Gå till innehåll

Tips: Webbutiker och andra butiker

Rekommenderade inlägg

Postad
Har funderat på en sak, om man nu ska beställa t.ex två Star trek VHS band från Blackstar och man betalar med kort, hur ser de till att de får rätt med pengar eftersom vi har kronor hos oss?

Det står nämligen att man måste betala med pund på deras site.

Om du betalar med tex VISA så betalar du automatiskt med pund, kronorna "översätts" till pund ???

• Svar 285
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
En sak till: Jag hörde talas om en grej som hette "Startrek ensyclopedia" (felstavat). Vart kan man köpa den, nån som vet?

Det lät som en sådan grej som jag absolut måste ha.

Science Fiction-Bokhandeln ska ha den, annars kan du beställa den ifrån Amazon.co.uk och ja det är en uppslagsbok som alla ST fans skulle ha.

Håller med.  :sigh:

Jag ska åka och kolla efter den....

Postad
Det ska visst komma en ny utgåva av encyklopedian, den senaste är ju från 1999. Möjligtvis får man vänta ett tag på den tills Star Trek Nemesis har kommit ut.

Då kanske det är bäst att vänta.....

Du sa att den kommer med nemesis, när kommer nemesis då?

Postad
Nemesis kommer antagligen till sommaren/hösten i år. Det är inte säkert att en ny encyklopedia kommer, men jag har hört det i allafall.

Det kan ju vara möjligt att dom väntar lite med att ge ut en nyversion, så att dom får med info om Enterprise. Jag har två versioner en från -97 och en från -99 och det finns inget bättre om man behöver ha tag på fakta om serierna och filmerna.

Postad
Jag har två versioner en från -97 och en från -99 och det finns inget bättre om man behöver ha tag på fakta om serierna och filmerna.

Den finns väl bara på engelska?

Postad
Jag har två versioner en från -97 och en från -99 och det finns inget bättre om man behöver ha tag på fakta om serierna och filmerna.

Den finns väl bara på engelska?

Japp och jag tror inte den skulle bli så bra på svengelska  ;)

• 2 veckor senare...
Postad
Japp och jag tror inte den skulle bli så bra på svengelska  ;)

Troligen inte....

Men det var ännu en sak jag undrade; såna där uniformer som folk har på treffarna (om man inte orkar sy en egen alltså) , var köper man sånt?

Går inte att finna nånstans där jag har sökt....  ???

Postad
Det kommer säkert att kunna köpas sådant på konventet

Aha, men dit planerar jag inte att åka....  :(

Så man kan inte köpa det i Sverige? Hur kommer det sig då att så mycket folk har sådana?

• 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...
Postad
Nemesis kommer antagligen till sommaren/hösten i år. Det är inte säkert att en ny encyklopedia kommer, men jag har hört det i allafall.

nemesis.....

det heter en Magic the Gathering expansion.............

Postad
Vallgatan 23 säger hemsidan.

Har inte aning om var det ligger är smålännig själv.

Det ligger mellan Domkyrkan och Biopalatset, om nån blir klokare på det..  :)

• 2 månader senare...
Postad

Jag har ett tips om en sida för er som vill köpa begagnat trekk, jag har just köpt 49 STVoyager videor för 2000 kr över denna sida... Titta på sidan här om du är interiserad, det tar ett tag att läsa igenom alla anonser, men bara man tar sig tid kan man göra fynd...

//kramizzar Lokatt

• 4 månader senare...
Postad

Jag håller på att bli tokig!!

Vad kan man köpa leksaker (med leksaker menar jag phasers och tricorders) från DS9/VOY/FC??

Och kom inte och säg startrek.com's officiella butik, för de har bara dockor och sånt...

Postad

Vad kan man köpa leksaker (med leksaker menar jag phasers och tricorders) från DS9/VOY/FC??

Och kom inte och säg startrek.com's officiella butik, för de har bara dockor och sånt...

www.ebay.com

de är de ända som säljer sånt (tror jag)

Jag har i alla fall köpt alla mina props där

Postad

Det bästa stället att hitta sådana saker på är auktioner, ínte säkert att du hittar något, men eftersom att dom inte tillverkas längre så är det bästa ställena:

Amazon.com Auctions

Amazon.co.uk Auctions

Tradera

Google - Auktionsiter

Star Trek Toy Reference Center - En referenssida med alla ST-leksaker som har tillverkats (inte de senaste).

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa nytt...