Gå till innehåll

"bygga en shuttlepod type 2-c"


EoNeel

Rekommenderade inlägg

Jag och en kompis har fått den något tokiga idèn att bygga en shuttlepod i narturlig storlek. Den skall göras i trä och glasfiber. Min kompis är en datanörd så han skall göra det invändiga och jag skall göra stommen och det utvändiga. De shuttlepods vi har kollat på är alla från TNG, de är type3,type2-c, type15-a och type16 ( www.shipschematics.net.). Tanken är att den skall byggas i min trädgård och att den skall vara med i live-spel mm. Vi bor i Göteborg och är det några som skulle vilja vara med på detta expriment så är det bara att höra av sig. Vi skall köra igång nu i höst/vinter.

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tack för rådet, men jag tror inte att min flickvän skulle tycka att det var så bra. Tanken är att den skall kunna forslas på en släpkärra, då den skall vara med i lite lajv-spel mm.

Min vulcanliknande kompis vill sätta på den hydraliska dämpare så att den skall kunna funka som en simulator...jag undrar bara var prislappen kommer att hamna. :blink:

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis har fått den något tokiga idèn att bygga en shuttlepod i narturlig storlek. Den skall göras i trä och glasfiber. Min kompis är en datanörd så han skall göra det invändiga och jag skall göra stommen och det utvändiga. De shuttlepods vi har kollat på är alla från TNG, de är type3,type2-c, type15-a och type16 ( www.shipschematics.net.). Tanken är att den skall byggas i min trädgård och att den skall vara med i live-spel mm. Vi bor i Göteborg och är det några som skulle vilja vara med på detta expriment så är det bara att höra av sig. Vi skall köra igång nu i höst/vinter.

<{POST_SNAPBACK}>

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!! :lol: :lol: :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har förstått att detta projekt verkar komiskt, vilket även jag själv kan tycka ibland, men hela grejen är superseriös. Ritningarna är så gott som klara och materiel finns också. Det enda som fattas är delar till instrumenteringen, men det kommer.

Och jag slänger ut frågan igen; om det är någon i Göteborg som vill vara med så är det bara att höra av sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken underbar ide för ett hobbyprojekt  :D

Förutom lajvspelandet så borde den ju kunna bli en storsucce på SF-mässor och liknande.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för det underbara tipset! Den skall ju kunna tas på en släpkärra, så att ha den med på mässor skulle vara helt lysande. :D:D:D

Redigerad av EoNeel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
jag skulle ha lagt in en bild på shuttlepod här, men det blev något fel...sorry.

<{POST_SNAPBACK}>

DIN shuttlepod?

Kom igen nu EoNeel, vi väntar med spänning :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tanken var att det skulle vara en bild på den model vi tänkte bygga efter, men jag har nog inte fattat hur man lägger in bilder. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Hur går det med din shuttlepod EoNeel?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo tack. Den har inte lämnat ritbordet p.g.a att det skall fixas nytt kök, golv och ventilation (allt detta har förtur på något konstigt sätt).

Dessutom har min käre vän som skulle hjälpa mig opererats för bråck.

Men tro nu inte att detta kommer att läggas i malpåse. NEJ! Vi har bestämt oss för att göra detta. Det är som med alla stora projekt, det tar tid. Se på pyramiderna, Panama kanalen, Göteborgs trafiknät.

Så fort saker och ting lägger sig kommer vi att ta i tu med detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med din shuttlepod EoNeel?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo tack. Den har inte lämnat ritbordet p.g.a att det skall fixas nytt kök, golv och ventilation (allt detta har förtur på något konstigt sätt).

Dessutom har min käre vän som skulle hjälpa mig opererats för bråck.

Men tro nu inte att detta kommer att läggas i malpåse. NEJ! Vi har bestämt oss för att göra detta. Det är som med alla stora projekt, det tar tid. Se på pyramiderna, Panama kanalen, Göteborgs trafiknät.

Så fort saker och ting lägger sig kommer vi att ta i tu med detta.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi väntar fortfarande på skisser :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skisserna skall jag faktiskt fösöka lägga ut här. :)

Jag är väl lite orolig för hur de kommer att "dissekeras" av skärpta trekkisar...

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, det vore ju oss oändligt främmande att komma med några som helst stötande kommentarer ;) :D

Nä; det vore kul att se hur ni tänkt innan ni kommit igång, om eventuella problem som gör att man tvibgas tänka om och så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med din shuttlepod EoNeel?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo tack. Den har inte lämnat ritbordet p.g.a att det skall fixas nytt kök, golv och ventilation (allt detta har förtur på något konstigt sätt).

<{POST_SNAPBACK}>

Du får helt enkelt bygga en skyttel med fullt utrustat kök så kanske den blir prioriterad!! :D Lycka till. Om jag bodde i Göteborg skulle jag erbjuda mig att hjälpa till....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det med din shuttlepod EoNeel?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo tack. Den har inte lämnat ritbordet p.g.a att det skall fixas nytt kök, golv och ventilation (allt detta har förtur på något konstigt sätt).

<{POST_SNAPBACK}>

Du får helt enkelt bygga en skyttel med fullt utrustat kök så kanske den blir prioriterad!! :D Lycka till. Om jag bodde i Göteborg skulle jag erbjuda mig att hjälpa till....

<{POST_SNAPBACK}>

Klart att man skall ha med en liten replikator, för en varma koppen eller så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 år senare...
Hur går det med din shuttlepod EoNeel?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo tack. Den har inte lämnat ritbordet p.g.a att det skall fixas nytt kök, golv och ventilation (allt detta har förtur på något konstigt sätt).

<{POST_SNAPBACK}>

Du får helt enkelt bygga en skyttel med fullt utrustat kök så kanske den blir prioriterad!! :D Lycka till. Om jag bodde i Göteborg skulle jag erbjuda mig att hjälpa till....

jag med! har liknande planer men min plan är att bygga ett slags hus i form av en Vor´cha klass Attackkryssare i full skala , ska bara fixa mark att bygga på först!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...