Jump to content

ENTERPRISE ÄR INSTÄLLT!

Gul Nador

Recommended Posts

• Replies 107
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Men visst har vi väll lite råd med Star Trek också... :blink:

Jo det har vi, jag svarade nog lite väl snabbt...

Men jag tycker att hela insamlingsgrejen är lite märklig. Att protestera, köpa annonsplats med mera är helt OK. Men att ge bort pengar till ett bolag som lägger ner en serie? Jag har nog inte riktigt fattat det här...

Men visst har vi väll lite råd med Star Trek också... :blink:

Jo det har vi, jag svarade nog lite väl snabbt...

Men jag tycker att hela insamlingsgrejen är lite märklig. Att protestera, köpa annonsplats med mera är helt OK. Men att ge bort pengar till ett bolag som lägger ner en serie? Jag har nog inte riktigt fattat det här...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag tror jag förstår hur du menar. Det är lite "skuldtrippen". Världen håller på att rämna och då samlar folk i pengar till ett bolag som skulle kunna äga ett mindre land. Helt självklart tycker jag också att bolaget skulle stå för detta själva, de får ju igen allt på reklam iaf.

Samtidigt så kan jag också se detta med Star Trek som en sammansvettsande kraft, som ändå för oss "nördar" lite närmare varandra...och det är väll gott?

Sen tror jag att när det gäller givandet till välbehövliga ändamål i övrigt, kommer det att fungera iaf på det sett som det gjort tidigare, att det är människans eget hjärta som väljer att ge och till vad och vem hon vill ge. :)

En uppdatering. Enligt TU så har Paramount kontaktat dem och inlett en dialog. Finns inga detaljer givetvis, men bara att de pratar räknar jag som positivt. Dessutom har tydligen Spike TV visat ett intresse av Enterprise (de ägs för övrigt också av Viacom). Spike har ju rättigheterna till TNG, DS9 och VOY för ögonblicket (och förväntas plocka upp TOS-rättigheterna när Sci-Fi Channels går ut).

Edited by Peak

En uppdatering. Enligt TU så har Paramount kontaktat dem och inlett en dialog. Finns inga detaljer givetvis, men bara att de pratar räknar jag som positivt. Dessutom har tydligen Spike TV visat ett intresse av Enterprise (de ägs för övrigt också av Viacom). Spike har ju rättigheterna till TNG, DS9 och VOY för ögonblicket (och förväntas plocka upp TOS-rättigheterna när Sci-Fi Channels går ut).

<{POST_SNAPBACK}>

får väll bara hoppas att det blir mer star trek B)

Är det någon som läser nyheterna på framsidan? Där står redan det som Peak skrev ovan, förutom det om Spike TV. Tyska nättidningar var de enda som hade något om det när jag skrev nyheten, och de trodde det bara var ett väldigt litet rykte. Vi får väl se var detta leder.

Är det någon som läser nyheterna på framsidan? Där står redan det som Peak skrev ovan, förutom det om Spike TV. Tyska nättidningar var de enda som hade något om det när jag skrev nyheten, och de trodde det bara var ett väldigt litet rykte. Vi får väl se var detta leder.

<{POST_SNAPBACK}>

Man kan ju hoppas....... (VILL HA MER ENTERPRISE)

Det börjar kännas rätt kört... Blalock har ju redan fått en roll i en ny serie t.ex (om jag kommer ihåg interjuvn med henne rätt).

Vi startrekfans kanske borde lägga ner tid å energi på att se till att nästa Star Trek-serie

1. Blir av!

2. Sköts av folk som kan sitt Trek och vill göra något bra av det (Manny Coto?)....

J. Michael Straczynski killen som skapade babylon 5,

har ju redan en ide till en ny star trek serie. Som enligt ryktena ska

vara mer oldschoolserie, mer actionfylld och inte så politisk korrekt som det senaste star trek produktionerna.

Serien skulle ha ett slut redan från början och ha en bättre kontinutet

än tidigare star trek serier.

J. Michael Straczynski har själv gått ut på Sci Fi Wire och bett om hjälp

att få igenom serien. Han uppmanar folk att skicka mail till Paramouth och

backa upp hans ide.

Själv hoppas jag på denna lite mer våghalsiga ide..

J. Michael Straczynski har själv gått ut på Sci Fi Wire och bett om hjälp

att få igenom serien. Han uppmanar folk att skicka mail till Paramouth och

backa upp hans ide.

<{POST_SNAPBACK}>

Men tyvärr gick han ut typ 24 timmar senare och hade ångrat sig. Dels så skriver han att Paramount är bestämda att låta Trek vila i minst 1-2 år, oberoende av vem som kan bossa över det, och dessutom har han fått ett erbjudande om ett annat TV-program. Det kan man läsa här, där han bla skriver:

We can reconvene a year or two down the road to see where this takes

us, but in the interim...my apologies for waking everybody up in the

middle of the night.

• 5 weeks later...

Åh nej. Är Star Trek tiden slut nu och vi får hålla oss till dom

serier som finns.

Så dog Star Trek. Det var då det :o

Ljuset av beundran slocknade. Inspiration tappade innebörd

Den styrka och kraft som funnits brann ut i sitt sista bloss.

Den tanke och ide som från början fanns

har raderat ut sig själv i tidens gång bortom sin början.

Dagens nya tittare räknar antagligen inte som unga och för

dem blir ju seriena gamla om det inte blir några fler nya.

Bland nyheterna kan ni läsa följande:

Enligt Tim Brazeal på SaveEnterprise lägger de och TrekUnited nu ner kampanjen för att rädda Enterprise. Han skriver:

We have brought millions and millions to the table to keep the show going. We have had two companies in Canada that were involved in trying to move it to Canada. We also proposed another way of keeping it in the (United States) so that no one would have to move. This was all thought out very well in advanced [sic]and pushed forward not just by the staff at TrekUnited, but by the other Canadian companies as well.

Förra veckan visade Paramount upp ett brev de tidigare sänt till Brazeal om att Enterprise verkligen var slut och att inget skulle ändra detta. De varnade samtidigt fansen att ge pengar till kampanjer. Detta agerande gör nu att kampanjen tvingats upphöra.

En konstig sak de sista dagarna har varit att den kanadensiska producent (Al Vinci) vi i går berättade om, inte verkar existera. Han går i varje fall inte att återfinna på Internet Movie Database så vem detta skulle vara är mycket oklart.

Pengarna börjar betalas tillbaka med start i dag eller i morgon. Hur stor del av pengarna som nu kommer tillbaka är i dagsläget även det osäkert. SyfyPortal menar att det finns risk för att Tim Brazeal roffar åt sig en del av pengarna för egen vinnings skull. Detta låter inte likt den Tim vi möter på deras forum, men tiden får väl utvisa.

SyfyPortals reporter Michael Hinman har kutat runt och skrivit en mängd konstiga poster på TrekBBS och TrekUniteds forum så jag skulle ta hans ord med en nypa salt just nu... ;)

IGN har skrivit om just detta: http://filmforce.ign.com/articles/604/604625p1.html

Pengarna kommer att börja återbetalas från och med idag.

De tråkiga var att TrekUnited faktiskt uppenbarligen hade lyckats skrapa ihop plegdes på 63 miljoner kronor, vilket skulle ha räckt gott och väl. (Inklusive diverse TV-kanaler i Europa som Sky One och italienska LA7). Pengarna som samlades ihop från privatpersoner skulle ha betalat tillbaka i vilket fall som helst, eftersom de i sådana fall inte skulle ha behövts.

På IGN:s rapport så verkar det som om beslutet att lägga ner efter säsong 4 kan ha fattats redan i säsong 2.

• 2 weeks later...

Tycker inte Enterprise riktigt fick chansen faktiskt. Det var först vid säsong 4 av Voyager som jag började gilla den serien ordentligt! Samma sak var vid andra halvan av säsong 3 av Enterprise som senare i säsong 4 riktigt blommade ut. Det känns på nått sätt ologiskt att lägga ner en serie när den är som bäst, men det bästa är kanske att sluta på topp trots allt?