dolphin002 Posted July 5, 2004 Report Share Posted July 5, 2004 Är det någon som vet om det finns några Startrekböcker på svenska ? Det finns ju svenska fantasyböcker, varför finns det inga startrek böcker på svenska? Inte vad jag har hittat. Är det någon som vet något???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 6, 2004 Report Share Posted July 6, 2004 Jo vist finns det men det är få (kanske bara finns en) Jag sitter själv på ett ex av TMp i bok på svenska. Det är den ända jag hittat. Men som det mesta så blir det bäst i orginalspråk. Eller vill vi ha Trek filmerna dubbade till svenska? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dolphin002 Posted July 6, 2004 Author Report Share Posted July 6, 2004 Jo vist finns det men det är få (kanske bara finns en) Jag sitter själv på ett ex av TMp i bok på svenska. Det är den ända jag hittat. Men som det mesta så blir det bäst i orginalspråk. Eller vill vi ha Trek filmerna dubbade till svenska? Var kan man tänkas finna de svenska Startrek böcker ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted July 6, 2004 Report Share Posted July 6, 2004 Jag hittade min på aution på tradera.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Talar Posted July 6, 2004 Report Share Posted July 6, 2004 Jag har nog sett en och annan ST-bok på svenska, en del finns ju som översättningar, men du kanske menade om det finns någon av en svensk författare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ramz Posted July 6, 2004 Report Share Posted July 6, 2004 Jag har ocksâ TMP pâ svenska, det e den enda jag känner till... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dolphin002 Posted July 6, 2004 Author Report Share Posted July 6, 2004 (edited) Var kan man hitta startrek översättningar då ??? Kan någon ange någon affär eller websida ?? Edited July 12, 2004 by dolphin002 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Jag har för mig (men är väldigt osäker) att jag sett någon/några av William Shatners böcker översatta men jag kan ha fel. Å andra sidan har jag hittat en möjlighet att få ST-böcker på svenska. I början på december startade ett nytt bokförlag som koncentrerar sig på SF,Fantasy, Horror etc. Nu är det så att man kan föreslå böcker till dom som man skulle vilja ha utgivna i Sverige. Här är ett utdrag från hemsidan: "Sänd ett mail till oss med namn på författare och bok du vill ha utgiven. När mer än tio personer skrivit in och föreslagit samma bok så tar vi upp den på vår lista för granskning. Om boken passar (och om ingen annan har utgivningsrätten) så lägger vi upp den för eventuell utgivning. Då kan du som vill ha den förbeställa den av oss till 70% rabatt! När tillräckligt många gjort det så kommer boken ut såfort vi är klara med vårt arbete. Det vill säga översättning, korrektur, tryck, ja allt det där. Så var med och styr utgivningen av sf och fantasy på svenska. Sänd ett mail till: forslag@forlagetonsdag.se " Kan vi inte försöka komma överrens om någon bok eller bokserie (t ex Shatners böcker om Kirk som jag tycker är väldigt bra) och sedan maila förlaget allihop?? Som ni ser ovan krävs det bara 10 personer för att de skall titta närmare på det. vad sägs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Det låter som en förträfflig idé! Ett annat förslag än de böcker du föreslagit är ju någon av ENT-böckerna eller varflr inte Homecoming-böckerna i Voyager-serien. På så sätt kanske man kan få en hel del köpare som har sett VOY och ENT på SVT och därför är intresserade av att köpa böckerna... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Det låter som en förträfflig idé! Ett annat förslag än de böcker du föreslagit är ju någon av ENT-böckerna eller varflr inte Homecoming-böckerna i Voyager-serien. På så sätt kanske man kan få en hel del köpare som har sett VOY och ENT på SVT och därför är intresserade av att köpa böckerna... <{POST_SNAPBACK}> Det låter som bra förslag att börja med. Eller ska man rent utav bara önska ST-böcker överhuvudtaget? Jag vet inte riktigt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Det låter som en förträfflig idé! Ett annat förslag än de böcker du föreslagit är ju någon av ENT-böckerna eller varflr inte Homecoming-böckerna i Voyager-serien. På så sätt kanske man kan få en hel del köpare som har sett VOY och ENT på SVT och därför är intresserade av att köpa böckerna... <{POST_SNAPBACK}> Det låter som bra förslag att börja med. Eller ska man rent utav bara önska ST-böcker överhuvudtaget? Jag vet inte riktigt... <{POST_SNAPBACK}> Detta låter ju syveränt! Jag har ett förslag; varför inte på något sätt ordna en röstning eller något liknande? Pjotr'k skulle kunna starta ett ämne kring just denna fråga där vi alla fick komma med förslag och sen enas kring vilka böcker som vi vill ha översatta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Då måste vi ha max 20 förslag på böcker som kan vara bra. Kan vi enas om en sådan lista? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Då måste vi ha max 20 förslag på böcker som kan vara bra. Kan vi enas om en sådan lista? <{POST_SNAPBACK}> Ska vi föreslå dom här eller i en separat tråd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrsRiker Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Då måste vi ha max 20 förslag på böcker som kan vara bra. Kan vi enas om en sådan lista? <{POST_SNAPBACK}> Jag nominerar Avatar 1 & 2 och och VOYböckerna Homecoming och The Farther Shore.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Då måste vi ha max 20 förslag på böcker som kan vara bra. Kan vi enas om en sådan lista? <{POST_SNAPBACK}> Jag nominerar Avatar 1 & 2 och och VOYböckerna Homecoming och The Farther Shore.... <{POST_SNAPBACK}> Själv skulle jag vilja lyfta fram Shatners Ashes of Eden (vilket är en tillräckligt "bred" bok då den tar vid en av långfilmerna), och Stevens-makarnas bok Federation (vilket i mitt tycke hade blivit en bättre film än First Contact). Förresten, finns det någon/några bra böcker om Barclay skrivna där karaktären är bra skriven i samklang med hur han är i serierna? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted December 10, 2004 Report Share Posted December 10, 2004 Då måste vi ha max 20 förslag på böcker som kan vara bra. Kan vi enas om en sådan lista? <{POST_SNAPBACK}> Jag nominerar Avatar 1 & 2 och och VOYböckerna Homecoming och The Farther Shore.... <{POST_SNAPBACK}> Denna nominerig ställer jag mig helt bakom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted December 13, 2004 Report Share Posted December 13, 2004 Det här låter ju super. Jag håller med Tom Hell, Ashes of eden (star trek odyssey serien) är ett bra förslag Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 18, 2004 Report Share Posted December 18, 2004 Jag skulle säga the dominion war book 1,2,3,4(det är fyra i en serie), dessa böcker baserar sig dock på DS9 och TNG så en del kan ha visats på TV(har inte sett det själv dock). Låter bra med dom andra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts