superwoman Posted May 27, 2004 Report Share Posted May 27, 2004 Igår upptäkte jag att jag inte var den ända som var fascinerad av janeway och henner hår. http://www.voyager.cz/voyager/hlavnipostav...way/04ucesy.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Catryn Jameway Posted September 20, 2004 Report Share Posted September 20, 2004 Igår upptäkte jag att jag inte var den ända som var fascinerad av janeway och henner hår. http://www.voyager.cz/voyager/hlavnipostav...way/04ucesy.htm <{POST_SNAPBACK}> Jag tycker allt om janeway är fascinerande Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindtrust Posted September 23, 2004 Report Share Posted September 23, 2004 hmm har jag faktiskt aldrig tänkt på, men det varierar dock inte allt för mycket om jag kikar på bilderna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted September 23, 2004 Report Share Posted September 23, 2004 hmm har jag faktiskt aldrig tänkt på, men det varierar dock inte allt för mycket om jag kikar på bilderna <{POST_SNAPBACK}> Kan jag hålla med om, inte mycket skillnad där inte. Undantaget bilderna från: "Unimatrix zeropart 2", "Bride of Chaotica!" och "Endgame" som alla är lite speciella. Och sen har vi ju episod 7 "Eye Of The Needle" Där jag finner henne.... hmmm... ganska attraktiv... :rodna: (Får man tycka så utan att bli betraktad som en mullig mansgris här på forumet?) ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Kollade på länken ovan. Och jag måste säga att jag förstår inte varför de klippte Captain Janeways hår kort. Jag tycker hon ser mycket bättre ut med håret långt och uppsatt. Jag undar hur det kommer sig att de ändrade henner frisyr? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted October 12, 2004 Report Share Posted October 12, 2004 Jag undar hur det kommer sig att de ändrade henner frisyr? <{POST_SNAPBACK}> Tja, det KAN var så att det inte var producenterna som av nån jätte-trekkig anledning ansåg att Janeways frivsyr behövde bytas ut. Utan helt enkelt att Kate Mulgrew prövade nåt nytt hos frisören. Det är kusligt hur man kan djupanalysera så triviala saker. Jag tror inte NÅN kan hindra en amerikansk skådespelerska från att byta frisyr under 5 år. Jag håller med om att hon ser bättre ut med långt uppsatt hår. Men frågan är lite fel ställd ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 19, 2004 Report Share Posted October 19, 2004 Jag tycker att hon ser ut som min mamma, den sista bilden på länken när hon har grått hår är precis som mamma. Synd bara att mamma inte gillar ST, hon gillar bara serien V. ^_^ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 (edited) Tja, visst ser Kathryn Janeway (eller Kate Mulgrew) ut som en tant. Detta kan ju bero på att hon är en tant. Faktum är att hon är den äldsta kvinnan i star trek's historia, om man räknar ordinarie "cast". Kate var 40 år när Voyager började 1995. Förvisso var Diana Muldaur äldre. Hon var hela 50 år när hon spelade Kate Pulaski i The Next Generation. Men eftersom hon bara var med i säsong två, så räknar jag inte henne. Hmm, okej då, Janeway är den näst äldste... Kan ju nämna när jag ändå fått upp gasen att den yngsta flickan i star trek är Jennifer Lien (född 74), som bara var 21 år när Voyager började. Två år yngre än Linda park (född 78) i Enterprise, som var 23. Fast när det gäller frisyrer, som det gör här, så tycker jag inte att Janeway ser så illa ut. Det finns värre. Någon som sett T'Pol... Edited October 20, 2004 by OnO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 T'pols frisyr...öh...det är sant. Vad är det för frisyr engentligen, hon ser ut som Tjorvens kompis Stina i Saltkråkan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Kira byter också frisyr ofta under DS9s alla säsonger, varför är det inte lika stor debatt om det?? Det är intressant Sen om man ska vara petig så måste väl Naomi Wildman vara den yngsta flickan i Star Trek?? ;) Jag gillade Janeway bättre med utslaget hår. Knuten må vara mer regementsenlig (?) men ser mycket striktare ut. Kanske är det en tanke bakom det? Ju mer hon lär känna sin besättning detso mer informell blir hon, därav det mer informella håret? Eller är det bara jag som är skadad av att läsa litteraturvetenskap där man kan leta betydelser i det oändliga?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Sen om man ska vara petig så måste väl Naomi Wildman vara den yngsta flickan i Star Trek?? ;)Jo, du har så rätt MrsRiker, men jag skrev "ordinarie cast" D.v.s. de namn som rullar i introt avsnitt efter avsnitt... Eller är det bara jag som är skadad av att läsa litteraturvetenskap där man kan leta betydelser i det oändliga?? Jag har många, men just den skadan har jag inte fått.. ännu... ;) Kira byter också frisyr ofta under DS9s alla säsonger, varför är det inte lika stor debatt om det?? Det är intressant Jag har noterat att i pilotavsnittet så hade Kira rätt långt hår, men sen i avsnitt två så var det kortklippt. Så det blir längre igen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 (edited) Kira byter också frisyr ofta under DS9s alla säsonger, varför är det inte lika stor debatt om det?? Det är intressant Jag har noterat att i pilotavsnittet så hade Kira rätt långt hår, men sen i avsnitt två så var det kortklippt. Så det blir längre igen? <{POST_SNAPBACK}> Japp, det blir längre, men också under den tiden hon har det korta håret kammas åt åt diverse olika håll och färgas i olika nyanser av rött. Grejen är ju att det är ju det normala för tjejer nuförtiden att ändra frisyr hela tiden. Hårlängd och färg är ju möjligt att ändra på, så varför bara hålla sig till en frisyr hela tiden. Själv har jag haft alla möjliga färger, från blont till svart och med grönt en sväng emellan (även om det var ett misstag....som min dotter skrattade hysteriskt åt ). Och Janeway må vara kapten och medlem i Starfleet. Men man får inte glömma att hon trots allt är kvinna. Och kvinnor gillar att pyssla med håret... (och innan jag får nån könsrollsdebatt på halsen så medger jag att det finns även killar som gillar att färga och greja :P ) Edited October 20, 2004 by MrsRiker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Kira byter också frisyr ofta under DS9s alla säsonger, varför är det inte lika stor debatt om det?? Det är intressant Jag har noterat att i pilotavsnittet så hade Kira rätt långt hår, men sen i avsnitt två så var det kortklippt. Så det blir längre igen? <{POST_SNAPBACK}> Japp, det blir längre, men också under den tiden hon har det korta håret kammas åt åt diverse olika håll och färgas i olika nyanser av rött. Grejen är ju att det är ju det normala för tjejer nuförtiden att ändra frisyr hela tiden. Hårlängd och färg är ju möjligt att ändra på, så varför bara hålla sig till en frisyr hela tiden. Själv har jag haft alla möjliga färger, från blont till svart och med grönt en sväng emellan (även om det var ett misstag....som min dotter skrattade hysteriskt åt ). Och Janeway må vara kapten och medlem i Starfleet. Men man får inte glömma att hon trots allt är kvinna. Och kvinnor gillar att pyssla med håret... (och innan jag får nån könsrollsdebatt på halsen så medger jag att det finns även killar som gillar att färga och greja :P ) <{POST_SNAPBACK}> En liten detalj...jag tänkte på Sisko, där försvann allt hår :o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted October 20, 2004 Report Share Posted October 20, 2004 Jag gillade Janeway bättre med utslaget hår. Knuten må vara mer regementsenlig (?) men ser mycket striktare ut. Kanske är det en tanke bakom det? Ju mer hon lär känna sin besättning detso mer informell blir hon, därav det mer informella håret? <{POST_SNAPBACK}> Helt klart, de ville nog markera att Janeway lättar lite på protokollet för att få hem Voyager. Hennes frisyr ändras med hennes stil: från hård till mer ledig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted October 21, 2004 Report Share Posted October 21, 2004 Jag tänkte på en annan sak. Det måste vara rätt svårt för en kvinna som Janeway att bli strandsatt långt ute i rymden i så många år. Det finns liksom inte en chans att följa alla modenycker som florerar hemma på jorden. Hon vet inte alls vad som är inne. Måste vara tungt. Det hade varit betydligt lättare för den gode Jean-Luc att hantera detta problem... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted October 21, 2004 Report Share Posted October 21, 2004 En som verkligen haft samma frisyr i alla år är Spock, även om han har haft skägg vid något tillfälle. Kapten Kirk där emot har ju perukerna bytts ut med åren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valefor Posted June 19, 2006 Report Share Posted June 19, 2006 (edited) På tal om hår.....vilka är är frisörerna ombord skeppen? Jag kan då inte minnas att det vare sig finns frisörsalonger eller barberare med ombod :lol: Edited June 19, 2006 by Valefor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 På tal om hår.....vilka är är frisörerna ombord skeppen? Jag kan då inte minnas att det vare sig finns frisörsalonger eller barberare med ombod Jag har ett svagt minne av en bolian som skötte frisyrena på Voyager, eller minns jag fel? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 På tal om hår.....vilka är är frisörerna ombord skeppen? Jag kan då inte minnas att det vare sig finns frisörsalonger eller barberare med ombod Jag har ett svagt minne av en bolian som skötte frisyrena på Voyager, eller minns jag fel? Vad jag minns så fanns det bara en bolian ombord Voyager, nämligen Chell. Och han hade inte jag velat bli klippt av i alla fall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 På tal om hår.....vilka är är frisörerna ombord skeppen? Jag kan då inte minnas att det vare sig finns frisörsalonger eller barberare med ombod Jag har ett svagt minne av en bolian som skötte frisyrena på Voyager, eller minns jag fel? Vad jag minns så fanns det bara en bolian ombord Voyager, nämligen Chell. Och han hade inte jag velat bli klippt av i alla fall Nä, det var nog feltänkt av mig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 På tal om hår.....vilka är är frisörerna ombord skeppen? Jag kan då inte minnas att det vare sig finns frisörsalonger eller barberare med ombod Jag har ett svagt minne av en bolian som skötte frisyrena på Voyager, eller minns jag fel? Du tänker nog på Mot. Mot var frisör, men på Enterprise D (TNG). Han var med i episoderna: "Ensign Ro", "Schisms" och "Starship Mine". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 På tal om hår.....vilka är är frisörerna ombord skeppen? Jag kan då inte minnas att det vare sig finns frisörsalonger eller barberare med ombod Jag har ett svagt minne av en bolian som skötte frisyrena på Voyager, eller minns jag fel? Du tänker nog på Mot. Mot var frisör, men på Enterprise D (TNG). Han var med i episoderna: "Ensign Ro", "Schisms" och "Starship Mine". Ja visst var det så... Ack, minnet är inte vad det borde vara. Det är åldern... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 Var det inte någon barberare ombord på d enterprise som hade blå hud? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Durator Posted June 20, 2006 Report Share Posted June 20, 2006 Var det inte någon barberare ombord på d enterprise som hade blå hud? J. Jo. Bolianer är blåa. Mot var blåhudad bolian och frisör. Han "klippte till" Picard vid något tillfälle bl.a. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted March 21, 2007 Report Share Posted March 21, 2007 Jag gillar när hon har kort hår, det hon har i Year of Hell (som jag ser just nu) och flera andra avsnitt. När hon har håret uppsatt ser hon så strikt ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts