crazy_voyager Posted August 17, 2005 Report Share Posted August 17, 2005 snälla, nej inte en skala till, jag undviker helst en star trek db skala... Är det någon som är duktig på matte och gärna en bra pedagog som kan förklara lite smått om warpformeln ovanför? För jag fattar noll :S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 19, 2005 Report Share Posted August 19, 2005 snälla, nej inte en skala till, jag undviker helst en star trek db skala... Är det någon som är duktig på matte och gärna en bra pedagog som kan förklara lite smått om warpformeln ovanför? För jag fattar noll :S <{POST_SNAPBACK}> Om du menar mitt förslag så är det inte jag som är pappa till det. Däremot vet jag inte var jag hört eller läst det. Men det kanske någon annan vet? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LT Commander Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 följd fråga till alla närvarande hur snabbt är då TransWarp som borgarna använder? :blink: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 18, 2005 Report Share Posted December 18, 2005 Vi har snackat om det tidigare och kom fram till att det är ungefär warp 15 (men efter warp 10 går det neråt igen, kolla bakåt om du orkar, det gör inte jag men jag skriver från minnet :P) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted November 23, 2007 Report Share Posted November 23, 2007 hej joke har ej läst boken som du tar fakta i från . men enligen voy serien och avsnittet med 37 orna med amelia e hart kvinnan som försvann när hon skulle runt jorden i ett flygplan. så frågar hon tom paris hur snabbt skeppet kan färdas vad av han säger 6 mdr km /s i warp 9,995. mvh star884 <{POST_SNAPBACK}> Jag kollade precis avsnittet och Tom Paris säger faktiskt: "Warp 9.9, in your terms that´s about 4 billion miles a second". Om nu detta blir 6 miljarder km/s vet jag ej, någon kanske kan räkna ut det? Enligt ST: Encylcopedia så är hastigheten för warp 9.9 = 3.27 biljoner km/h. Stämmer 6 miljarder km/s med ST: Encylopedia, är det ett översättningsfel eller fel i ST: Encylopedia? 6,4 miljarder km/sek för att vara exakt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gronkal Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 dom har ju sensors som säger ifall dom är på väg att krocka men ifall dom skulle vara sönder eller bugga så tror jag att det skulle bli hus i ******* då som bäst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 Och så dagens "WTF!?"-ögonblick. Tyckte det var lustigt att trådskaparen råkade ha ett användarnamn som stämmer överens med mitt förnamn. En titt på plats visade också att Tommi är från Växjö - också där samma som jag. En titt på profilen visade att snubben dessutom spelar Tribes2, vilket jag också gjorde i början av 2000-talet. Wow, vilket sammanträffande tänkte jag. Och så en titt på mailadressen - men va sjutton!? Det där är ju min mailadress! Jag har verkligen inget minne alls av att jag har registrerat mig här under 2002 och t.o.m. startat en tråd. Lustigt lustigt. Undrar om jag kan luska ut vad jag använde för lösenord då :P .... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 Dagens asgarv :lol: :lol: Hm det där om FMI kanske stämmer? rofl. Jag är säker på att Jocke eller pjotrk kan slå samman kontona eller finna lösenordet (de är experter på sådant) om du vill. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fmi Posted July 4, 2009 Report Share Posted July 4, 2009 Det behövs nog inte .... Det enda någorlunda intressanta jag får ut av att titta på mina gamla inlägg är att jag tydligen tycker att PK Tech Girl i Farscape är söt :P (Efter en liten googling så håller jag med mig själv - hon är söt.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 5, 2009 Report Share Posted July 5, 2009 Det var ju tur. För tänk om vi inte ens kan hålla med oss själva... Vore riktigt illa, eller hur? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted July 7, 2009 Report Share Posted July 7, 2009 är detta någon forumvariant av personlighetsklyvning tro? :blink: ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts