gronkal Postad 13 Juli, 2009 Rapport Postad 13 Juli, 2009 blonde borgs... have the same fun. why did worf change the color of his hair? answer: it was a good day to dye. why did the chicken cross the road? V´ger= to join with the creator. what does a romulan frog use for a camouflage? answer: a croaking device. why does spock have pointed ears? answer: he´s a clever devil. how many landing party members from the original series does it take to change a ligthbulb? answer: one actually, but a redshirt will die in the process. how many CARDASSIANS does it take to change a lightbulb ? answer: Four, because THERE...ARE...FOUR...LIGHTS...!!! how long does it take COMMANDER RIKER to screw in a lightbulb? answer: Nothing, Riker's too busy screwing other things. what do KLINGONS do with the dead bulb? answer: Execute it for failure. words of spock the leather coverings now encasing my pedal extremities have been manufactured for the specific purpose of ambulatory forward motion. answer: These Boots Were Made For Walkin. adieu, jaundiced vehicular pathway consisting of bricks of baked clay. answer: Goodbye, Yellow Brick Road Citera
The Tiny Little Lifeform Postad 21 Juli, 2009 Rapport Postad 21 Juli, 2009 här är en rolig länk..!! http://www.st-minutiae.com/humor/weakest-link.htm :lol: Citera
commander ricochet Postad 9 November, 2009 Rapport Postad 9 November, 2009 Denna bild är ju underbar: Va coola dom eeeee! B) Citera
Popesize Postad 17 November, 2009 Rapport Postad 17 November, 2009 Kanske inte så mycket skämt -Men humor i alla fall Det lär finnas en taskig översättning från filmen Wild Palms Följande ordbyte Remember Star Trek? Sure! Beam me up, Scotty Blir: Minns du vår Startteknik? Visst! Slå mig på käften Scotty Citera
Unkas Postad 17 November, 2009 Rapport Postad 17 November, 2009 Snubben som översatt detta kan inte ens ha försökt att göra det rätt. Det var möjligtvis den sämsta översättningen jag har stött på i Star Trek sammanhang......Och då är det ändå tämligen hård konkurens. Citera
Popesize Postad 17 November, 2009 Rapport Postad 17 November, 2009 Näe, det får en att fundera lite hur det gick till. Är man helt obekant med ST så kan jag till viss del förstå att man får Beam me up till Beat me up. Men hur man får Star Trek till Start technic, är en klurigare nöt. Min enda chansning är att skådespelaren eller karaktärern sluddrar. -Plus att det knappast kan finnas någon undertext eller manus för översättaren att läsa Citera
Supreme Commander JAF Postad 18 November, 2009 Rapport Postad 18 November, 2009 Eller också litar man för mycket på knepiga google översättningar... J. Citera
Unkas Postad 18 November, 2009 Rapport Postad 18 November, 2009 Oavsett om man är invigd eller inte. Ska man översätta något man inte vet vad det är bör man forska i saken. 20 minuter på internet och han hade kunna översätta korekt. Citera
Nakh Postad 18 November, 2009 Rapport Postad 18 November, 2009 http://echosphere.net/star_trek_insp/star_trek_insp.html Flyttade detta inlägg hit. Visserligen handlade det om en star trek-sida men jag ansåg att det föll bättre in i denna kategori. Citera
taktak Postad 2 December, 2009 Rapport Postad 2 December, 2009 (redigerade) >Vad händer med Borg när de har assimilerat Sikarus? "blonde borgs... have the same fun.< hehehe själv tänkte jag en mer skenbart snällare vinkling av deras beteende: Borg erbjuder nya bekanta rymdskepp att färdas med som de behagar om Borg får ta del av deras berättelser samt att de accepterar att stanna i kollektivet. Redigerad 2 December, 2009 av taktak Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.