Jump to content

ENTERPRISE ÄR INSTÄLLT!

Gul Nador

Recommended Posts

• Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag håller med! Det blir tomt utan några nysa ST avsnitt att kunna se fram emot. Trodde nog att det alltid skulle bli nya serier och avsnitt som rullade på utan slut så fort en serie tagit slut. Men så lägger de ner serien helt! Man får hålla i minnet dessa mörka dagar att de lade ner TOS också, men att publikintresset för serien gjorde det möjligt för dels filmer med TOS gänget och att TNG skapades. Jag tror att Star Trek kommer att överleva även detta lilla bakslag. Vi får hålla tummarna och hoppas att de inser sitt misstag fort.

:(

J. Michael Straczynski killen som skapade babylon 5,

har ju redan en ide till en ny star trek serie. Som enligt ryktena ska

vara mer oldschoolserie, mer actionfylld och inte så politisk korrekt som det senaste star trek produktionerna.

Serien skulle ha ett slut redan från början och ha en bättre kontinutet

än tidigare star trek serier.

J. Michael Straczynski har själv gått ut på Sci Fi Wire och bett om hjälp

att få igenom serien. Han uppmanar folk att skicka mail till Paramouth och

backa upp hans ide.

Själv hoppas jag på denna lite mer våghalsiga ide..

<{POST_SNAPBACK}>

Åh nej hur skulle det blir. Ska man bryta Star Treks ordinarie karaktär

och dom ska välja krig istället för att förhandla.

• 1 month later...
  • 1 month later...

Jag anser att det var ett bra val att lägga ner Enterprise.

Fastna redan för star trek när jag var 12 bast och såg på TOS och TNG.

Följde skarpt Star Trek - Voyager när det gick på SVT.

Det som gjorde Enterprise annorlunda från dom tidigare var att manuset och historien för varje avsnitt var enklare att smälta, även för dom som inte är ett fan till star trek.

När jag börja se på Säsong två så började jag tappa intresset, tyckte det bara blev lång tråkigt.

Tidslinjen Enterprise utspela sig i min åsikt var redan från början ett misstag, kändes som man åkte tillbaka i tiden på ett jobbigt sätt, Dom kunde inte göra något, dom fick spö vart dom än var och var hela tiden sämre utrustad än sina fiender.

För mig så var det säsong 3 som fick mig att återuppta att se Enterprise igen när hela säsongen hade en handling om att rädda jorden, intressanta fiender, bra dramatik och intriger.

Enterprise var ett koncept som inte gick att utveckla så bra som dom andra serierna, och istället för att tappa enorma tittasiffror så var det ett bra beslut att lägga ner serien.

Säkert hålls det redan på att skrivas nya ideer till en ny serie och jag hoppas Rick Berman och C&O väljer att dra dit i samma tidslinje som TNG, Voyager och DS9.

Edited by Ferren

• 3 years later...

när jag först fick höra det här blev jag ursining jag var så här nära att gå berserk(jag vet att ni inte kan se mig hålla upp mina fingrar men jag gör det och det är jätttte lite utrymme mellan dom)

jag tycker inte dom skule ha gjort så här.

• 6 months later...