Mikael Posted January 16, 2001 Report Share Posted January 16, 2001 Vad tror ni sjätte serien blir. Själv hoppas jag att det med Captain LaForge på galaxy stjärnskeppet Chalancher eller hur det nu stavas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 22, 2001 Report Share Posted January 22, 2001 Vad då sjätte serien. Serie 5 menar du väl? ELler planerar de för en parallell serie att producera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 22, 2001 Author Report Share Posted January 22, 2001 Jag menar serie 6.Inte för jag tror det blir om Challanger men jag hoppas på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted January 23, 2001 Report Share Posted January 23, 2001 Var det Challenger som han ledde? Jag minns ett avsnitt från Voyager där han förekom, när han jagade Chakotay och Kim, samt Chakotays flickvän vid deras försök att ändra tiden. Mindes dock inte namnet på fartyget, men det var säkert Challenger.Den sjätte serien hoppas jag har ett än mer futuristiskt tema, kanske på 2800-talet, detta århundrade som verkar lockande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 23, 2001 Author Report Share Posted January 23, 2001 Ja det var Challenger som han ledde. Under 29onde århundradet åker de i tiden en massa men det är spännande det också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 2, 2001 Report Share Posted March 2, 2001 Nu är jag lite borta här... Det var ju ett tag sen ni skrev det men i alla fall... Om det ni pratar om är serie 6, vad är då serie 5? Kommer det att komma 2 nya serier? Eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 2, 2001 Report Share Posted March 2, 2001 De pratar nog om en felskrivning (av Mikael) i första inlägget. Förvirrande. Men de pratar om Series V, de som just nu planeras i USA. series VI får vi nog vänta på.. ;)//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 Jag tror faktiskt att Mikael pratar om en Serie 6. Serie 5 håller dom ju på att arbeta med just nu och den kanske börjar visas redan hösten 2001. :biggrin: Men vi kan ju alltid hoppas på att dom gör en Serie 6 efter Serie 5. (Ska man vara riktigt petig så är ju Serie 5 egenteligen Serie 6, om tänker på TAS) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 Instämmer med Jocke. Även om det dröjer till serie VI kommer, så är det intressant att diskutera det. Det är också meningen med denna diskussion, att diskutera serie VI. Serie V har en egen diskussion, se denna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 3, 2001 Report Share Posted March 3, 2001 Ok, jag trodde att jag var välinformerad om detta. Och att titeln på forumet var en felskrivnig. (De är ju inte så ovanliga här, om jag får säga det.)Man kallar ju nästa STserie för Series V. Det är ju arbetsnamnet vad jag vet. Series VI är väl nästan inte omtalade alls efter vad jag läst på startrek.com och cinescape.com//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted March 5, 2001 Author Report Share Posted March 5, 2001 Jag har för att jag såg nåt om serie VI någon stans men jag kan vara fel informerad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 5, 2001 Report Share Posted March 5, 2001 Jag har inte hört något om nån 6:e serie och vi kommer nog heller inte att göra det föränn den 5:e börjar sändas på TV i USA. Men det går ju alltid fantisera om vad den 6:e kan handla om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 6, 2001 Report Share Posted March 6, 2001 Jo, så kan man också göra, men det är inte rätt. (Yrrol)//Lollo;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Jag har börjat undra om dom på Paramount inte kunde ha hittat på en bättre serie. Vad tycker ni? Komk gärna med förslag om en ny serie oclså! Jag har en redan: Det handlar om ett Prometheusskepp under kapten Abraham "Ahab" Jonsons kommando. Dess uppdrag är att leta reda på alla kvarvarande Jem´Hadar skepp i alfakvadranten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Vore kul med en serie som handlade om ngt icke-starfleet t.ex. maquis eller så Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Jag har börjat undra om dom på Paramount inte kunde ha hittat på en bättre serie. Vad tycker ni? Komk gärna med förslag om en ny serie oclså! Jag har en redan: Det handlar om ett Prometheusskepp under kapten Abraham "Ahab" Jonsons kommando. Dess uppdrag är att leta reda på alla kvarvarande Jem´Hadar skepp i alfakvadranten. Jag tror faktiskt att det inte vore fel att ta en liten paus efter Enterprise. Man har hittills för varje ny serie haft svårare och svårare att komma på orginella avsnitts ideer. Man kanske skulla ta sig en paus och verkligen fundera på vad man ska göra näst och hur stort intresset för trek egentligen är. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Jag tror faktiskt att det inte vore fel att ta en liten paus efter Enterprise. Man har hittills för varje ny serie haft svårare och svårare att komma på orginella avsnitts ideer. Man kanske skulla ta sig en paus och verkligen fundera på vad man ska göra näst och hur stort intresset för trek egentligen är. Jag vetinte vem du har pratat med jag intresset är @$¤??stort se bara på hur många som går på alla dessa konvent som finns i usa det är mer än 250 000 pers och det är nästan ett konvent varje vecka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Jag själv tycker Berman och CO kunde kommit upp med något lite mer originelt efter DS9 och VGR. Faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Efter avsaknad av originelhet i voy så var det inte svårt att göra något bättre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Jo. Titta på enterprise! Den är ju nästan värre än VGR!!!! (tycker jag... ;)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted June 16, 2002 Report Share Posted June 16, 2002 Vore kul med en serie som handlade om ngt icke-starfleet t.ex. maquis eller så Det vore faktiskt inte helt fel. Sen skulle man ju inte behöva göra serierna i 7 år, det skulle kunna gå att göra en mini-serie (typ 1 el. 2 säsonger bara) om t.ex. maquiserna, eller en Borgkub! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Borgkub säger du...? Hm... Kan vara lite svårt med tanke på att dom bara kan ta emot order och inte tänka själv. Men visst, det skulle säkert vara kul att följa maquiserna eller romulanerna eller cardassierna eller något liknande. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Jag vet!!! Man får följa en eller ett gäng Jem´Hadarsoldater i DW!! DET skulle vara originellt om något! :jemhadar: :jemhadar: :jemhadar: :jemhadar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 När jag för första gången hörde talas om att en ny serie skulle skapas, som blev Enterprise, så hörde jag talas om två intressanta rykten. 1. Serien skulle utspelas i framtiden, tycker att detta skulle ha varit intressant. Har alltid varit lite nyfiken på hur det ser ut i framtiden, tex den tid som U.S.S. Relativity kommer ifrån. 2. Det skulle ha blivit en serie som handlar om Starfleet Academy, skulle oxå ha varit intressant och antagligen lite mer originellt. Vi har ju aldrig riktig sett hur det är att gå starfleet utbildningen och hur det ser ut på jorden, starfleet, förutom vissa små delar i de nuvarande serierna/filmerna. Förslagen som ni har om borgkuben och Jem´hadar är nog något som aldrig kommer att bli verklighet, tyvärr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted June 17, 2002 Report Share Posted June 17, 2002 Det dom borde göra serie/film på är avatar böckerna som beskriver händelseran efter DS9s slut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts