Jump to content

Doohan får en stjärna

Aliline

Recommended Posts

James Doohan, Scotty ska belönas med en stjärna på Hollywood walk of fame den 31 augusti. Han har drabbats av sjukdomen Alzheimers och ska göra sitt absolut sista uppträdande på The James Doohan Farewell Convention & Tribute, tillsammans med de andra i orginal serien, den pågår 27-30 aug.

15.000 dollar kostar det att få en stjärna plus att Hollywood Chamber of Commerce måste ge sitt godkännande.

Undrar du vad alzheimers är kolla länken.

• 4 weeks later...

Hur kan en sådan stjärna kosta 15 000 dollar? Hur som helst så är han väl värd sin stjärna. Han är en av mina favoriter i TOS och av alla Star Trek-skådespelare. Vilka fler skådisar från Star Trek har en sådan stjärna? Eller finns det inte fler?

Edited by Thalaxian

Hur kan en sådan stjärna kosta 15 000 dollar? Hur som helst så är han väl värd sin stjärna. Han är en av mina favoriter i TOS och av alla Star Trek-skådespelare. Vilka fler skådisar från Star Trek har en sådan stjärna? Eller finns det inte fler?

<{POST_SNAPBACK}>

Doohan's star is located a mere few steps away from that of DeForest Kelley, Doohan's Star Trek colleague who died in 1999. Another nearby star is Patrick Stewart's, whom Doohan performed with in "Relics."  Also along the same block are the stars for Ricardo Montalban ("Khan"), Kelsey Grammer ("Bateson") and Diane Warren (composer of the Star Trek: Enterprise theme song). According to the Hollywood Chamber of Commerce Web site, Doohan's star is the 2,261st one to grace the world's most famous sidewalk.
från startrek.com

Jag känner allt för väl till konsekvenserna av alzheimers sjukdom. Min pappa blev diagnosierad för det för 10 månader sedan :gråter:

Generellt så dör man ca 10 år efter man fått sjukdomen. En del dör efter 5 år andra efter 20 år.

Att sakta tyna bort, glömma bort sina barn, till och med glömma bort vem man själv är är ett öde som jag inte önskar någon.

Men det händer väldigt många av oss när vi når hög ålder. Det finns tyvär inget man kan göra åt det förrutom att ta bromsmediciner, som inte hjälper alla, som skjuter upp det oundvikliga.

Edited by Smirf

• 5 months later...
15.000 dollar kostar det att få en stjärna plus att Hollywood Chamber of Commerce måste ge sitt godkännande.

Undrar du vad alzheimers är kolla länken.

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, kände inte till detta. Trodde att det var några slags "hedervärda" kriterier för att få en stjärna. Nu har statusen på dessa stjärnor fallit betänkligt i mina ögon när jag vet att det handlar om pengar. :(

Hmm, kände inte till detta. Trodde att det var några slags "hedervärda" kriterier för att få en stjärna. Nu har statusen på dessa stjärnor fallit betänkligt i mina ögon när jag vet att det handlar om pengar. :(

Så du visste unte att dessa stjärnor befann sig på en trottoar i USA? ;)

• 4 years later...

Vissa gamla ämnen har man kanske något att säga till om, så det är inte alltid något negativt att gräva i lite gamla trådar då det alltid finns nya medlemmar med andra åsikter, vilket kan skapa mer diskussion vilket leder till mer aktivitet, och det vill vi väl alla här på StarTrekdb? När jag var ny här på forumet, och dessutom nyfrälst Trekkie grävde nog även jag lite i gamla trådar då jag inget ville mer ??n att ge mina åsikter om Star Trek.

Sen ska man helst undvika att skrämma bort en ny medlem, vilket dessa små anmärkningar lätt kan göra. Strider det mot reglerna kan ni ju ta det i ett PM istället för att öppet kritisera medlemmen på detta vis.

• 2 weeks later...
Vissa gamla ämnen har man kanske något att säga till om, så det är inte alltid något negativt att gräva i lite gamla trådar då det alltid finns nya medlemmar med andra åsikter, vilket kan skapa mer diskussion vilket leder till mer aktivitet, och det vill vi väl alla här på StarTrekdb? När jag var ny här på forumet, och dessutom nyfrälst Trekkie grävde nog även jag lite i gamla trådar då jag inget ville mer än att ge mina åsikter om Star Trek.

Jag känner också igen mig... helt klart. Men man för inte diskussionen någon vart genom att skriva så utan någon liten motivation. Vilket jag har fått lära mig.

Jag skriver mycket färre inlägg nuförtiden... jag tror att gronkal snart kommer ge oss en massa intressanta diskussioner och kommer blåsa liv i forumet(vilket verkligen behövs). Ta inte kritiken för h??rt, du har skrivit en hel del bra inlägg också! :)

// Olof

Sen är det ju ändå ingen stor fråga egentligen då trådarna ändå kommer att "åter-dö" ifall det inte finns något vidare intresse. Med tanke på att de flesta säkert ändå använder "visa nya inlägg"-funktionen istället för att surfa runt forumet mer manuellt så blir det ju ännu mindre av ett problem.

Visst, meningen i att skriva one-liners kan ju diskuteras, men det är ju inget ovanligt på forum. Ett annat forum jag besöker tog t.ex. bort inläggssiffran på profilen för att komma ifrån problemet med folk som skriver meningslösa inlägg bara för den sakens skull.

Personligen tycker jag bara att det är kul när gamla trådar dyker upp så man får en chans att se alla gamla och sedan länge försvunna medlemmar :P