Gå till innehåll

Vann rätt låt?


Pjotr'k

Rekommenderade inlägg

Wow - jag älskade Ukraina! Hörde ni att scengolvet när Ukraina hade genrepetition sprack! Jag gillade dansen och musiken och hela Europa verkar ha röstat på denna. En överlägsen seger, inte alls lika dan knivseggs-seger som förra året (2 poäng).

Men jag förstår verkligen inte att Albanien, som hade en fullständig mesig låt i mina ögon med en som inte kunde uttala orden (kan man inte engelska skall man som Serbien-Montenegro sjunga på sitt eget språk), och Grekland, som bara hade utmanande klädsel som sitt attribut, kunde få så mycket röster!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, Ukraina var inte min favorit direkt... Jag gillade Grekland faktiskt, jag är lite svag för det där latino-köret :D Annars var Bosnien-Hercegovinas diskolåt min favorit, förutom Lena PH då förståss....man är väl patriotisk?? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IMM var Lena Ph den enda som förtjänade att vinna. Inte bara för att hon var Sveriges bidrag, utan för att hon var den enda som gick att lyssna på. Alla andra framföranden kändes bara kalkonartade och nära 3/4 av alla artister sjöng enligt mig falskt. :visslar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Schlagern är bara en enda stor tragedi, det låter likadant varje år och den enda skillnaden är nya ansikten och kläder.

Alltid är det samma skräpiga, smöriga och sliskiga ballader och några halvtappra försök till att låta rockig och häftig.

VÅGA VÄGRA SCHLAGER!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får hålla med Damien Stone faktiskt. Schlager låtarna har låtit exakt likadant i alla år. Sverige tycker jag borde ha vunnit för det var en låt som faktiskt är helt ok...om den spelas på svenska. Man hade bara direkt översatt den och jag tycker att den låter löjlig då den framförs på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade för en gång skull tänkt vara seriös och titta på det. Det blev inte så. Jag började lyssna på första bidraget och sen bytte jag kanal det var så dåligt. Istället tittade jag på Mannen som kuden tala med hästar. Betydligt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"vara seriös" har jag aldrig hört av mina kompisar som kommentar om melodifestivalstittande! :lol: Tvärtemot brukar det mer bli en nedlåtande blick...

Jag tycker det är lite kul med melodifestivalen. Faktum är att den bästa låten på hela etablissemanget (enligt mig) är den som inleder och avslutar kvällen - radiounionens låt. Jag blir bara så irriterad över att de har hackat ner den till ingenting. När jag var liten var det alltid en högtidsstund när det stycket spelades. Då väntade Stenmark eller någon annan svensk "hjälte". Fortfarande är det en högtidsstund vid dessa toner, men en sönderhackad sådan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
"vara seriös" har jag aldrig hört av mina kompisar som kommentar om melodifestivalstittande! :lol: Tvärtemot brukar det mer bli en nedlåtande blick...

Jag tycker det är lite kul med melodifestivalen. Faktum är att den bästa låten på hela etablissemanget (enligt mig) är den som inleder och avslutar kvällen - radiounionens låt. Jag blir bara så irriterad över att de har hackat ner den till ingenting. När jag var liten var det alltid en högtidsstund när det stycket spelades. Då väntade Stenmark eller någon annan svensk "hjälte". Fortfarande är det en högtidsstund vid dessa toner, men en sönderhackad sådan.

Med seriös menade jag att vara som resten av befolkningen. Jag har inte titta på melodifestivalen på år och dar. Har helt enkelt inte brytt mig. Och det verkar som jag inte missat nått.

Jag kollar inte ens på den svenska melodifestivalen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I agree. Schlager är tråkig och ointressant musik. Det kommer aldrig att komma i närheten av de mästare som jag lyssnar på, och det är många... t.ex Elton John! :D Okej, jag tittade på Eurovisionsschlagerfestivalen, för jag var lite nyfiken, men inte en enda låt tyckte jag var bra. Inte ens Ukrainas låt var särskilt imponerande - melodimässigt alltså. Så gott som alla nummer var ganska iögonenfallande visuellt sett - med snabba kamerapanoreringar, vackra böljande färger och mönster på scengolvet (som förresten inte var som en vanlig traditionell scen, utan mer i mitten av hela salen). Men det är precis likadant varje år - melodierna glöms bort ganska fort. De har ingen inverkan på mig. Det borde snarare heta Eurovision Dance Contest eller nåt :P

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Hehe, många olika åsikter. Jag är inbiten synthare och lyssnar inte på mycket som inte är framtaget på en laptop, men schlagerfinalen är liksom obligatorisk, jag älskar det!

Svenska uttagningarna har blivit lite sämre nu när de sprider ut det, det blir liksom lite hattigt med en massa deltävlingar. Men det är roligt att många fler kan vara med. :) Jag fick en ny favorit i Pay TV - Trendy Discoteque (som faktiskt fått en del framgångar på dansgolven i våras) förra festivalen.

I EM-finalen tycker jag att Lena rockade svetten ur hela lokalen och borde vunnit stort! Men ack, trenderna var mot Svensk snäll-pop i år. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det var någon låt som var bra nog att vinna överhuvudtaget? Tyckte det var bra att Sverige inte vann i år, den låten var inte så rolig direkt. Lena kör ju sin dubbelmoral med, hon vill bli tagen på ett seriöst och vuxet sätt, men så står hon och juckar med mikstativet. Känns lite halvsunkigt sådär.

Bättre var det förr med artister som Ted Gärdestad, Abba, Skifs, Carola och så vidare. Roligt när det var live allting med.

Frågan är hur melodifestivalen kommer se ut i framtiden? Eftersom det ska vara nutida populär musik. Då blir det väl hiphop och R&B i stor utsträckning kan jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...