Jump to content

Star Trek filmer på 5:an

Piar

Recommended Posts

Det är allmänt känt att St: tMP (film nummer ett) är ganska kass, men att film nummer två är dundertuff!

Ni som inte sett den innan kommer att bli mäkta imponerade. :)

Tur att jag klantade mig på film nr 1 då, och inte på tvåan... :)

Jag spelade in på kanal 19 den 7/2, istället för på kanal 5 den 19/7...

Där sprack min tanke om att ha alla filmerna inspelade...

Tur att jag klantade mig på film nr 1 då, och inte på tvåan... :)

Jag spelade in på kanal 19 den 7/2, istället för på kanal 5 den 19/7...

Där sprack min tanke om att ha alla filmerna inspelade...

Äsch, de finns för 69 spänn på http://www.ginza.se ;)

Jo, men då måste jag ju betala...  :ferengi:

Just nu sparar jag allt jag har för att kunna köpa säsong 2 & 3 av TNG, dom kostar betydligt mer än 69:-... ;)

Men tack för tipset.

Jag har köpt alla filmer redan. Lite av ett freak när det kommer till sånt. Min favorit är The Undiscovered Country när man får se ännu en snygg vulcan och klingoner citera Shakespere. Men The Wrath of Khan är lika bra.

-"Khan! I´m laughting at your ´superior intellect´!"

-"AFTER HIM!"

-"But sir, we can´t..."

-"FULL SPEED AHED!! #### you!"

Tisdagen den 30/7 kl 21:00 så sänds First Contact på 5:an. Tycker personligen att detta är den bästa TNG-filmen, om inte den bästa ST-filmen, så har ni inte sett den innan så se den nu, om ni har sett den se den igen ;)

När jag kollade på 5:ans hemsida, vad läser jag då om ST-filmerna:

Star Trek!

Arne har semester i några veckor, och saknaden efter hans krönika kommer naturligtvis att vara stor. I veckan bjuder vi bla på Star Trek rullar så att fantasterna ska få sitt lystmäte. Ett flertal filmer med de välkända hjältarna på Voyager. Beam me up, Scotty.

Suck, varför måste dom blanda ihop serierna, kan dom inte ha en som kan sin sak :-@

Tisdagen den 30/7 kl 21:00 så sänds First Contact på 5:an. Tycker personligen att detta är den bästa TNG-filmen, om inte den bästa ST-filmen, så har ni inte sett den innan så se den nu, om ni har sett den se den igen ;)

Blev lite överraskad av att läsa SN(Skövde nyheter) och upptäcka att ST filmen "The final frontier" fick 3 stjärnor utav 5..i vanliga fall brukar de som skriver om filmer dömma ut ST filmerna och speciellt "The final frontier" som jag faktiskt tycker är bra:)

Vet någon var man kan köpa följande filmer som gått på femman:The Motion Picture,The Wrath Of Khan, The Search for Spock, The Voyage Home. Jag skulle bli jätteglad ifall man vet var. Ps. Det ska vara på VHS Ds.

Jag missade de på femman.

Vet någon var man kan köpa följande filmer som gått på femman:The Motion Picture,The Wrath Of Khan, The Search for Spock, The Voyage Home. Jag skulle bli jätteglad ifall man vet var. Ps. Det ska vara på VHS Ds.

Snälla, jag skrev precis ett tips om exakt det, bara ett par inlägg uppåt. Vär vänlig och läs igenom hela ämnet innan du frågar nästa gång.

Fick just ett telefonsamtal från min o-trekkiga syster. Hon sitter tydligen och kollar på filmen, och undrade om hon hade sett den förut... hon kände igen allt och visste vad som skulle hända.

Det är alltså *andra* gången hon ser en Star Trek film, och faktiskt sitter still och kollar på hela och tycker att det är bra!

Jag har lyckats konvertera någon!! :D

Snälla, jag skrev precis ett tips om exakt det, bara ett par inlägg uppåt. Vär vänlig och läs igenom hela ämnet innan du frågar nästa gång.

• 2 weeks later...

Filmerna går i repris På Kanal 5 med start nästa vecka.

13/8 00:40 Star Trek - The motion picture

14/8 00:50 Star Trek II - The wrath of Khan

15/8 00:40 Star trek III - The search for Spock

16/8 01:15 Star Trek IV - The voyage home

16/8 23:55 Star Trek V - The final frontier

18/8 01:35 Star Trek VI - The undiscovered country

Filmerna går i repris På Kanal 5 med start nästa vecka.

13/8 00:40 Star Trek - The motion picture

14/8 00:50 Star Trek II - The wrath of Khan

15/8 00:40 Star trek III - The search for Spock

16/8 01:15 Star Trek IV - The voyage home

16/8 23:55 Star Trek V - The final frontier

18/8 01:35 Star Trek VI - The undiscovered country

Guld! Tack för att du berättade, hade missat det annars! har iofs inte sett en enda av dom jag spelade in än, men men... allt har sin tid, eller vad man nu brukar säga :)

• Create New...