Jocke Postad 1 Januari, 2002 Författare Rapport Postad 1 Januari, 2002 Har funderat på en sak, om man nu ska beställa t.ex två Star trek VHS band från Blackstar och man betalar med kort, hur ser de till att de får rätt med pengar eftersom vi har kronor hos oss? Det står nämligen att man måste betala med pund på deras site. Om du betalar med tex VISA så betalar du automatiskt med pund, kronorna "översätts" till pund ??? Citera
Lis@ Postad 2 Januari, 2002 Rapport Postad 2 Januari, 2002 En sak till: Jag hörde talas om en grej som hette "Startrek ensyclopedia" (felstavat). Vart kan man köpa den, nån som vet? Det lät som en sådan grej som jag absolut måste ha. Science Fiction-Bokhandeln ska ha den, annars kan du beställa den ifrån Amazon.co.uk och ja det är en uppslagsbok som alla ST fans skulle ha. Håller med. :sigh: Jag ska åka och kolla efter den.... Citera
Phlox Postad 3 Januari, 2002 Rapport Postad 3 Januari, 2002 Det ska visst komma en ny utgåva av encyklopedian, den senaste är ju från 1999. Möjligtvis får man vänta ett tag på den tills Star Trek Nemesis har kommit ut. Citera
Lis@ Postad 4 Januari, 2002 Rapport Postad 4 Januari, 2002 Det ska visst komma en ny utgåva av encyklopedian, den senaste är ju från 1999. Möjligtvis får man vänta ett tag på den tills Star Trek Nemesis har kommit ut. Då kanske det är bäst att vänta..... Du sa att den kommer med nemesis, när kommer nemesis då? Citera
Phlox Postad 4 Januari, 2002 Rapport Postad 4 Januari, 2002 Nemesis kommer antagligen till sommaren/hösten i år. Det är inte säkert att en ny encyklopedia kommer, men jag har hört det i allafall. Citera
Jocke Postad 4 Januari, 2002 Författare Rapport Postad 4 Januari, 2002 Nemesis kommer antagligen till sommaren/hösten i år. Det är inte säkert att en ny encyklopedia kommer, men jag har hört det i allafall. Det kan ju vara möjligt att dom väntar lite med att ge ut en nyversion, så att dom får med info om Enterprise. Jag har två versioner en från -97 och en från -99 och det finns inget bättre om man behöver ha tag på fakta om serierna och filmerna. Citera
Lis@ Postad 8 Januari, 2002 Rapport Postad 8 Januari, 2002 Jag har två versioner en från -97 och en från -99 och det finns inget bättre om man behöver ha tag på fakta om serierna och filmerna. Den finns väl bara på engelska? Citera
Jocke Postad 8 Januari, 2002 Författare Rapport Postad 8 Januari, 2002 Jag har två versioner en från -97 och en från -99 och det finns inget bättre om man behöver ha tag på fakta om serierna och filmerna. Den finns väl bara på engelska? Japp och jag tror inte den skulle bli så bra på svengelska ;) Citera
Lis@ Postad 18 Januari, 2002 Rapport Postad 18 Januari, 2002 Japp och jag tror inte den skulle bli så bra på svengelska ;) Troligen inte.... Men det var ännu en sak jag undrade; såna där uniformer som folk har på treffarna (om man inte orkar sy en egen alltså) , var köper man sånt? Går inte att finna nånstans där jag har sökt.... ??? Citera
Pjotr'k Postad 18 Januari, 2002 Rapport Postad 18 Januari, 2002 Det kommer säkert att kunna köpas sådant på konventet TrekCon i Danmark i höst. Vill du prata om konventet finns diskussionen här. Citera
Lis@ Postad 19 Januari, 2002 Rapport Postad 19 Januari, 2002 Det kommer säkert att kunna köpas sådant på konventet Aha, men dit planerar jag inte att åka.... Så man kan inte köpa det i Sverige? Hur kommer det sig då att så mycket folk har sådana? Citera
Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 jag brukar köpa Voyager filmer på ginza eller filmmix.. är det nån som beställt voyager spelet på webhallen som kan säga hur lång tid det tog för er att få spelet??? ??? Citera
Pjotr'k Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 Jag flyttar ämnet, då det bättre passar under "Allmänt". Citera
Lieutenet Lind Postad 3 Februari, 2002 Rapport Postad 3 Februari, 2002 jag har inte sett något almänt hittils... när kommer den... Citera
Turambar Postad 3 Mars, 2002 Rapport Postad 3 Mars, 2002 vart ligger sci-fi bokhandeln i gbg?? Citera
Turambar Postad 3 Mars, 2002 Rapport Postad 3 Mars, 2002 Nemesis kommer antagligen till sommaren/hösten i år. Det är inte säkert att en ny encyklopedia kommer, men jag har hört det i allafall. nemesis..... det heter en Magic the Gathering expansion............. Citera
nx01 Postad 3 Mars, 2002 Rapport Postad 3 Mars, 2002 vart ligger sci-fi bokhandeln i gbg?? Vallgatan 23 säger hemsidan. Har inte aning om var det ligger är smålännig själv. Citera
Lis@ Postad 4 Mars, 2002 Rapport Postad 4 Mars, 2002 Vallgatan 23 säger hemsidan. Har inte aning om var det ligger är smålännig själv. Det ligger mellan Domkyrkan och Biopalatset, om nån blir klokare på det.. Citera
jimmie6 Postad 5 Mars, 2002 Rapport Postad 5 Mars, 2002 ;) jag ska snart beställa startrek elit force på webhallen men min budget är lite tajt just nu Citera
Lokatt Postad 16 Maj, 2002 Rapport Postad 16 Maj, 2002 Jag har ett tips om en sida för er som vill köpa begagnat trekk, jag har just köpt 49 STVoyager videor för 2000 kr över denna sida... Titta på sidan här om du är interiserad, det tar ett tag att läsa igenom alla anonser, men bara man tar sig tid kan man göra fynd... //kramizzar Lokatt Citera
ensign jones Postad 5 Oktober, 2002 Rapport Postad 5 Oktober, 2002 När öpnar och stänger sf bokhandeln? Och vilka dagar är den stängd? Citera
Excelsior Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Jag håller på att bli tokig!! Vad kan man köpa leksaker (med leksaker menar jag phasers och tricorders) från DS9/VOY/FC?? Och kom inte och säg startrek.com's officiella butik, för de har bara dockor och sånt... Citera
Morn Postad 7 Oktober, 2002 Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Jag håller på att bli tokig!! Vad kan man köpa leksaker (med leksaker menar jag phasers och tricorders) från DS9/VOY/FC?? Och kom inte och säg startrek.com's officiella butik, för de har bara dockor och sånt... www.ebay.com de är de ända som säljer sånt (tror jag) Jag har i alla fall köpt alla mina props där Citera
Jocke Postad 7 Oktober, 2002 Författare Rapport Postad 7 Oktober, 2002 Jag håller på att bli tokig!! Vad kan man köpa leksaker (med leksaker menar jag phasers och tricorders) från DS9/VOY/FC?? Det bästa stället att hitta sådana saker på är auktioner, ínte säkert att du hittar något, men eftersom att dom inte tillverkas längre så är det bästa ställena: Amazon.com Auctions Amazon.co.uk Auctions Tradera Google - Auktionsiter Star Trek Toy Reference Center - En referenssida med alla ST-leksaker som har tillverkats (inte de senaste). Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.