man ladda ner en engelsk svensk ordbok till datorn som är väldigt bra. Man kan få hjälp med vikter och valut och man kan nog få hjälp med inches och sådant med. Dock kommer jag inte ihåg för efter min dator krashade sa har jag det inte kvar. Men försök, det är gratis de första dagarna eller något sånt.

Ingen som vet var man kan köpa små modell skepp? Har kollat runt lite, men det verkar stört omöjligt att få tag i... :huh:

om du pratar om micro macines skeppen så har de slutats göras så de är ganska ovanliga (själv har jag ca 50 st)

sen finns ju sånna man kan hänga i jul gran. där vet jag faktist inte mycket om.

men om man är villig att köpa utanför sverige (sånna här saker går i princip inte att få tag på i sverige) så är det Ebay som gäller.

där finns det mästa som man kanske vill ha

Inköpt idag för egentligen för mycket pengar. Men min snåle klon sparar all sin veckopeng, så jag fick låna  :D

030201_2432.jpg

<PARENTES>

Nu måst jag nästan säga det här och kanske göra någon lite avundsjuk. Jag fick tag i ett likadant skepp i en "loppisaffär" här hemma för endast 5! kr, tror inte de fattade vad de sålde. Tyvärr fattades kartong och nåt litet tillbehör men det är jättekul att ha det i alla fall!

Jag har tänkt att ha en Star Trek kväll i en snar farmtid och se TNG. Det jag undrar är om ni kan rekommendera vilken säsong jag ska se först. Jag har säsong 2-5. Vilken ska jag se först?

Att se de alla den kvällen/helgen orkar jag inte!

Vad rekommenderar ni?

Edited by Captain Mariah

Säsong 2 är ju bra är ju med Dr. Katherine Pulaski och så har vi avsnitt som är bra tex: När Data är Sherlock Holmes, Närm dom träffar på Borg för första gången och avsnitt med Picard som Dixon Hill..

Säsong 3 är ju ochså bra med Beverly tillbacka.. :) Är ju avsnitt med Q och när kapten är på semester och allt.

Säsong 4 har ett bra avsnitt när Q för kapten och dom andra iin i berätelsen om Robin Hood typ.. :lol: ovh så har vi avsnittet när Keiko och Miles gifter sig..

Säsong 5 är ju när Ro kommer in i serien.. När Geordi och ro blir osynliga är många bra avsnitt.. :rolleyes:

Svårt att säga vilken av dom som är bäst och som amn rekomderar du akn ju se fråpn säsong 2 tills 5.. :)

Det här har inte med Nyköp att göra. Titta i en lämplig TNG-diskussion, eller (om det inte finns någon) - skapp en ny!

Finns det nån stans i Sverige man kan beställa combadge och sånt?? :)

Jag har letat efter combadge i Sverige men inte hittat. (Jo jag såg TNG-combadge i en mässa men den ville jag inte ha.) Så jag köpte min via e-bay.

Men det finns kanske någon annan trekker som kanske vet nåt här.

Bästa stället att köpa Star Trek är förstås Amerikanska E-bay. Eftersom "alla" redan har Region 1 spelare i Sverige så spelar det ingen roll. Jag har köpt alla mina TNG DVD:er där och jag har väntat på de bästa erbjudandena. Snittpriset har varit $70 inkl. frakt (560 kr/säsong) Slå det. DS9 är ännu billigare. Fick säsong 1 för 60 inkl frakt. Fantastiskt!

/CC

Gamesters at Triskelion ÄR det SÄMSTA avsnittet alla kategorier.

Edited by Triskelion

560 kr/säsong

Du skämtar!!! :blink:

Jag betalar 1055:- plus frakt per styck för mina!!!!

Jag kan knappt tro det!! :o

Var köpte du detta?????

När Voyager kommer då är det där jag köper det. Därmed basta!! :arg:

Edited by Captain Mariah

560 kr/säsong

Var köpte du detta?????

Det är troligen sant dock så är det då reg 1 samt så är det begagnat.

på filmmix.com får man som medlem i ST eller WCT 10% rabatt på trek.

så en box kostar där bara ca 800 kr

på filmmix.com får man som medlem i ST eller WCT 10% rabatt på trek.

så en box kostar där bara ca 800 kr

Om inte jag minns fel så kostar en box hos Filmmix 959:-, och 10% rabatt av det blir ju ngnstans kring 895:-, vilket var vad jag betalade för min ungefär.

Ett tips i sammanhanget är att samtidigt köpa en film, så att det totala beloppet överstiger 1000:-, eftersom man då blir VIP-medlem och slipper betala frakt(ngt jag gjorde, vilket ledde till att jag nu är stolt ägare till både TNG säs. 1 och TMP director's edition :D ).

560 kr/säsong

Var köpte du detta?????

Som jag sade, på Amerikanska www.ebay.com Dock måste du hålla utkik så att de skickar internationellt (eller maila och fråga) Fråga även vad frakten går på. Frakten ÄR $10 om de bara vill. En del tycker om att fläska på rejält med packning och dyl. Typ $10 för bubbelplast. (ärthjärnor) Ett stort + är att du har bra feedback. Då litar de på dig. Kolla även endast "buy it now" De vanliga auktionerna tenderar att sticka iväg när budhysterin sätter in. Utbudet är enormt. Undvik tyska e-bay. Där är de mycket dyrare. Dock är det reg. 2 där.

Det är troligen sant dock så är det då reg 1 samt så är det begagnat.

Nope, nya. Ha bara rejält med tålamod. Dock så är de beggade (jag har en säsong) "alltid" i nyskick de också, då de oftast är kollade en gång. Synd bara att säsongerna är i pappkartong och inte i plast som våra. Med lite otur så kan de bli lite sabbade. Personligen skiter jag fullständigt i det. Då jag bara ??r ute efter skivorna.

/CC

Edited by Triskelion

Nope, nya. Ha bara rejält med tålamod. Dock så är de beggade (jag har en säsong) "alltid" i nyskick de också, då de oftast är kollade en gång. Synd bara att säsongerna är i pappkartong och inte i plast som våra.

när det gäller DS9 så är reg 2 bättre i det att man får med varje säsong en extra skiva med ett dataprogram om hur insidan av Ds9 ser ut. Den finns ej med på reg 1 dvd boxarna.

Jag har ännu inte provat min då min dator hemma är för dålig (och allmänt ond). Men det är nog ganska ballt ändå

Om inte jag minns fel så kostar en box hos Filmmix 959:-, och 10% rabatt av det blir ju ngnstans kring 895:-,

om man tar bort 10% från 959 så blir det 863,1 och det är ca 800 kr (dock så kan man även kalla det ca 900 kr)

Passa även på att förhandsköpa Nemesis på DVD. Släpps den 20:e maj. Här är länken på en passande auktion. Endast $20.79 = ung. 180 spänn inkl. frakt

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...&category=41575

/CC

[Notering från forumledaren: Länken fungerar inte. Sök själva efter rätt adress, det finns en annan Nemesis som kostar 19:99 pund, med då blir det ju dyrare - här.]

Edited by Pjotr'k

Om inte jag minns fel så kostar en box hos Filmmix 959:-, och 10% rabatt av det blir ju ngnstans kring 895:-,

om man tar bort 10% från 959 så blir det 863,1 och det är ca 800 kr (dock så kan man även kalla det ca 900 kr)

Oj, hoppsan. Där hamnade visst siffrorna i fel ordning :rodna: , 995:- kr skulle det stå och då blir kostnaden 895:50. (Kollade just på Filmmix, och den siffran stämmer).

ps. Filmmixs sökmotor är bland det sämsta jag någonsin skådat <_< ds.